Fake Love or True Love ? : Cooperation [4]

Author's POV :
               LJoe menarik tangan Eunmi sehingga mereka sampai di belakawang dewan. 
               "Kau kena tolong aku." LJoe bersuara.
               "Tolong ape ?" Eunmi bertanya dengan segera.
               "Jadi girlfriend aku." 
               " .... "
               "Weh ~ Bolehlah. Please." LJoe membuat muka comel dengan harapan agar Eunmi bersetuju dengan cadangannya.
               "No way. Kau gila ke ? Nanti semua peminat kau serang aku. Mati aku." Eunmi membalas.
               "Ala. Aku akan berada di sisi kau. Janji. Please. Be my FAKE girlfriend ?" LJoe merayu.
Eunmi's POV :
               Dia nak aku jadi girlfriend dia ? Ape lah lelaki ni fikirkan. Nanti aku kena serang dengan peminat dia. Dah lah dorang dah tak suka aku, nanti bertambah benci pula. Tapi, FAKE girlfriend je kan ?
               "Fine. Tapi sampai bila ?" Aku bertanya.
               "Sampai aku dapat girlfriend sebenar. Okay ?" LJoe mengangkat keningnya.
               "Fine. Deal." Aku memberi kata putus.
               "Yay ! Selamat bekerjasama jagiya ! Keke." LJoe menghulurkan tangannya.
               "Selamat bekerjasama hubby !" Aku mengejeknya dan ketawa sambil menggeleng geleng. Kadang kadang perangai dia macam budak budak.
LJoe's POV :
               Tangan dia lembut. Senyuman dia. Ya. Senyuman dia yang paling cantik yang pernah aku jumpa. Dia ketawa comel sekali. Jantungkan berdebar debar semasa bersama dia dan dia panggil aku hubby. How cute she is.
               "Weh. Byunghun ?" Byunghun ? Sudah lama aku tidak mendengar seseorang memanggil aku dengan nama itu kecuali ayah dan ibu aku.
               "Byunghun ? Kau tahu dekat mane nama sebenar aku ?" Aku bertanya kepadanya.
               "Entah. Jineul cakap nama kau Lee Byunghun tapi kau suruh orang panggil kau LJoe." Eunmi menjawab dengan lurusnya.
               "Wah. Kau ni dah interested dengan aku ke ?" Aku mengusiknya.
               "Hahahahaha. Buat lawak lah kau ni. Tak mungkin aku jatuh cinta dekat kau. Besides, aku suka nama Byunghun daripada LJoe. LJoe tak cool. Byunghun looks okay." Eunmi membalas.
               "Yela3. Kau seorang je boleh panggil aku Byunghun." Aku menggosok gosok kepalanya.
*Eunmi, only you and my parents love my name. Even, Bora didn't like Byunghun name. You are really different.*
Eunmi's POV :

               Aku dan LJoe berjalan kembali ke kafeteria dengan berpegangan tangan agar lakonan kami nampak lebih "REAL". Banyak mata yang memandang kami dan berbisik bisikan. Aku hanya membuat muka 10 sen dan menuju ke meja Jineul dan Chunji.

Jineul's POV :

              Sejak bila Eunmi dengan si playboy tu ?

              "Chanhee, Bila diorang berdua bersama ?" soalku dengan penuh rasa curiga.

              "Entahlah." Chanhee juga terperanjat akan berita itu.

              "Yo Chunji ~" LJoe menegur Chanhee. Aku memandang Eunmi. Mereka sudah tidak berpegangan tangan.

              "Yo LJoe. Sejak bila kau dating dengan Eunmi ?" soal Chanhee.

              "Yahh Park Eunmi ! Kau cakap kau baru pindah masuk sekolah ni ? Tup tup, kau dengan si playboy yang tak seberapa handsome ni jadi teman lelaki kau ?" soalku.

              "Chill lah Jineul. Aku dengan dia tiada apa apa lah. Fake. All were fake." Eunmi membalas.

              "Fake ?!" Aku dengan Chanhee bertanya dengan serentak. Eunmi dan LJoe ketawa akan reaksi kami.

              "Korang memang sesuai lah couple. Reaksi korang sama." Eunmi berkata dalam gelak tawanya. Hish. Nak kena perempuan ni nanti.

LJoe's POV :

              Dia ketawa. Ketawa. Ketawa. Senyuman dia. Ahhhhh. Dia memang ... Yahh ! LJoe, stop thinking like that. She just a nerd. Misi kau sekarang cari teman wanita secepat mungkin then beritahu diorang bahawa aku dengan Eunmi hanyalah fake.

              Usai sahaja loceng sekolah berbunyi tandanya waktu persekolahan sudah tamat. Aku melihat Eunmi tergesa gesa mengemaskan buku bukunya. Belum sempat dia meninggalkan kelas, aku segera menahannya.

             "Eunmi !" Aku memanggilnya.

             "Ape ?"

             "Erm .. Aku hantar kau balik ?"

             "It's okay." Dia segera meninggalkan aku. Dia tolak pelawaan LJoe ? Wow. Perempuan ni memang pelik dan luar biasa.

Eunmi's POV :

             Aku kena balik cepat. Nenek tak makan lagi tengah hari. Aku mengambil teksi supaya lebih cepat. Nasib baik wang simpanan aku ada lagi untuk tambang teksi. Sampai sahaja di hadapan rumah, aku masuk ke dalam dan menuju ke bilik nenek. Nak terkeluar biji mataku apabila melihat nenek ...

            "Halmeoni !!!!!!!!!!!"
TO BE CONTINUED ! *O*

2 comments:

ddhil said...

update~!!! cepat... keke XD

joe. said...

Tk hbis2 dia ni. xD