Fake Love or True Love ? : The Plan [10]

LJoe's POV :

                Aku mencari kelibat Ricky tetapi tidak kelihatan. Yang aku lihat Changjo yang tidur tanpa memakai baju, CAP yang sedang mendengar lagu di Ipodnya dan Niel yang sedang bernyanyi nyanyi di dalam tandas. Chunji pula masih membuat 'tahi mata' bersama Changjo.

                Aku berjalan menuju ke dapur. Dengan harapan Ricky juga berada di situ. Sesampai sahaja di dapur aku melihat Ricky sedang menggeledah peti sejuk.

                "Ricky !" Aku memanggilnya. Dia segera menoleh. Ternganga mulutku apabila melihat mulut dia dipenuhi dengan coklat yang berwarna coklat pekat [Macam coklat Cadburry -.-]. Dia curi coklat aku !

                "Yoo Chang Hyun !!!" Aku menjerit dengan sekuat hati. Aku mengejarnya dengan pantasnya sejurus sahaja dia berlari meninggalkanku.

                "Kyaaaaaaaaaaaaaa ! Mianhae hyung !!!" Ricky menjerit sambil berlari. Aku yang berlari di belakangnya menahan marah. Sampai hati dia makan Encik Coklat aku. Grrr.

                "Ricky ! Kau memang cari nahas lahh !!!" Aku memarahinya sambil berlari. Aku berhenti seketika. Aku menarik nafas dalam dalam. Ricky turut berhenti. Mulutnya masih mengunyah Encik Coklat ku.

                "Yahh Ricky ! Stop eating my chocolate !" Aku menudingkan jariku ke arahnya. Dia segera berhenti mengunyah. Kedua dua pipinya dipenuhi coklat. Tangannya juga. Macam budak kecil 2 tahun tidak pandai makan coklat lagi. Goshh. Bomi suka lelaki macam ni ke ? [ =.= ]

                "Hyungg ! Don't get mad ! Aku akan buat apa sahaja yang kau suruh ! Janji kau tak marah aku curi makan Encik Coklat kau. Please ?" Ricky membuat muka comel dan merayu kepadaku. Okay. Muka comel dia memang selalu berhasil bagi aku. Dia memang comel. Wait  a minute .. Dia akan buat apa saja ?

                 "Good. Kau akan buat apa saja kan ? Pergi bersihkan Encik Coklat aku yang bersepah dekat pipi , mulut kau tu. Selepas tu, kau pakai baju yang stylo then ikut aku dengan Chunji ke satu tempat." Aku memberi arahan. Ricky hanya mengangguk.

                 "Okay." balas Ricky dengan mulut yang dipenuhi dengan Encik Coklat aku. Aigooo. Kena beli lagi lah jawabnya Encik Coklat selepas ini.

Chunji's POV :

                 "Lee Chanhee ! Wake up !" Jeritan itu mengacau mimpi indah yang aku alami. Kim Jineul dengan aku kahwin, dapat anak. Anak kami kahwin dan dapat cucu. Cucu kami memanggil kami halmeoni dan hal-abeoji.

                 "Yahh Lee Chanhee ! Kau tak ingat ke hari ni kau ade date dengan Jineul ?!" Suara LJoe menjerit menusuk masuk dalam telingaku. Date ? Jineul ? Lotte World ?

                 "Omoonaaaa !!!!" Aku segera bangun. Ricky menggelakkan aku di belakang LJoe. Eh, Ricky dah tahu ke aku dengan LJoe sebenarnya nak bawa dia pergi dating dengan Bomi ? Aku mengangkat kening ke arah LJoe. LJoe hanya mengenyitkan matanya. Ohhh.

                 "Kejap. Aku mandi 10 minit je !" Aku mencapai tuala dan berlari masuk ke dalam tandas.
-------------------------------------------------------------------------------------
Eunmi's POV :

                 Aku hanya menurut langkah mereka. Mereka bertiga bercakap tentang dunia fesyen dan aku hanya mengangguk walaupun tidak faham apa yang dicakapkan.

                 "Jaerin unnie ! Dress ni cantik tak ?!" Bomi menunjukkan dress yang memang cantik di mata ku. Jaerin menggeleng geleng. Tidak cantik ke ? Aku rasa cantik je.

                 "No long dress Bomi. Pilih pakaian biasa like jeans or whatever" balas Jaerin.

                 "Why ? Bukan ke nak pergi party ?" Bomi dengan lurusnya bertanya.

                 "Ha ! Yang ni sesuai untuk kau Bomi !" Jineul memberikan jeans +  hoodie yang dikatakan sesuai itu kepada Bomi. Jaerin mengangguk angguk. Aku pun turut mengangguk angguk. Ya. Memang cantik.

                 "Tapi, takkan nak pergi party pakai macam ni ?" soal Bomi. Aku pun nak tergelak. Betul jugak cakap Bomi. Pergi party pakai baju macam tu. Hahahaha. Tapi, nak buat macam mana, penipuan ~

                 "Tema party." jawab Jaerin. Alasan yang logik.

                 "Okay2. I will take these." Bomi bersetuju.

LJoe's POV :

                 Kami bertiga akhirnya sampai di Lotte World. Sudah lama aku tidak pergi amusement park. Aku hanya memakai pakaian yang biasa tetapi di mata perempuan, LJoe is the hottest. Ricky pula memakai T-shirt berwarna hitam putih dan jeans. Pakaian Chunji lebih stylo. Yelah, nak date dengan orang tersayang. Hmmm, Eunmi mesti pakai cermin mata besarnya, baju besar, rambut disanggul tinggi. Aigoooo. Tapi, dia tetap comel bagi aku.

                 "Chanhee !!" Jeritan itu mengejutkan kami bertiga.

