Fake Love or True Love ? : The Dates ; ChunJi Couple [11]

Jineul's POV :

                "Chanhee ~" Aku memanggil Chanhee dengan manja. Kami berpegangan tangan dan berjalan jalan sambil mencuci mata. Ramai manusia datang ke Lotte World hari ni. Maklumlah, cuti.

                "Baby ~ Makan dulu ?" Chanhee bertanya kepadaku. Aku hanya mengangguk angguk. Mungkin dia lapar sebab nak bergegas datang ke sini.

                Chanhee menarikku ke sebuah restoran yang sederhana besar itu. Kami berjalan masuk ke dalam restoran itu. Ramai juga manusia di restoran itu.

                "Eh, tu bukan ke Kim Jineul ? Anak kepada pemilik mall yang paling besar di Korea ?" "Dia Kim Jineul kan ?" "Jineul dengan siapa tu ?" "Boyfriend dia ke ?" "Terlepas peluang aku." "Cantiknya Jineul"

Chunji's POV :

                Aku yang memang kelaparan terus mengajak buah hatiku, Kim Jineul ke restoran berdekatan. Sejurus sahaja kami masuk ke dalam restoran itu, ramai yang memandang kami. Pembetulan, mereka semua  memandang Jineul. Teman wanita aku terkenal sangat ke ?

               "Chanhee ~ Kita nak duduk dekat mane ?" soal Jineul. Dia masih tidak perasan ke muka aku ni jelas menyatakan yang aku benci tengok mata kaum lelaki tengok ke arahnya. Kalau boleh, aku nak cungkil mata mereka semua.

               "Follow me." Aku menarik tangan Jineul dan mencari tempat duduk yang jauh daripada mereka semua. I hate them. Lebih lebih lagi, teman wanita aku ni 'innocent'. Tsk.

               "Chanhee ~" Jineul memanggilku. Aku memandangnya. Kenapa cantik sangat perempuan ni ? Aku terus memandangnya.

               "Yahh Lee Chanhee !" Jeritan Jineul mengejutkan aku.

               "Yes ?" soalku.

               "Kita duduk situ nak ?" Jineul menunjukkan tempat yang ingin dia duduk. Aku menoleh dan tengok tempat yang ditunjuk oleh Jineul. No way. Ramai lelaki yang berdekatan di situ dan mereka tersenyum senyum memandang Jineul.

               "Kita duduk situ !" Aku menariknya dan berjalan ke arah meja yang terletak di tepi tingkap dan di penjuru restoran itu. Jineul hanya menurutiku.

               "Jinnie, wait here. Chanhee pergi pesan makan. Arrasso ?" Jineul hanya mengangguk. Aku segera berlalu meninggalkannya. Risau sekiranya tinggalkan dia lama lama.

20 minit kemudian ...

Jineul's POV :
 
                Mane Chanhee ? Kenapa dia lambat sangat pesan makanan ? Sudah 20 minit aku menunggunya sampai naik bosan aku. Aku terus bangun untuk mencari Chanhee.

                Aku berjalan menuju ke tempat pesan makanan dan aku lihat ...

                Chanhee tengah suka suka gelak gelak dengan seorang perempuan ?! What the ? Dengan perasaan marah aku segera keluar dari restoran itu. Chanhee masih tidak perasan bahawa aku sudah meninggalkannya di restoran itu. Padan muka. Aku tunggu dia, dia boleh pergi gelak gelak dengan perempuan tu ? Arghh.

                Aku duduk di atas bangku yang disediakan. Aku hanya menunggu Chanhee di luar. Tiba tiba, suara yang tidak dikenali menyapa aku.
 
                "Kim Jineul-sshi ?" Aku menoleh pemilik suara itu. Siapakah lelaki yang kacak ini ?

                "Who are you ?" soalku.

                "I'm Kevin, 18, TOP Academy High School. Boleh berkenalan ?" soal Kevin. Dia menghulurkan tangannya tanda sesi berkenalan. Wow. Dia bersekolah sama dengan aku. 18 tahun ? Setahun tua dari aku. Kevin ? Nice name. Wait a minute ... Ini dikira curang ke kalau bercakap dengan lelaki lain tanpa pengetahuan Chanhee ? Forget it, Chanhee pun bercakap dengan perempuan mane entah.

                 "Annyeong. Kim Jineul imnida." Belum sempat aku menyambut tangannya, tangan aku sudah ditarik oleh seseorang. Dia menarikku dan aku terkial kial menurutinya.

                 "Yahhh ! Auchhh. My hand ! Lee Chanhee !" Aku menjerit. Ramai manusia yang lalu lalang menonton drama kami sekarang. Chanhee memandangku. Aku dapat lihat mukanya merah. Marah ?

                 "Yahh Kim Jineul ! Chanhee baru je beberapa minit tinggalkan Jinnie, Jinnie keluar dari restoran tanpa beritahu Chanhee lebih lebih lagi Jinnie bercakap dengan lelaki yang tidak dikenali ?!" Aku hanya tenang mendengar bebelannya yang memang tidak masuk akal.

                 "Lee Chanhee ? Beberapa minit ? What the hell are you thinking ? 20 minit ! 20 minit, Jinnie tunggu Chanhee tapi batang hidung Chanhee pun Jinnie tak nampak. Jinnie pergi cari Chanhee then tengok tengok Chanhee bergelak tawa dengan perempuan mane entah. Suka suka gelak gelak. Forget me ? Gosh Lee Chanhee and ! Lelaki yang tidak dikenali tu sekolah same dengan kita ! Kevin, 18. Tsk. I hate you. Go away from me." Aku melepaskan segala amarahku kepadanya, tidak kira mata yang memandang kami.

                  "Perempuan tu kawan Chanhee. Mianhae ..." Chanhee memohon maaf kepadaku. Aku tidak menghiraukannya malah terus menoleh dari melihatnya dan ingin berjalan meninggalkannya tetapi ...


Beautiful Girl Baby Beautiful Girl Lady
You're my baby baby baby
Negen nomu wanbyokhe
Beautiful Girl Baby Beautiful Girl Lady
You're my lady lady lady


                   "Mianhae Kim Jineul ! My heart only for you ! Mianhae ! Saranghae !" Chanhee menjerit dan membuat HEART SHAPE kepadaku. Aku menekup mulutku dan air mata ku perlahan lahan keluar dari mataku. Terharu. Manusia yang setia menjadi penonton drama kami tepuk tangan dan bersorak.

"Forgive him ! Forgive him ! Forgive him !"

                    Aku mengangguk dan berlari memeluk Chanhee. Chanhee membalas pelukanku. Dia mengusap rambutku dan berbisik 'Saranghaeyo ~


To Be Continued ! Mianhae sebab aku buat pendek je. No mood. KBye -,-

6 comments:

Diyana Ashari said...

OKEY ! GILA BEST SIOT ! XD

Jojo said...

@Diyana Ashari : Thanks :]

Mirazman Smile said...

best!suka sangat!

Adelina Amin said...

Wowww ~ best ! :DD

Mazlisya said...

The best ;]

Dhilah-TeenFinite said...

okay~ best sangat !
update lah lagi ^_^