Fake Love or True Love ? : The Dates ; JaeDeul Couple [11]


Jaerin's POV :
                   [Pakaian Jaerin]. Aku dan Sandeul berjalan jalan, berpegangan tangan di tepi sebuah tasik. Serius aku cakap yang tasik yang dinamakan Love River ini memang cantik dan dulu masa kecil, aku selalu ingin datang ke sini. Impian aku selama ini naik bot yang berbentuk angsa bersama sama teman lelaki yang paling aku sayang.
                  "Deulie ahh ~ Do you love me ?" soalku pada Sandeul.
                  "Of course ! I will love you forever and ever ! Promise !" Sandeul tersenyum arahku. Senyuman dia, suara dia memang memikat hati aku selama ini. Perangai dia dan semuanya menarik hatiku.
                  "Pinky promise ?" 
                  "Okay. Pinky promise." Jari kelingkingku dikaitkan dengan jari kelingking Sandeul. Kami tergelak kecil. Sandeul mencubit pipi kananku.
                 Kami berjalan jalan diiringi gelak tawa. Ramai perempuan yang lalu lalang memandang Sandeul. Mereka tak pernah tengok lelaki ke apa ? Aku merengus perlahan.
                 "Kekekeke. Awww, my baby jealous. Yay ~" Sandeul melompat keriangan. Ternganga aku.
                 "Yah Lee Jung Hwan !" Aku menumbuk dadanya perlahan. Sandeul hanya ketawa memandangku.
                 "I love youuuuuuu Park Jaerin !!!! Saranghaeyoo !!!" Sandeul menjerit sambil memandangku. Tersentuh hatiku mendengarnya. Aku hanya mampu mengangguk. Saranghaeyo Sandeul ...
                 Dia memegang kembali tanganku dan berjalan di tepi tasik dan kami duduk di atas bangku yang disediakan.
                 "Rinnie .. Can I ask you something ?" soal Sandeul.
                 "Sejak bila kena minta izin dulu ni ? Kekeke." Aku membalas sambil tergelak. Dia memuncungkan bibirnya sambil merengus. Aku mencubit pipinya yang gebu itu.
                 "Okay2. Deulie nak tanya ape ?" Aku memandangnya.
                 "Err. Rinnie dah jumpa ke belum kakak kandung Rinnie yang hilang selama ni ?" Soalannya membuatkan hatiku menjadi sedih dan sayu. Ibu bapaku masih tidak berputus asa mencari kakak. Nama kakak kandungku yang hilang selama ini bernama Park Ji Eun. 
                 "Belum ..." Aku menjawab perlahan. Air mata perlahan lahan keluar dari tubir mataku.
                 "It's okay. Rinnie sabar okay ? I knew that my baby was a tough girl." Sandeul memelukku dan menyapu air mataku. Dia tersenyum memandangku. 
                 "Gumawo Deulie oppa." balasku. Sandeul mengangguk. Aku menoleh dan memandang tasik. Hampir melompat aku melihat bot angsa. Bot angsa ! Aku nak naik dengan Sandeul tetapi ... Sandeul nak ke ? Aku hanya memandang bot itu ...
Sandeul's POV :
                 Aku turut sedih atas kehilangan kakak kandung Jaerin. Mereka terpisah akibat satu kebakaran yang menimpa keluarga mereka semasa mereka masih kecil. Jaerin dan Bomi dapat diselamatkan oleh ibu bapa mereka tetapi hanya Ji Eun sahaja yang hilang entah ke mana. Polis masih mencarinya sekarang.
                 Aku memandang Jaerin. Seperti .. dia tengah memberi tumpuan sepenuhnya pada sesuatu. Aku memandang benda yang menarik minat Jaerin itu. Bot angsa ? Dia nak naik ke ?
                 "Let's go !" Aku berdiri dan menarik tangannya membuatkan dia terkial kial menurutiku. Sejurus sampai di jeti, aku menyuruh Jaerin menungguku di satu bangku yang disediakan tidak jauh dari tempat pembelian tiket. Muka dia penuh dengar persoalan. 
*Jaerin, I will make you happy. Pinky promise my love ..*
Jaerin's POV
                 Kenapa Deulie menarik ku sampai ke jeti ? Tiba tiba, Sandeul datang berjalan ke arahku sambil memegang 2 keping kertas.
                 "Deulie ? Kita nak pergi mane ?" Aku bertanya kepadanya. 
                 "Naik bot angsa tu. Tak nak ikut ke ?" soal Sandeul sambil tersenyum. Macam mana dia boleh tahu aku nak naik bot angsa tu ? Aku segera mengangguk angguk dengan bersungguh sungguh.
                 "Hahahaha. Come. Let's go baby." Sandeul memegang tanganku. Aku dan dia berjalan menuju ke tempat masuk untuk menaiki bot angsa itu. Sandeul memberi 2 keping tiket kepada pekerja di situ. Pekerja itu memberi Sandeul 2 jaket keselamatan.
                  "Okay done." Sandeul tolong memakaikan aku jaket keselamatan. Banyak mata memandang kami lebih lebih lagi mata perempuan. I hate that. 
                  "Gumawo oppa." Aku memberikannya satu ciuman di pipi sebelum pergi ke arah bot angsa. Aku yang terlalu gembira kerana dapat menaiki bot angsa ini sampai terlupa Sandeul di belakang. Aku menoleh ke belakang untuk mencarinya tetapi kelibatnya tidak kelihatan.
                  "Deulie ? Deulie ?" Aku memanggilnya secara berulang kali tetapi dia masih tidak kelihatan. Di mana dia ? Aku segera bertanya pada ahjusshi yang menjaga pintu masuk itu.
                  "Ahjusshi, nampak tak lelaki yang tinggi, rambutnya warna coklat hitam, kulitnya putih, pipinya gebu gebu ?" Aku menyatakan ciri ciri Sandeul kepada ahjusshi itu. Ahjusshi itu hanya menggeleng tidak tahu. Aku terduduk atas bangku. Di mana Sandeul ?!
                  "Rinnie !!" Aku terus memandang ke arah pemilik suara itu. Suara Sandeul ! Aku memandangnya. Dia sedang memegang belon yang berbentuk ♥ dan sebatang lollipop besar.
                  "These are for you baby." Dia memberikan belon yang berbentuk ♥ dan lollipop itu kepadaku. Aku terus memeluknya sebelum mengambil pemberiannya itu.
                  "Rinnie ingat Deulie hilang tadi .." Aku berkata sambil teresak esak. Dia merenggangkan pelukan kami. Nasib baik, manusia yang lalu lalang pada masa itu sedikit sahaja.
                  "Mianhae. Deulie tengok ade ahjusshi jual belon comel macam Jaerin dan lollipop jadi Deulie pergi beli. Mianhae." Sandeul memandangku. 
                  "Pabo. I thought you will leave me alone here." Sandeul hanya tergelak.
                  "Let's go !" Dia memegang tanganku dan berjalan menuju pintu masuk untuk naik bot angsa itu. Tangan kiriku memegang lollipop dan belon yang berbentuk ♥ itu. Macam budak kecil je aku.
Sandeul's POV :
                  "Be careful Rinnie !" Aku memegang tangan Jaerin dengan kemas dan erat semasa kaki dia melangkah masuk ke atas bot angsa ini. Kami duduk sambil berpegangan tangan.
                  "Semoga kamu berdua gembira sepanjang berada di atas bot angsa ini." Pekerja itu berkata sebelum aku mula mengayuh bot angsa yang kami duduki.
                  Kami mengayuh bersama sama sambil berpegangan tangan. 
Jaerin's POV :
                  Berbunga bunga hatiku kerana akhirnya aku dapat juga menunaikan impianku iaitu naik bot angsa bersama lelaki tersayang. Kami mengayuh dan berhenti di tengah tengah tasik itu.
                  "Rinnie ahh." Sandeul memanggilku.
                  "Yeah ?" Aku memandangnya. 
                  "I promise that I will make you always happy. I love you. Jeongmal saranghae Park Jaerin." Terkedu aku apabila bibir Sandeul bertaut dengan bibirku. Aku tidak menolaknya malah mencium bibirnya balik. Ciuman pertama aku dicuri oleh lelaki yang bernama Lee JungHwan.
*Lee JungHwan, I love you ...*

