Fake Love or True Love ? : The Dates ; EunJoe Couple Part 2 [15]

( Lol. Cover baru tapi sekejap je. Nak edit lagi nanti -.- )
[Pakaian Eunmi]
Eunmi's POV :

                     Aku dan LJoe hanya berdiri di luar restoran itu. Aku berdiri di tepi LJoe. Aku memandang LJoe. Dia sedang memerhatikan sesuatu. Apa yang menarik sangat sampai dia fokus betul2 ? Aku menoleh ke arah "benda" yang menarik perhatian LJoe sepenuhnya. Takkanlah ...

                    "Mi Eun ! Jom kita masuk dalam tu nak ?" LJoe menunjukkan ke arah "Ghost House". Aku menggeleng geleng tidak mahu. Aku takut gelap dan hantu. Dalam seumur hidup, aku pernah tengok cerita hantu dengan halmeoni dulu satu kali je.

                    "Taknak. Taknak. Taknak. Kau masuk lah. Aku tunggu kau dekat sini je. Okay ?" Aku menolak pelawaannya dengan bersungguh sungguh.

                    "Jomlah. Jomlah. Jomlah. Boringlah masuk sorang sorang. Jom lah ~" LJoe merayu merayu padaku. Arghhhh. Kalau boleh, sekarang jugak aku menjerit. Si LJoe tak faham ke yang aku ni taknak masuk ke dalam rumah berhantu tu ! Walaupun hantu olok olok. Lebih lebih lagi dengan pakaian yang aku pakai sekarang. Serius aku tak tahan pakai pakaian macam ni. Sekarang pun, dah sejuk semacam je badan aku. Kalau masuk dalam rumah tu ... mesti lagi sejuk ?!

                    "Aku taknak lah !" bentakku.

                    "Tak kira ! Kau kena ikut jugak !" LJoe menarik tanganku dan menuju ke tempat yang dia ingin masuk. Oh my god. LJoe sengaja ke cari nahas dengan aku ?

                    "Yahhh ! Lepaskan tangan aku ! Joe ! Joe ! (Macam Jojo pulak. LolJokes)." Aku cuba lepaskan tangan aku daripada tangannya itu. Malangnya tidak berjaya.

                    "Kau takut eh ?" soal LJoe.

                    "A-Aku T-Tak takut okay ! Cuma aku malas masuk tempat orang kurang cerdik. Bukannya hantu betul. Buat ape masuk." Aku cuba mencari alasan.

                    "Cakap je yang kau ni penakut. Huh. Penakut penakut." ejek LJoe. Arghh ! Dia ni cari gaduh dengan aku ke ?

                    "Ok fine ! Aku akan buktikan yang aku bukan penakut ! Jom !" Sekarang aku pula menarik tangannya dan menuju ke "Ghost House". Walhal dalam hati penuh dengan debaran. Macam mane dengan muka hantu tu nanti ? Cantik ke ? (LOL -.-)

LJoe's POV :

                    Wow. Agaknya Mi Eun ni jenis perempuan yang pantang dicabar. Tak sangka selepas aku ejek dia penakut, dia terus bersetuju nak masuk. Hahahaha. Mi Eun Mi Eun. Aku dah tahu kelemahan kau.

                     Selesai sahaja membeli tiket, aku dan Mi Eun berjalan menuju ke rumah hantu itu. Aku menoleh ke arah Mi Eun. Mukanya kelihatan pucat. Dia .. okay ke tak ni ?

                     "Ticket please sir." Belum sempat aku bertanya keadaan Mi Eun, lelaki yang bekerja di pintu masuk rumah hantu itu meminta tiket daripada aku.

                      Aku memberikan 2 tiket kepada lelaki itu.

                     "Okay. You can enter now. Enjoy your trip sir." Lelaki itu tersenyum dan menunduk.

                     "Jom." Aku berjalan masuk ke dalam rumah hantu itu, meninggalkan Mi Eun di belakang. Belum sempat kaki aku melangkah masuk, tiba tiba aku dapat rasa seseorang memegang tangan aku. Sejuknya tangan dia. Hantu ke ? Takkan hantu kot sebab aku belum lagi masuk ke dalam tu. Aku segera menoleh ke arah pemilik tangan .. Mi Eun ?

                     "A-aku takut nanti aku sesat. Lama ke kita masuk dalam tu ?" tanya Mi Eun. Sejuknya tangan dia.

                     "Takde lama sangat. Kau okay ke ?" soalku balik. Dia hanya mengangguk. Okay kalau macam tu. Sekarang, kita enjoy dengan hantu hantu dalam rumah yang agak seram ini ~

(Dinasihatkan mendengar lagu tu sambil baca part di bawah ini. Sekian -.-)

Di dalam "Ghost House" ...

Eunmi's POV :

                      Okay. Sekarang, Park Eunmi sudah masuk ke dalam rumah hantu yang paling ditakuti olehnya. Ohmyy, sejuknya dalam rumah ni. Lebih lebih lagi, aku pakai pakaian yang dipilih oleh kawan "baik" aku si Jineul. Pakaian yang membuatkan bahuku terdedah dan kaki aku juga. Arghhhh.

