Fake Love or True Love ? : The Dates ; RickMi Couple [13]

Ricky's POV :

            Aku dengan Bomi masih dalam keadaan yang sama. Tidak bercakap. Berdiri tegak. Tangan kami kena gari dengan kawan yang 'baik'. Awkward moment. Aku memandang Bomi. Dia masih seperti dulu, periang, comel, senyuman sentiasa ada tetapi dulu rambutnya pendek, sekarang dah panjang. Comel. Lebih lebih lagi, rambut panjangnya sekarang diikat satu.

           "Err. Nak pergi jalan jalan tak ?" Aku mempelawa Bomi. Perasaan taku pun ade dalam diriku sekarang. Takut kena tolak. Maklumlah, Bomi ni anak orang berada. Ibu bapanya merupakan TOP #10 usahawan terkenal di serata dunia.

            "O .. okay" balasnya. Wait a minute ... Dia bersetuju ? Omg. Nak terlompat pun ade aku sekarang. Aku jatuh cinta pada Bomi sejak aku tolong dia. Aku bagi dia sapu tangan kesayangan aku. Tetapi, aku malu untuk luahkan isi hatiku pada Bomi jadi aku hanya mendiamkan diri dan mencintainya senyap senyap sahaja.

            "Jom !" Aku memegang tangannya.

Bomi's POV :

             ASDFGHJKL. Ricky pegang tangan aku ! He is holding my hand ! Aku nak lompat kegembiraan. Dia kelihatan comel setiap kali dia senyum. Hari ni merupakan hari paling aku gembira disebabkan Ricky ajak aku jalan jalan dan yang kedua Ricky pegang tangan aku. 

            "Err. Kita kena berpegangan tangan sebab nanti pergelangan tangan awak sakit dek gari tangan ini. Arrasso ?" Ricky memandangku lagi. Ricky, please stop looking at me. Aku hanya mengangguk tanda bersetuju sahaja dengan kata katanya.

             "So .. Kita nak pergi mane dulu ?" soal Ricky.

             "Err. T-tak t-t-ahuu ..." Yahh Park Bomi ! Kenapa kau tergagap gagap pulak ? Ishhh.

Ricky's POV :

              Dia tergagap gagap semasa bercakap dengan aku. Comelnye dia. Muka dia kemerahan menahan malu kot. Dia malu ke bersama aku ? Hmmm. Lebih lebih lagi suara dia yang merdu. I love it.

              "Kita pergi naik roller coaster ?" soalku. Selama ini, aku teringin naik roller coaster. Ricky, yang kau pergi ajak dia kenapa ? Dia perempuan, tak suka naik permainan macam tu lebih lebih lagi dia tu anak orang berada. Aku ingin 'cancel'kan pelawaan aku tadi tetapi Bomi terus menjawab.

               "Okay !" jawab Bomi. Dia tersenyum memandangku. Zappp ! Muka aku terasa panas menahan malu. Her smile ... Mata dia, bibir dia, hidung mancungnya ...

                "Come .." Aku memegang tangannya dengan lembut. Goshh, kulit dia lembutnya. No wonder. Aku dengannya berjalan menuju ke tempat permainan roller coaster tersebut. Sebelum ni, aku nak bunuh LJoe dengan Chunji tetapi sebaliknya pula aku nak lakukan. Aku nak peluk peluk Chunji dengan LJoe sebab aturkan dating macam ini. Kekekeke.

Bomi's POV :

                  Ricky memegang tanganku dengan erat. Kami berjalan sampai ke tempat pembelian token untuk permainan roller coaster. Sebenarnya, aku takut naik roller coaster tetapi aku lihat muka Ricky yang teringin naik roller coaster, aku hanya bersetuju walhal dalam hati ade perasaan takut.

                  "You two were such a cute couple." Pekerja yang menjaga tempat token itu memuji kami. Cute couple ? Errr. Aku memandang ke arah lain.

                  "Kamsahamnida." Ricky menunduk tanda berterima kasih. Er ? Aku hanya menurutnya selepas membeli token itu. Dalam hati aku tertanya tanya, Ricky suka aku ke ? Park Bomi, dia comel, handsome, perfect and one of the Kingkas at school. Dia takkan jatuh cinta pada kau lah.

