The Cinderella Meets Gay : Prom Night 2 [10]


Juliana POV
               Aku sudah siap berpakaian untuk pergi ke Prom Night nanti. Aku hanya menunggu Jojo. Jojo sedang mandi lagi. Jojo mandi nak sampai 1 jam pun ada. Sabar jelah.
Jojo POV
               Aku keluar dari tandas. Aku mengenakan bathrobe kegemaran aku. Pinklicious baby. Aku tengok ke arah Juliana yang sedang menungguku atas katil. Dia nak pakai macam tu je pergi Prom Night ? [Pakaian Juliana sekarang]. Kolotnye kawan kesayangan aku tu. 
              "Juliana ! Mari sini kau ! Sini !" Aku memanggilnya. Dia dengan muka yang tidak bersalah datang ke arah aku. "Apa ? Cepat lah bersiap. Kau nak pakai bathrobe ke pergi Prom tu ?" Juliana membuat lawak dengan aku. Aku membuat muka blur.
             "Aku nak makeover kau. Kau jangan bising." Aku segera mencari sesuatu dalam laci meja solek aku. Juliana sudah ternganga. Mungkin terkejut dan takut dengan tindakan seterusnya daripada aku. Peluhnya pun sudah kelihatan.
Juliana POV
            Dia nak makeover aku ! Oh no ! Mati aku kali ni. Aku sudah membulatkan mata melihat dia memegang tape. Dia nak zipkan mulut aku dengan menggunakan tape. Andwae.
           "J .. Jojo. Takkan kau nak buat macam tu dekat kawan kau ? A .. aku kan dah pakai cantik macam ni pun kau nak makeover lagi ke ?" Aku cuba bermain helah dengannya. Dia hanya menggeleng geleng.
           "Fine ! Jangan tape kan mulut aku. Nanti buruk pulak bibir aku ni. Aku sanggup direnovate oleh kau. Buatlah apa yang kau suka pada aku." Akhirnya aku putus asa. Jojo tersenyum lalu membuang tape tu. Aku tersenyum lega.
Jojo POV
           Aku segera memakaikannya blusher, foundation, contact lens, eyeliners dan lain2. Aku merenovatekan si Juliana ni selama 20 minit. Lama gila sebab kena dengar dia membebel dan macam macam lagi. Nasib baik aku pandai memaksa orang. Kekekekeke. Aku tersenyum puas dan bangga melihat wajah Juliana sekarang. Dia amat cantik dan comel tetapi dia nak juga sorokkan muka dia. Tsk tsk tsk.
          "Dah siap dah ?" Juliana bertanya kepadaku. Aku menggeleng geleng tanda tidak siap lagi.
Juliana POV
          "Tak siap lagi ?! Kau nak make up kan aku pakai apa lagi ? Dah 2kg muka aku dengan make up kau je. Grrrrr." Aku memarahi Jojo tetapi dia dengan selamba bangun menuju almari pakaiannya. Bukan almari aku rasa, gedung kot. Hahaha.
          "Kau pakai dress ni lagi cantik dari dress yang kau pakai tu." Dia memberikan aku dress yang dipegangnya. Aku menjegilkan mata kepadanya. Takkan dia nak suruh aku pakai dress macam tu ?!
          "Seksinya Jojo ! Taknak aku !" Aku beri balik dress tu kepadanya. Dia memasamkan mukanya. Aku kawan yang baik jadi mana sanggup lihat muka kawan baik aku yang paling aku sayang masam muka. 
          "Yelah. Aku pakai." Aku putus asa akhirnya lalu aku mengambil dress tu daripadanya. 
          "Yay ! Aku sayang kau Julia ! Aku nak siap siap. Kau pun siap2 ye !" Jojo mencium pipi aku dan bersiap siap. Aku tersenyum melihat dia tersenyum.
Selepas 20 minit ...