                      "Mi Eun ... Jaga jaga nanti "kawan" kau tarik kaki kau or tangan kau okay ?" LJoe memberi amaran kepadaku. Kawan ? Hantu kawan aku ? Tarik kaki ? Tangan ? Omg. Janganlah takutkan aku.

                       "B-betul k-ke ? T-tarik ka-kaki t-tangan ?" Aku tergagap gagap bertanya kepadanya sambil memandangnya. LJoe menangguk tanda betul. Halmeoni T.T

                       "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!" "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!"

                       Jeritan manusia yang berada di dalam rumah hantu ini jelas kedengaran. Kuat pulak tu. Takut sangat ke ? Hantu tu hodoh sangat ke ? Aku memperketatkan pegangan tanganku dengan LJoe.

                       Nasib baik sepanjang aku berada di dalam rumah hantu ini, aku belum jumpa mana mana hantu lagi. Harap harap LJoe membawa aku keluar daripada rumah ini dengan cepat.

                        "Joe, mane hantu ?" soalku.

                        "Nanti "kawan" kau datang lah dekat kau nanti. Kau takut ke ?" spontan LJoe menjawab sambil ketawa.

                        "A-aku tak takut pun okay ! A-aku .. cu-cumaa ... Arghhh !" Aku melepaskan tangannya dan berjalan meninggalkannya.

                        Aku berjalan tanpa hala tuju. Perasaan marah terhadap LJoe masih ada di dalam hatiku. Dia tak tahu ke yang aku ni takut hantu ? Arghhh. Aku pantang dicabar oleh sesiapa. Tanpa disedari, aku berjalan masuk laluan yang ke berapa entah. Great. Sekarang, LJoe sudah tiada dan aku yang tidak pernah jejak masuk ke dalam rumah hantu sudah SESAT !!

                        "LJoe ? Joe ? Kau dekat mane ?" Aku memanggil manggil nama LJoe. Tiada siapa yang lalu lalang di kawasan ini. Aku dekat mane sekarang ?!

                        Aku hanya berjalan dengan berharap aku dapat jumpa jalan keluar. Aku masuk laluan mane tadi ? Rumah hantu ade ... 3 laluan kan ? Rintik rintik jernih mula terbit dari liang romaku. Perasaan takut, gelisah dan macam macam lagi menerpa masuk ke dalam diriku.

                        Perasaan menyesal pun turut ada dalam diriku sekarang. Menyesal kerana meninggalkan LJoe begitu sahaja. Lebih lebih lagi, aku ni penakut dan tak pernah menjejakkan kaki aku ke dalam rumah hantu.

LJoe's POV :

                         Pergi lah kau nak pergi. Ade aku kisah ? Aku meneruskan perjalanan tanpa menghiraukan Mi Eun. Bingit telinga aku dengar suara menjerit jerit bagai ni. Siapa suruh masuk kalau takut. Bukannya hantu betul pun. Hantu buatan. Tsk tsk tsk.

                          "Weh, kau tahu tak tadi aku tengok ade seorang perempuan. Cantik gila. Rambut panjang, kulit putih, mata bulat  masuk laluan yang tak pernah dimasuki oleh sesiapa pun. Khabar angin kata, laluan tu berbahaya sebab hantu hantu ... er. Tak sanggup aku nak teruskan."

                          "Betul ke ?! Kenapa perempuan tu berani masuk ?"

                          "Entah. Tapi aku tengok muka dia pucat lesi."

                          Aku memasang telinga mendengar percakapan di antara 2 lelaki yang berdekatan dengan aku. Rambut panjang ? Mata bulat ? Takkan lah ... Mi Eun ?? Dia masuk laluan ketiga ke ?? Takkanlah ? Mi Eun pun tahu laluan tu bahaye kan ? Dia pernah masuk rumah hantu kan ? Dia okay je kan ?

                          Aku meneruskan lagi perjalanan tanpa berfikir tentang Mi Eun. Sepanjang perjalanan, bermacam macam jenis hantu aku jumpa. Hantu versi Jepun. Hantu versi Anak Patung. Tetapi tiada hantu pun yang boleh menakutkan aku.

                          Yang membuatkan aku takut sekarang ialah Mi Eun. Dia okay je kan ? Dia tak sesat kan ? Persoalan demi persoalan membelenggu otak fikiranku sekarang. Mi Eun ... mana kau ? Tiba tiba ...

                          "Byunghunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn !!!!!"




( Scroll down kalau nak tahu ape yang terjadi T.T )




























































































































Bamx3 ! To be continued ! Lol. Mianhae. Ade 3 Part semuanya. Harap maaf -,-

7 comments:

Adelina Amin said...

Lol , cepat sambung ! eden tak sabar dah nie . haha

babydinojjong said...

cepat sambuuuuuuuuuuuuung ~

ddhil said...

wahx3 buat orang taku aje~
sambung lagi.. cepatx2 tau~ XD

nanajoe said...

Appppppppdettttttttttt cepat joooooooooooooo

Wana said...

LOL -.- aku ingatkan ada gambar hantu dekat bawah tu -.- update :D

unknown said...

Sambung2 Lerr , Sumpahh Lagu Tu Best Gila . HAHA :D /

Aimi LS said...

woi sambung cepat !! haha