Fake Love or True Love ? : New "love" ? [3]

Author's POV :
                Eunmi, Jineul dan Chanhee masuk ke kelas bersama sama. Agaknya, mereka sudah terlewat. Mereka duduk di tempat masing masing. Eunmi duduk di tepi Jineul dan Chanhee duduk di tepi kanan Jineul.Tempat duduk di sebelah Eunmi kosong. Cikgu sudah masuk ke kelas.
Eunmi's POV :
               "Okay. All of you can introduce yourself. We start with you." Cikgu itu menudingkan jarinya kepada seorang perempuan yang agak seksi.
               "I'm Bora." Perempuan itu memperkenalkan dirinya.
               "Hyorin." Perempuan di sebelah Bora pula memperkenalkan dirinya dan seterusnya. Akhirnya, tiba giliran aku untuk memperkenalkan diri. 
               "Park Eun -" Belum sempat aku perkenalkan diriku, suara perempuan di dalam kelasku menjerit seperti mereka jumpa artis yang terkenal. 
               "Teen Top are here !!" "Omg. Ricky so cute !" "CAP really hot." 
               Siapa Teen Top ? Ricky ? CAP ? Persoalan itu yang bermain di benak fikiranku sekarang. Aku menoleh memandang Jineul. Chunji sudah tiada di sisinya. Aku duduk kembali.
               "Jineul-ahh ~ What Teen Top ?" Aku bertanya. Dia hanya tersenyum lemah memandangku.
               "Teen Top ni sekumpulan pelajar lelaki yang terdiri daripada golongan anak orang kaya dan mereka juga memiliki wajah yang kacak dan comel. Ramai pelajar perempuan gilakan mereka. Chunji pun termasuk dalam ahli Teen Top." Jineul menerangkan hal Teen Top kepadaku. Aku hanya mengangguk faham tapi kenapa Jineul nampak sedih ?
               "Kenapa kau nampak sedih ?" Aku bertanya kepada Jineul dengan penuh prihatin. Dia kawan pertama aku.
               "Ramai perempuan gilakan Chanhee. Aku tak boleh tengok dia di kelilingi ramai perempuan. Kau tengoklah tu. Ramai perempuan kelilingi mereka." Jineul memuncungkan bibirnya. Aku menoleh ke arah Chunji dan ahli Teen Top. Ya. Boleh dikatakan lebih 100 perempuan yang mengelilingi mereka sekarang. Apa yang hebat sangat tentang Teen Top ? 
               "Nehh. Chunji oppa only love you. I know that. Aku boleh tengok matanya yang menunjukkan dia memang sayang dekat kau. Janganlah kau risau okay ? Aku jamin yang Chunji sayang kau." Aku memberikan senyuman kepadanya. 
               "Eunmi, aku tengok kau ni cantik dan comel. Kenapa kau sembunyikan semua tu ?" Jineul mengubah topik. Pandai kawan aku ni. Aku hanya mengangkat kedua dua bahu aku.
LJoe's POV :
                Aku dikelilingi ramai perempuan yang kurang cerdik lagi. Hanya 2 perempuan sahaja yang tidak mengelilingiku iaitu Kim Jineul, girlfriend Chunji dan perempuan nerd ? Siapa dia tu ?
               "Girls, we continue later please ?" Aku membuat muka comel dengan berharap agar semua perempuan meninggalkan aku dengan kawan kawanku.
               "Kyaaaaaaaaaaaaaaaa ! Okay oppa !" Kan aku dah cakap ? Dengan buat muka yang tak seberapa comel, mereka dah cair. Perempuan ~
               "Yahh hyung ! Kenapa kau buat macam tu ? Shit." Ricky the visual maknae memarahi aku. Aku membuat muka sambil lewa dan berjalan menuju ke tempat duduk aku.
Eunmi's POV :
               Sekolah jenis apa ni ? Cikgu pun dah keluar sebab Teen Top sahaja ? Pening aku. Aku membuka buku teks dan membaca topik topik yang cikgu sempat bagi tadi. Tiba tiba, seseorang duduk di sebelahku. Aku menoleh ke arahnya. Siapa pula dia ni ? Aku kembali memandang buku dan membacanya.
