The Cinderella Meets Gay : Shinhwa + Yoonique ?! [11]


Jojo POV
               "Jom lah Julia. Tak payah hiraukan diorang semua. Baro dah tunggu tu." Aku menarik tangan Juliana yang masih kaku itu. Juliana hanya mengikut aku.
               "Hi. Do you have a partner ?" Dua pemuda yang segak datang menegur kami. "My name is Lee Gikwang." Lelaki pertama memperkenalkan dirinya. "My name is Yoon Doojoon." Lelaki kedua pula memperkenalkan dirinya. Aku hanya diam.
               "Not interested. Bye." Juliana menarikku dan meninggalkan mereka. Aku dan Juliana tergelak kecil apabila melihat reaksi mereka. Aku dan Juliana mencari kelibat Baro. Mana lah lelaki tu ?
Baro POV
               Mana lah si Jojo ni ? Takkan dia tak jadi datang ? Siapa nak jadi partner aku kalau dia tak datang ? Jojo, I miss you a lot. Aku boleh mati kalau tak jumpa jugak Jojo hari ni. Eh kejap. Aku melihat dua perempuan yang memakai mask datang ke arah ku dan semua pelajar dalam dewan itu tertumpu kepadaku. Siapa mereka berdua ni ? Bidadari dari kayangan nak gantikan tempat Jojo ke ? Andwae. Aku setia. Setia.
              "Baro !" Perempuan yang memakai dress warna pink memeluk ku dan mencium pipi ku. Semua pelajar terkejut melihat kejadian sebentar tadi. Siapa pulak dia ni ? Peningnya aku.
              "Who are you ?" Aku menolak perempuan itu dengan perlahan. Aku setia pada Jojo.
              "Your girlfriend." Perempuan itu menjawab. Girlfriend ?! Jojo girlfriend aku. Dia ni perempuan gila ke ? Mengaku aku boyfriend dia. Pipi aku dicuri oleh perempuan ni. Jojo, Hambaro tak curang pun. Tsk.
              "Kau ni siapa ? Mengaku girlfriend aku. Dah tu, kau cium pipi aku pulak." Aku memarahi perempuan itu dengan kasar. Dia ternganga apabila mendengar percakapan aku yang agak kasar. Aku tidak menghiraukannya. Jojo. Mana dia ?!
              "Yahh !" Perempuan tadi menjerit dengan perasaan marah. Kenapa pula dia ni ? Sawan ke ? Perempuan itu membuka mask dia. Aku ternganga.
              "Jojo ?!" Aku terkejut melihat Jojo di hadapanku. Aku marah Jojo ke tadi ? Perempuan di sebelah Jojo tergelak kecil. Siapa pula minah ni ?
              "Hambaro marah Jojo tadi. Benci benci benci !" Jojo menumbuk dadaku secara bertubi tubi. Ramai orang memerhatikan adegan kami.
              "Mianhae. Baro tak cam pulak yang cium Baro tadi Jojo. Siapa suruh pakai mask dan yang paling penting siapa suruh pakai cantik sangat ? Baro tengok tadi ramai lelaki flirt Jojo kan ? Pakai seksi pulak tu. Benci benci benci." Aku pura pura marah tetapi aku tetap cemburu kerana tadi aku lihat Jojo disapa oleh lelaki lelaki gatal dan miang.
              "Diorang nak flirt tetapi Jojo tak layan pun. Kan Juliana ?" Jojo bertanya kepada perempuan yang sudah lama berada di sebelah Jojo. Ohh. Juliana rupanya. Kenapa dia cantik hari ni ? Pembetulan, dia memang cantik tetapi dia sembunyikan kecantikannya. Juliana mengangguk angguk. Tsk tsk tsk.
              "Yela tu. Tak layan konon." Aku menjuihkan bibir. Dah lama aku tak tengok dia marah. Kalau Jojo marah, muka dia akan kelihatan merah. Suka suka.
              "Yahhh ! Jojo sayang Baro je !" Aku tersenyum mendengar ayatnya dan mencium dahinya. 
              "Hish. Main cium cium pulak." Jojo menjelirkan lidahnya ke arah aku. Aku mencubit pipinya.
Jinyoung POV
              Wahh. Siapa dua perempuan tu ? Dan kenapa dia pergi ke arah Baro ? Baro ada girlfriend ke ? Amboi budak tu. Lupa diri ape ? Dahlah dua dua comel dan cantik. Tak boleh jadi ni. Aku segera meninggalkan kaum perempuan yang melayan aku tadi dan menuju ke arah Baro.
              "Baro !" Aku menolak kepala Baro dan tersenyum memandang dua perempuan di depan aku sekarang.
