Fake Love or True Love ? : New School, New Life, New Friend ? [2]

Eunmi's POV :

               Aku bangun awal awal pagi dan mulakan rutin harian aku seperti biasa iaitu menyediakan sarapan untuk nenek tercinta. Aku bergegas memakai uniform sekolah baru aku iaitu TOP Academy High School dan memakai cermin mata besar aku.

               Aku masuk ke dalam bilik halmoeni tetapi aku lihat dia tidur dengan nyenyak sekali. Mungkin dia letih kot. Aku turun ke bawah dan sediakan sarapan untuknya. Aku tinggalkan nota untuknya tanda aku sudah pergi sekolah. Aku segera memakai kasut dan berjalan keluar dari rumah.

Author's POV :

               Eunmi berjalan kaki ke sekolah. Dia mengambil masa sebanyak 20 minit untuk sampai ke TOP Academy High School. Eunmi terkaku seketika melihat bangunan sekolah TOP itu.

               *Wow, besar gila bangunan sekolah tinggi TOP ni.*

               Eunmi berasa rendah diri kerana semua pelajar datang ke sekolah menaiki kereta BMW dan lain3. Sedangkan dia hanya berjalan kaki ke sekolah. Memalukan betul. Dia berjalan masuk ke dalam pintu pagar sekolah dan menuju ke pejabat.

Eunmi's POV :

                Aku berjalan menuju ke pejabat. Eh. Dekat mana pejabat tu ? Omg. Aku nak tanya siapa ? Diorang semua ni macam tak suka aku je ? Aku dapat dengar ramai yang pelik akan kehadiranku.

                 "Siapa tu ? Pengemis mane datang sekolah ni ?" "New nerd girl ? Please ?" "Wow. Who is the ugly girl ? What was her father's occupation ?"

               Sindiran demi sindiran aku dengar sepanjang aku berjalan melalui mereka semua. Aku kuatkan semangat aku juga. Aku tidak mahu memunahkan harapan nenek iaitu untuk melihat aku berjaya dalam hidup dan masuk ke TOP Academy High School.

              Tiba tiba, aku terlanggar seseorang ...

              "Awwwwhhh !!!" Suara kami serentak mengaduh kesakitan. Aku segera bangun dan meminta maaf kepada tuan punya badan.

              "Mianhae." Aku tunduk tanda minta maaf. Aku tunduk sebanyak 5 kali dan sambil itu juga aku membetulkan cermin mata besar aku sebanyak 5 kali juga.

              "Stop. Stop bowing me like that." Suara perempuan ? Macam baik je dia ni ? Aku memandang mukanya. Cantiknya dia. Aku memerhatikan dia dari hujung rambut hingga ke kakinya. Eh, siapa lelaki yang pegang pinggang dia tu ?

               "By the way, I'm Kim Jineul and youu ?" Perempuan itu memperkenalkan dirinya dan menghulurkan tangan kepadaku tanda perkenalan.

               "I'm Park Eunmi. Eunmi. Yeah." Aku menyambut huluran tangannya. Tak sangka ada makhluk baik nak berkawan dengan aku.

               "Baby .. What chu doing with this nerd girl ? Come on ~" Lelaki yang merangkul pinggang Jineul tadi bersuara dengan manja. What the hell he calling me nerd ?

               "Yahhh Chanhee ! Watch out your mouth ! She is my friend !" Jineul anggap aku kawannya ? Malu lah pulak. Aku ni tak cantik, tak kaya macam dia.

               "Okay babe. I'm sorry. I'm sorry Eunmi. Btw, I'm Lee Chanhee but you must call me Chunji because only my baby can call me Chanhee. Arrasso ?" Chanhee memandangku. Aku hanya mengangguk.

               "So Eunmi. Kau nak pergi mana sebenarnya ?" Jineul bertanya.

               "Aku cari pejabat tapi tak jumpa." Aku membetulkan uniform sekolah aku yang agak besar dengan aku. Aku melihat Chunji dengan Jineul. Sweet couple yang boleh aku katakan tentang mereka berdua.

               "Ohh. Jom. Aku tunjukkan." Jineul berkata lalu menarik tanganku suruh mengikutnya. Chanhee mengikut kami dari belakang sambil menghentakkan kakinya tanda protes.

               "Yah Park Eunmi ! Kau rampas Jineul aku ! Jineul ! Wait for me !" Chunji menjerit dan berlari mengikut kami. Aku dengan Jineul ketawa akan perangai kebudak budakannya itu.

Jineul menghantar aku ke pejabat dan dia tunggu di luar pejabat. Usai sahaja aku mengambil jadual kelas dan lain2 dari pengetua, aku terus keluar. Jineul segera menegur aku.

               "Eunmi ! Kau kelas mane ?!" Jineul bertanya.

               "Kelas 4-A." Aku membalas sambil menunjukkan jadual kelas kepadanya.

               "Kelas kau sama dengan aku !!! Yay !!! Chanhee ! We have new classmates. Keke." Jineul menjerit kesukaan. Suara dia menjerit macam manusia dapat durian runtuh. Aku juga agak terkejut dengan jeritannya dan terlopong aku melihat Chunji mencium Jineul di bibir.

               "Waaaaa !" Aku menutup mataku.

               "Yahh Chanhee ! Why you do that ?" Jineul memukul bahu Chunji. Chunji ketawa mengekeh.

               "I just want to shut up your mouth babe." Chunji mengenyitkan matanya. Jineul hanya menggeleng dan menarik tanganku mengikutnya ke kelas. Sekali lagi, Chunji ditinggalkan.

               "Goshh ! Park Eunmi ! Seriously I hate you. Before, you already take my baby and now ?!" Chunji menghentakkan kakinya dan masih tidak mengikut kami.

               "Tak payah hiraukan dia. Jom." Jineul membisik kepadaku. Aku hanya mengangguk dan mengikutnya.

               "Kim Jineul !!!!!!"

TO BE CONTINUED ! SORRY FOR THE SHORT CHAPTER ! *o*

1 comment:

ddhil said...

wah~~ best-best ! CEPAD UPDATE~!!! LOL