Ricky's POV :

                   Berbunga bunga hati aku apabila makcik yang menjaga tempat token itu memuji kami. Cute couple ? Of course. I'm Ricky, the cutest boy in Teen Top. Bomi mestilah comel, cantik and perfect bagi aku. Akhirnya tiba giliran kami naik roller coaster itu. Aku memegang tangannya dengan erat.

                    "Ready ?" soalku pada Bomi sambil itu pekerja yang ditugaskan memakaikan kami alat keselamatan. [Aku tak tahu nak terangkan macam mane pasal keselamatan tu -.-] 

                    "Readyy !!!" Bomi menjerit dengan kuat. Kedengaran pekerja yang ditugaskan itu mengumumkan bahawa roller coaster ini akan bergerak sebentar lagi.

                    "Here we goooooo !!!"

15 minit kemudian ....

Bomi's POV :

                      Akhirnya, berhenti jugak roller coaster ini. Entah kenapa setiap kali aku berada di sisi Ricky, perasaan takut aku terus hilang. 

                      "Oppa, jom makan ais krim ?" Tanpa aku sedari, aku terpanggil dia 'oppa'. Sekarang, aku hanya nak makan aiskrim.

Ricky's POV :

                       Oppa ? Dia panggil aku oppa ? Omoooo ~ She called me oppa ! Kyaaaaaaa ! And dia nak makan aiskrim. Comel je crush aku ni. Keke.

                      "Arrasso. Kajja." Aku berjalan dengannya dan berbual bual bersamanya. No more awkward. Mungkin dia dengan aku banyak persamaan jadi kami senang untuk bergaul.

                      "Ahjumma, 2 ice cream vanilla please." Aku segera mengeluarkan duit dari poketku dan membayar aiskrim itu pada makcik itu. Makcik yang menjual itu tersenyum memandang kami. Why ?

                       "You two were such a great couple. Trust me." Makcik itu berkata sambil tersenyum. Now, second ahjumma ? Wow. 

                        "Kamsahamnida ahjumma." Aku berterima kasih kepada ahjumma itu. Dia membalas dengan tersenyum balik kepadaku. Bomi hanya tertunduk malu sambil menjilat aiskrimnya itu. Comel.

Bomi's POV :

                         Great couple and cute couple ? Tsk. Buat aku malu je makcik itu tadi. 2 ahjumma said that Ricky and me were a cute and great couple. Wow. Aku hanya menunduk malu semasa makcik itu memuji kami sambil itu aku menikmati aiskrim vanilla yang dibeli oleh crush aku, Ricky.

                         Kami berdua duduk di atas bangku yang disediakan. Manusia yang lalu lalang di situ sedikit sahaja. Aku terus menikmati aiskrim aku. Sedap. Aku menoleh sekejap untuk memandang Ricky. Kyaaaaaaaaaaaaa ! Dia comel. Ahh, ade asikrim di tepi bibir dia.

                         "Ricky ..." Dia terus memandangku selepas aku memanggilnya. Aku menunjukkan ke arah tepi bibirnya itu. Belum sempat dia menyapu aiskrim itu, aku menghalangnya.

                         "Wait a minute !" Aku segara mencari sapu tangan di dalam beg tanganku. Selepas aku temui sapu tangan itu, aku tolongnya menyapu aiskrin itu di tepi bibirnya. Dalam hati, aku dapat rasa jantung aku dah nak pecah. Berdebar dengan cepat sekali.

Ricky's POV :

                         Dia tolong aku menyapu aiskrim yang berada di tepi bibirku. How sweet. Eh kejap, sapu tangan aku ! Dia masih simpan sapu tangan aku ?! Dan .... sapu tangan aku masih berada dalam keadaan yang elok sahaja. Aku segera memegang tangannya menyuruhnya berhenti.

                         "My handkerchief ?" soalku. Dia jelas terkejut akan soalan aku tadi.

                         "E-err. Mianhae." Dia memohon maaf. Kenapa nak minta maaf ? Aku lagi suka ade lah. Terasa dihargai pulak. Aku ingat dia dah buang sapu tangan itu.

                         "Awak masih simpan sapu tangan itu ?" soalku lagi.

                         "Mestilah." jawab Bomi.

                        "Kenapa ?"

                        "Sebab saya sukakan dekat lelaki yang ber-" kata katanya berhenti tiba tiba. Sukakan ? Lelaki ? Yang ape ? Tsk.