                 "Jiniee !!" Chunji berlari mendapatkan teman wanitanya, si Jineul. Dia memeluk Jineul dengan sekuat hati. Macam tak berjumpa 3 tahun. Aku mencari kelibat Eunmi tetapi tiada. Yang ada Bomi, Jaerin, Sandeul dan seorang perempuan tidak dikenali tetapi macam aku kenal je.

                 "Hyung, kenapa kau ajak Bomi datang sini ?" Ricky berbisik kepadaku.

                 "Kau diam. Kau makan Encik Coklat aku, so kau diam." balasku. Dia merengus.

Eunmi's POV :

                 "Kenapa kau ajak Ricky datang ke .. Lotte World ? Omg. Kau cakap party ?" Suara Bomi bertanya kepada Jaerin kedengaran. Bomi ditipu hidup hidup oleh kakaknya.

                 "Eunmi ! Kenapa ni ? Kau bersubahat jugak dengan diorang ni ?" Bomi merenung tajam ke arahku. Aku mengangkat kedua dua  bahu tanda tidak tahu. Dia merengus perlahan. Kami berjalan menuju ke arah mereka.

                 "Annyeong Ricky, Chunji and LJoe." Jaerin menegur mereka.

                 "Annyeong Jaerin and Jineul !" Chunji dan Ricky membalas serentak. Bomi hanya menunduk.

                 "Annyeong Bomi !" Suara Ricky keriangan menegur Bomi. Muka Bomi aku lihat jelas kemerahan. Malu lah tu.

                 "A- annye-ong Ricky.." Bomi membalas tergagap gagap. Nak je aku gelak dekat mereka berdua. Saling suka menyukai tapi dua dua tidak luahkan isi hati. Tsk. Si Byunghun ni tak cam aku ke ?

                  "Jineul, Eunmi tak datang ke ?" Soalan yang keluar dari mulut Byunghun mengejutkan aku. Takkan dia tak cam aku ?

                  "Tak. So, dia suruh Mi Eun gantikan dia." Jineul menolak aku ke arah LJoe. Aku hampir jatuh nasib baik Byunghun sempat memegang lenganku.

                  "Mi Eun ? Mane dia ?" soal Byunghun. Belum sempat aku jelaskan, Jineul mengenyit matanya ke arahku. Dia nak suruh aku bersubahat lagi ? Jaerin dan Sandeul sudah hilang. Mereka memang mementingkan diri mereka sendiri. Tsk.

                  "Kau pegang tangan Mi Eun lah tu." Jineul membalas.

LJoe's POV :

                  Aku segera melepaskan tangan Mi Eun. Kenapa Eunmi tak datang ? Aku menoleh ke arah Mi Eun. Hmmm. Cantik. Muka dia nak sama dengan Eunmi ... Ahh. Pabo LJoe ! Takkan Eunmi berubah secantik macam ni ? Tak logik btul.
               
                  "Fine ..." Aku merengus tanda marah. Eunmi tak datang tetapi dia tidak beritahu aku pun. Ohh. Aku dengan dia mana bertukar nombor telefon. Tsk.

                  "Bomi. Sini tangan kanan kau." Jineul menarik tangan Bomi.

                  "Kau nak buat apa ni ?" Jineul memegang tangan Bomi. Muka Bomi jelas kelihatan yang otak dia penuh dengan banyak persoalan.

                  "Ricky, tangan kiri kau." Chunji menarik tangan kiri Ricky. Aku dengan Mi Eun hanya diam. Chunji tersenyum jahat. Dia segera mengeluarkan benda dari poket belakang jeans dia.

CLICK !

                   "Okay ! Done ! Byebye guys !" Chunji menarik tangan Jineul dan meninggalkan kami. Pandainya mereka berdua. Mereka ingin menyatukan Ricky dengan Bomi dengan menggunakan gari tangan.

Ricky's POV :

                     What the hell ? Mereka semua bersubahat ke ?! Omg. Chunji hyung gari tangan aku dengan Bomi. Omooo. Mereka semua dah tahu ke yang aku ade hati pada Bomi ? Aku menoleh ke arah Bomi. Dia hanya menunduk malu. Kyaaaaa. Comelnya dia.

Bomi's POV :

                      'Baik' betul kakak dan kawan kawan aku. Sampai hati mereka bersubahat kenakan aku. Sampai hati mereka menggari tangan aku dengan Ricky. Omg. Malu malu malu. Grrr.

                      "Yahh ! Mi Eun ! Kunci benda ni mane ?" soalku kepada 'Mi Eun'. Mereka pun nak kenakan si LJoe ni. Bagus bagus. LJoe pun buta, takkan Eunmi kau tak perasan. Ya. Eunmi jauh berbeza dengan diri dia di sekolah. Dia kelihatan amat cantik. Aku dapat lihat ramai lelaki yang lalu lalang memandang ke arah Eunmi.

                       "Aku takde kunci tu. Mianhae. Kami pergi dulu Bomi ! Hwaiting !" Eunmi segera meninggalkan kami dan berlari meninggalkan kami dengan memegang tangan LJoe. Apa yang aku nak cakap dengan Ricky ? Aku memandangnya.

*Kyaaaaaaaa ! Dia comel gilaa ! Omoooo !*

TO BE CONTINUED ! LOL. Part Dates Tu Takde Lagi ! Aku Tak Pandai Buat *.*

6 comments:

ddhil said...

Mama ! Sambumg cepat ! XD

Wana said...

sambung weyh sambunggggg :3

Adelina Amin said...

Jojo ! Cepat sambung ! Kyaaa :)

fiq said...

unnie! daebakkk! smbung la lagiiii.

fiq said...

font header ni font ape??

℘ofia ღ said...

Yahh ! Romantis sungguh <3