LJoe's POV :
               What the hell perempuan ni ? Tu je ke reaksi dia bila LJoe the hottest duduk di tepi dia ? Dia memang perempuan lain dari yang lain.
               "Yahh !" Aku menutup buku yang dibaca oleh perempuan tu. Dia merenung tajam kepadaku. Garangnya tapi comel jugak dia ni.
                "Kau nak ape ?" Perempuan itu bertanya.
                "Nama kau ape ?" Aku tidak pernah tengok perempuan ni tahun lepas. Perempuan baru ke ?
                "Eunmi."
                "Ohhh .. kay." Aku tidak bertanya lagi padahal di fikiranku penuh dengan persoalan. Siapa dia ? Dia tidak kenal aku ke ? Bapa dia kerja ape ?
Eunmi's POV :
                Serius lelaki di tepi aku ni annoying. Boleh dia kacau aku yang tengah baca ? Tiada adab langsung. Aku tengok ramai perempuan berbisik bisik dan menjeling dengan penuh perasaan benci kepadaku. Why ?
               "Boleh dia tak layan LJoe ? Bodoh betul perempuan tu." "Perasan hot ke ape nerd tu ?"
               Sindiran demi sindiran aku dapat. Aku layan LJoe korang, nanti korang marah. Aku tak layan pun korang marah. Pening aku dengan perangai kaum kaum perempuan ni.
               "Jineul, kenapa diorang benci sangat dengan aku ?" Aku bertanya.
               "Sebab kau cakap dengan lelaki yang nombor 1 hot dan kacak di sekolah ni dan lebih lebih lagi kau macam tiada perasaan je bila kau nampak LJoe." Jineul ketawa dan sambung bercakap dengan Chunji.
               LJoe ? Hahahahaha. Nak terguling aku mendengar namanya. Lelaki macam tu pun hot korang cakap. Dahlah pendek. Tsk.
               "Lelaki macam ni korang boleh cakap hot." Aku berkata dengan perlahan.
LJoe's POV :
               "Lelaki macam ni korang boleh cakap hot."
               What ?! Dia menghina aku ke tu ? Dia cakap dekat aku ke ? Dia cakap LJoe tak hot. Memang perempuan ni lain. Muka aku yang sedia kacak ni, dia boleh cakap macam tu. Ohmygod.
KRING KRING (!)
Aunthor's POV :
                Loceng rehat sudah berbunyi. Pelajar semua menuju ke cafeteria termasuklah Eunmi, Jineul dan Chunji. Ramai pelajar yang menjeling ke arah Eunmi kerana dia dapat berjalan bersama ahli Teen Top dan Jineul, perempuan yang cantik di TOP Academy High School.
                "Jineul, aku nak ke tandas kejap." Eunmi segera meninggalkan Jineul dan Chunji. Jineul hanya mengangguk.
LJoe's POV :
                "Bora, I told you before. I didn't love you. Boleh tak kau faham aku ?" Bora betul betul buat aku semakin benci akan dia. Dulu, dia beria ria nak putus dengan aku sebab lelaki lain dan sekarang ? Shit.
                "Babe. Please. I know that you still loved me." Bora merayu kepadaku tetapi rayuannya itu tidak memberi kesan apa apa kepadaku. Aku berjalan ke arah cafeteria tanpa menghiraukan Bora.
                "Yahh LJoe !!" Bora menjerit dan menghentakkan kakinya sambil memuncungkan bibirnya dan perbuatannya tidak memberi kesan kepadaku.
                 Tiba tiba, tangan aku dipegang. Aku menoleh dan melihat siapa yang pegang tangan aku. Bora. Dia tidak faham ke ?! Ramai pelajar menonton drama kami berdua.
                "LJoe, you hate me ?" Bora bertanya dan aku dapat lihat air matanya keluar. Bora, sorry. Aku tahu itu ialah air mata palsu. Dulu, kau tidak hargai cinta kita. Kau curang dengan lelaki lain malah kau make out dengan dia. Thanks god aku tahu yang kau tu perempuan tak elok.