              "Apa main tolak tolak ni ?" Baro memarahiku. Aku tidak menghiraukan amarahnya.
              "Baro ~ Taknak memperkenalkan ke dua perempuan manis cantik ni pada aku ?" Aku mengenyit mata kepada mereka berdua.
              "Gatal. Yang pakai dress pink tu, Jojo." Eh. Jojo ?! Perempuan yang langgar aku dan Baro. Yang kami jumpa di Coffee Cafe sebelum ni. Kenapa dia berubah jadi cantik macam ni ?
              "Sebelah Jojo pula Juliana." Baro memperkenalkan perempuan di sebelah Jojo. Wait a minute .. Juliana ? Juliana ? Juliana ? Yang panggil aku macam binatang tu ? 3 ekor ?
              "Jadi, dia ni lah yang panggil kita 3 ekor tu ?" Aku menyindir perempuan yang bernama Juliana. 
Juliana POV
              Eh, dia ni sindir aku pulak ke ? Aku rasa aku dah minta maaf sebelum ni. Hish. Eh. Dia ni Jung Jinyoung kan ? Playboy tu ? Aku membuka mask aku dan merenung tajam ke arah Jinyoung.
             "Apa kes main sindir sindir ni ?" Aku bercakap dengannya dengan suara yang kasar. Dia diam. Bisu pulak ke dia ni ?
Jinyoung POV
              Cantiknya dia. Mata dia cantik. Mata bulat. Hidung mancung. Bibir mungil. Bulu matanya lentik. Menggodanya. Aku memandangnya tanpa berkelip.
              "Hello ?" Juliana mengejutkan aku. Aku hanya tersenyum malu.
              "Ahh. Mianhae. Sorry sebab marah dekat awak tadi." Aku meminta maaf kepadanya. Juliana, you'll be mine soon. Tiada siapa yang berani menolak Jinyoung.
Juliana POV
              Eh, dia ni minta maaf pulak. Pening aku. Aku hanya tersenyum biasa kepadanya.
              "Can you be my partner today ?" Pertanyaannya mengejutkan aku. Jojo dan Baro kelihatan sedang menari. Cepatnya kau Jojo. Jinyoung masih menunggu jawapan ku.
              "Er. No thanks. Mianhae." Aku menunduk kepadanya dan meninggalkannya. Aku ingin berseorangan sahaja. Tidak mahu ada gangguan.
LJoe POV
              Cantiknya dia ... Kenapa aku rasa macam pernah kenal dia ? Aku masih dikerumuni perempuan. Aku masih tidak boleh melepaskan diri.
Juliana POV
              Aku hanya duduk di tepi dewan. Bila lah nak habis prom night ni ? Nak balik dan study. Urghhh. Tiba tiba seorang lelaki datang ke arah ku.
              "Hi. Dance ?" lelaki itu mempelawa aku. Aku rasa aku kenal dia ni. CAP kot ? Ketua Teen Top ?
              "Okay." Aku bersetuju dengan pelawaannya dan menyambut huluran tangannya. Memandangkan aku tengah boring. Apa salahnya kalau menari je ? 
Jinyoung POV
              Shit. CAP ajak kau menari, kau nak. Aku ajak kau jadi partner aku, kau taknak. Just wait and see Juliana a.k.a president of Yoonique High School. Tiada siapa yang berani menolak Jung Jinyoung.
LJoe POV
              CAP ?! Dia menari dengan perempuan tu ! Kenapa tiba tiba aku rasa cemburu ? Tiba tiba, Ricky datang ke arah ku dan menarik tanganku daripada perempuan perempuan yang mengerumuni ku tadi. Terima kasih Ricky kerana menolongku.
              "Hyung ! Cantik dan comelnya perempuan yang menari dengan CAP kan ? Untung CAP ~" Ricky memuji perempuan tu. Kenapa aku rasa cemburu pula ? Kenapa ? Kenapa ? Kenapa ?
              "Perempuan tu nama siapa ?" Aku bertanya kepada Ricky. 
              "Takkan kau tak tahu ? Juliana." Ricky memberitahuku. Juliana ?! Juliana ?! 
              "Juliana mane ? Nama keluarga dia apa ?" Aku bertanya kepada Ricky tetapi dia sudah hilang dari pandanganku. Aku kena siasat.
Juliana POV
              Aku menari dan merangkul leher CAP. Tangan CAP pula memegang pinggang aku. Romantik. CAP memang friendly dan peramah walaupun dia playboy tetapi hati dia baik. Dia selalu tolong LJoe selesaikan masalah semasa aku di Shinhwa. Eh, LJoe mane ? Kenapa aku tak nampak dia ?