To Be Continued ! 3 Couples more ! *o* Idea semua ni datang daripada Puan Nam ataupun Cik Lily :] Sikit2 je aku tambah guna imaginasi aku xD ♥

15 comments:

Dhilah-TeenFinite said...

Kyaaaaaaaa!!!!!!! Mama. Sambung lagi !!!! //excited :D

Diyana Ashari said...

Uwahhh ! Sandeul ni romantic lah ! Tapi sandeul FF kita ~ pondan ! Haha . daebak ! Cepat update ! Cepat cepat !

kpopismyheaven said...

<3 . <3 i love it~

Jojo said...

@Dhilah-TeenFinite : Dah tahu dah hang ni -.-
@Diyana Ashari : Hahahaha. Okay2 :D Thanks btw ♥

Jojo said...

@kpopismyheaven : Thanks for your idea cik Lily ! XD

darla carolina said...

igt panjang tadi . satu scene jepp . aigoo ~ so sweeetttt ♥

Jojo said...

@Darla carolina : LOL. Letih buat banyak2. 1 Chapter 1 Couple xD I knoww ~ So sweet xD ♥

Dhilah-TeenFinite said...

Biase lah macam mama tak kenal anak mama ni... :D

Jojo said...

@Dhilah-TeenFinite : Ye ye. Mama kenal anak mama. LOL. Kenal sangat xD

Adelina Amin said...

Kyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa . Romantiknya :D

Jojo said...

Hahahahaha. Jyeahh :D ♥

Nurd Cullen' said...

woahhhhhhh . tak sabar couple-couple yang lain XD

Jojo said...

@Nurd Cullen' : Sabar2 :] Btw, thanks for reading :)

Elysha Sha said...

hai jojo...fanfic awk best la..bile smbngan die?:D

Jojo said...

@Elysha Sha : Hello :D Ahhh. Thanks :D Sambungan nanti Y__Y"