Bomi's POV :

                         Omooo. Aku dah terlepas cakap. Tsk. Janganlah Ricky banyak cakap nanti. Aku segera menjilat jilat aiskrim tanpa menghiraukan pandangan mata Ricky.

                         "Lelaki ? Lelaki mane ?" soal Ricky. Aku patut luahkan sekarang ke ?

                         "Err. Entah. Lupakan je kata kata saya tadi. Hehe." ujarku dengan selamba padahal dalam hati aku ni sudah berdebar debar.

Ricky's POV :

                         Bomi dah ade teman lelaki ke ? Dia suka pada lelaki lain ke ? Andwae. Bomi milik aku seorang. Dia milik aku. Bukan sesiapa. Aku kena luahkan jugak isi hati aku sekarang ! Aku menoleh kepadanya dan melihat dia masih menjilat jilat aiskrim itu, macam budak kecil. Comel.

                         "Bomi .." Aku memanggilnya. Dia terus berpaling ke arahku sambil mengangkat keningnya. Comelnya. Eh ? Ada aiskrim atas bibir dia. Ricky, kawal diri kau. Kawal. Tarik nafas dalam dalam.

                         "Yes ?" tanya Bomi. Bomi, bibir kau tu. Aiskrim.

Bomi's POV :

                          Kenapa Ricky ni ? Hanya tenung aku je dari tadi ? Ada ape ape ke dekat muka aku ? Tak berkelip pulak tu mata dia.

                          "Rick -" Belum sempat aku bertanya lagi, bibir kami sudah bertaut. Hampir terkeluar biji mataku dengan tindakan Ricky itu. Aku tidak menolaknya malah aku melingkarkan tangan kiriku di lehernya dan menciumnya balik.

Ricky's POV :

                        Yoo Chang Hyun ! You kissed her ! Nafsu tidak boleh dikawal. Aku tidak boleh mengawal diriku melihat bibirnya lebih lebih lagi ada aiskrim di atas bibirnya itu. Jadi, aku terus menciumnya.

                        Bibirnya rasa macam perisa vanilla. Ricky, kau pergi cium sekali aiskrim di atas bibirnya, mestilah berperisa vanilla sebab kau belikan dia aiskrim vanilla tadi. Yang paling aku suka, dia membalas ciumanku ! Park Bomi kissed me too ! She kissed me !

                        Aku melepaskan tautan bibir kami dengan perlahan lahan. Aku merenung matanya dalam dalam. Mukanya jelas kemerahan. Mungkin malu ?

                       "Bomi .. Saranghae .." Akhirnya terluah juga kata kata yang ingin aku ucapkan kepadanya selama ini. Aku menunggu balasan darinya tetapi dia hanya senyap.

Bomi's POV :

                       Ricky cintakan aku ? Kyaaaaaaaa ! Aku nak melompat kegembiraan. Akhirnya aku dapat dengar dia cintakan aku. He loves me ! Ricky cintakan aku !

                       "Er, kalau awak tak dapat balas cinta say-" Aku terus mencium bibirnya sebelum dia menghabiskan kata katanya tadi.

                       "Saranghaeyo Chang Hyun ..."

To be continued ! Aaaaaaaaa ;~; Banyakkan cium cium ni ? Puiii. Mianhae. *Bow* Yay ! EunJoe Couple next !  

6 comments:

Nana L.Joe said...

HAHAHAHAHAHAHHA amboiiiiii jolien dahh maju XDD lagiiii ~

Adelina Amin said...

Sambung !!!!!!! :DD

Dhilah-TeenFinite said...

awat banyak sangat cium cium ni ? =.="
btw cepat update *winkwink*

Nurd Cullen' said...

wahhhhhh :O
macam secret garden pulak XD
bila EunJoe couple lak ?
cepat cepat cepat :D

Ainnad said...

Update soon :3 Tk sabar for EunJoe couple :3 xD

Jojo said...

@Nana L.Joe : HAHAHAHAHA. Gile -.-'
@Adelina Amin : Okay2 :D
@Dhilah-TeenFinite : HAHAHAHA. Mianhae *o*
@Nurd Cullen' : HAHAHAHA. Nanti2 :D
@Ainnad : Hahaha. Thanks for comment and read :)