                "No. I didn't hate you. But, sorry. Aku tak boleh terima cinta kau lagi." Aku jujur berkata. Semakin ramai pelajar mengelilingi aku dan Bora.
                "Why ? Can you give me the reason ?" Bora bertanya sekali lagi. Apa jawapan yang boleh membuatkan dia jauh daripada ku ? Tiba tiba, aku lihat perempuan nerd tu berjalan ke arah cafeteria. Sebaik sahaja dia berjalan melalui aku, aku dengan pantasnya ...
                 "Baby ! What take you so long ?" Aku merangkul erat pinggang Eunmi.
Eunmi's POV :
                 "Baby ! What take you so long ?" Tiba tiba, tangan seseorang merangkul pinggangku dengan erat. Hampir tercabut jantung aku. Baby ? Baby mane pula ni ?
                 Aku menoleh ke arah pemilik tangan ini. LJoe ?! Apa yang dia nak sekarang ni ?! Kenapa ramai orang tengok kami ?
                 "Weh, kenapa ramai perempuan tengok aku ?" Aku berbisik kepada LJoe.
                 "Kau just tutup mulut. Nanti aku cerita." LJoe membalas balik.
                 "Y .. you and her ?" Bora membulatkan matanya tanda terkejut. Aku dengan LJoe ? Aku dengan LJoe ape ? Eh, kenapa LJoe masih pegang pinggang aku ni ? Siap kau nanti.
                  "Yeah. So, sorry. I love her not you." LJoe tersenyum memandangku. Dia nak berlakon ke ? Wow. Impressive. Aku tersenyum balik kepadanya.
LJoe's POV :
                   Dia senyum ? Dia dah tahu ke yang ni semua pura pura dan dia turut membantuku untuk mengREALkan lakonan kami. Wow. Menarik. 
                   "Liar. I know you lied to me. How come this girl been your girlfriend ? She .. she nerd ! God damn it. LJoe, are you blind ?!" Bora mengesat air matanya dan menghina Eunmi. How dare she calling Eunmi nerd. Aku tengok Eunmi hanya menunduk. Kesian dia.
                   "Yes. She is my type. Well, walaupun dia macam tu tapi dia tak macam kau. Dia setia. Dia tak curang macam kau. Nak bukti yang aku dengan dia couple ? Fine." Aku melepaskan rangkulan pinggangnya. Aku memandangnya dan mengenyitkan mata kepadanya. Dia mengangguk. Dia faham mungkin.
                   Aku mendekatkan muka ke arah mukanya dan ...
                  "STOP ! Okay fine ! I trust you ! I don't want to see you kissed this girl in front of me." Bora memberhentikan lakonan kami. Aku berdiri tegak dan kembali merangkul pinggang Eunmi. Bora segera meningggalkan kami.
                  "All of you may leave now." Aku berkata kepada semua penonton yang melihat drama kami tadi. Mereka semua kembali duduk di cafe dan meneruskan rehat mereka.
Eunmi's POV :
                   Serius aku cakap yang semua pelajar perempuan menjeling tajam ke arah ku kecuali Jineul yang ternganga memandangku tanda tidak percaya. Chunji yang berada di tepinya membuat muka "o".
                   "Weh, sampai bila kau nak pegang pinggang aku ?" Aku membisikkan kata kata itu kepada LJoe.
                   "Ohh. Sorry. Kau ikut aku jap." LJoe menarik tanganku dan aku mengikutnya tanpa banyak soal.
TO BE CONTINUED ! LOLS *O* 

4 comments:

Atierah Wahida said...

Sambung pleaseeeee

nanajoe said...

aaaaaaaaaaaaaaaaa sambung ;~~;

ddhil said...

woi~! sambung cepat~ LOL.. hehehe.. cepat tau~ XD

Kyungie said...

wahh , first time baca fanfics Jojo.
seyesly bagus !!