              Sedang aku asyik menari dengan CAP, tiba tiba CAP melepaskan aku. LJoe ! Dia ingin menari dengan aku ?! Ohmy. Kenapa dia datang ?! Lee Byunghun, please dont ...
              CAP sudah pergi meninggalkan ku. LJoe pula menghulurkan tangannya kepadaku. Dengan berat hati aku menyambut. Kami menari dalam keadaan yang senyap.
              "Hi ? May I know your name ?" LJoe bertanya kepadaku. Nasib baik dia tak cam aku. Fiuhh.
              "Juliana." Aku menyebut nama biasa aku sahaja.
              "Family name ?" LJoe bertanya kepadaku. Family name ? Kalau aku jawab family name aku, mesti dia tahu. Errr. Macam mane ni ? Tiba tiba ..
BLACKOUT !
               Aku yang memang takut akan kegelapan terdiam sebentar. Aku takut gelap. Aku melepaskan tanganku dari badan LJoe. Aku ingin keluar dari kegelapan.
               "Eh, elektrik takde ke ?" LJoe bertanya. Suasanan di dalam dewan menjadi riuh rendah.
               "Juliana, are you okay ?" LJoe bertanya kepadaku. Aku hanya diam. Aku takut gelap. 
Dummm !! 
               Bunyi guruh mengejutkan aku. Aku memang takut akan guruh dan kilat sejak kecil lagi.
               "YunYun !!" Aku terus memeluk LJoe.
LJoe POV
               YunYun ? YunYun ? YunYun ? YunYun ? YunYun ? YunYun ? Jason ? Juliana ? Apa dah jadi ni ? Siapa Jason dan siapa Juliana ? Juliana masih di dalam dakapanku. Hanya Jason yang memanggilku dengan panggilan YunYun.
Juliana POV
                Aku sedang peluk LJoe. Tadi aku panggilnya YunYun. Rahsia aku ! Jason ! Aku segera merenggangkan pelukan kami. Aku menjarakkan diri daripadanya.
               "Juliana ?" LJoe memanggilku dan aku meninggalkannya dengan pantas. Tiba tiba, dewan menjadi terang kembali. Lega hati aku. 
LJoe POV
               Dewan kembali terang. Di mana Juliana ? Dia larikan diri daripada aku ? Mungkin dia ... Aku segera berlari mencarinya.
               "Perhatian ! Attention please !" Suara yang sudah biasa didengar oleh pelejar Shinhwa iaitu pengetua kami ingin mengucapkan sesuatu di atas pentas. Aku berhenti sekejap mencari Juliana.
Juliana POV
               Aku berhenti sekejap apabila aku terpandang pengetua Yoonique berada di sebelah pengetua Shinhwa. Kenapa dan ada apa sebenarnya ?
"Kami ingin mengumumkan bahawa Yoonique High School akan bergabung kembali !"
LJoe POV
               "What ?!!!!!!" Aku menjerit terkejut. Semua pelajar turut terkejut dengan pengumuman itu. Dewan menjadi riuh rendah. Kembali bersama ? Kenapa pengetua tak pernah cakap apa apa pun pada aku ? What the ... ? Aku segera berjalan dengan pantas menuju ke arah pengetua.
Juliana POV
               "Bo ?! Bergabung ?! What the ... ?" Aku menjerit terkejut. Aku dengan pantas berjalan dengan pantas menuju ke pentas. Pengetua ! Dia tak cakap apa apa pun pada aku ! Apa makna semua ni ?!
               "Pengetua !" aku dan LJoe memanggil serentak. Eh ? Aku membulatkan mata memandangnya.
LJoe POV
               Eh ? Juliana ? Dia pun naik ke atas pentas ? Kenapa ?
               "Ohh. Lee Byunghun, this is principle from Yoonique and beside him is the president of Yoonique." Aku terkejut. Juliana president Yoonique. Jadi dia lah musuh aku selama ni ...
               "Semua pelajar Yoonique dikehendaki datang esok ke sekolah Shinhwa dan berkumpul di tapak perhimpunan. Uniform sekolah akan diberi esok. Harap maklum." Pengetua Yoonique menyudahkan pengumumannya.
Juliana POV
                "Pengetua ! Siapa president kalau macam tu ?!" Aku bertanya dengan pantas. Tiada siapa boleh merebut jawatanku sebagai president. Shit. LJoe, kau tak boleh rebut tempat aku. 
                Aku merenung tajam ke arah LJoe.
To be continued ...

1 comment:

Ra said...

Gikwang kena rejected :'o
Kesian dia ;o;