Juliana POV
          "Julia, aku dah siap. Jom lah." Suara Jojo mengejutkan aku. Aku duduk di atas sofa sambil menunggunya tadi. Aku bangun dan berpaling ke arahnya. Mulut Jojo ternganga memandangku. Kenapa ? Ada sesuatu tak kena ke ? Aku memegang muka aku. Tiada apa apa kot. Seksi sangat ke ? Aku menarik dress itu bawah sikit. Kalau aku tarik bawah, lurah dada aku pula yang nampak. Grrr. 
          "Juliaaa ! Cantiknya kau ! OMG ! Aku hampir ingat siapa tadi ! Hehe" Suara Jojo melegakan aku. Aku tersenyum malu mendengar pujiannya. Aku memandangnya. Jojo memang kekal cantik dan comel dengan sifat periangnya. Dia mengenakan dress warna pink. Dia kan pinklicious.
          "Jom lah." Aku menarik tangannya dan keluar dari rumah. Kami sudah lewat 5 minit. 
Di dewan Shinhwa, kelihatan sudah ramai pelajar Yoonique yang berada di situ. Ada yang berbual, bergelak ketawa dan ada yang keseorangan. Ramai pelajar yang segak bergaya dan ada yang vogue dan elegan.
LJoe POV
          Aku masuk ke dalam dewan Shinhwa bersama sama ahli Teen Top yang lain. Seperti yang aku jangka, semua pelajar perempuan Yoonique menjerit melihat kami. Tambahan lagi, kumpulan B1A4 turut datang. Mereka berjalan di hadapan sekali. Semakin kuat jeritan para perempuan. Kelihatan Jinyoung sudah dikerumuni kaum perempuan. Baro pula macam sedang menunggu seseorang. Ahli lain B1A4 sedang berborak borak dengan perempuan.
          Chunji pula sedang mengorat perempuan yang tidak kurang comelnya. Changjo dan Ricky berbual bual sambil makan. CAP pula sedang diserang oleh kaum perempuan Yoonique. Niel pula aku tengok sedang berbual mesra dengan seorang perempuan. Aku pula ? Ya. Aku sedang di kerumuni oleh ramai perempuan ! Bukan sedikit. Ramai dan terlalu ramai ! Help me ! Arghh !!
          "LJoe oppa !" "Jagiyaa !" "LJoe ! Saranghae !" "LJoe, you so handsome !" "LJoe, do you have girlfriend ?!" "LJoe, can you give your number ?!" "LJoe ! Saranghaeeee !!!" "LJoe ! Whats your full name ?!" "LJoe ! Sarang Sarang Sarang !" "LJoe kyeopta ~ !!" Mereka menjerit jerit sambil memuji aku, mengorat aku, bertanya kepada ku. Serabutnya.
          "Can all of you leave me alone ?!!!!!!!!!!!" Aku menjerit dengan kuat. Mereka tidak menghiraukan jeritan aku malah lagi kuat merea menjerit. Ada yang memegang bahu aku. Ada yang memegang belakang aku. Ada yang meramas ramas rambut aku. Kenapa diorang ni ? Kenapa aku rasa macam diraba ?! Arghhhhh ! Aku memandang Ricky dan Changjo. Mereka menjelirkan lidah mereka ke arah aku. Bukannya nak tolong aku. Arghhhh. Mana Juliana ? Tu je yang aku nak tahu.
Tiba tiba, suasana dewan Shinhwa menjadi senyap. Pelik. Semua lelaki dan perempuan tertumpu ke arah sesuatu. Mereka semua tertumpu pada pintu masuk dewan. Kenapa ? Aku berpaling ke arah pintu masuk dewan. Aku ternganga.
Juliana POV
          "Jojo. Kenapa dengan diorang semua ni ?" Aku bertanya kepada Jojo.
          "Mane aku tahu. Kita ada buat salah ke ? Takkan kena denda jugak sebab datang lewat ke Prom Night ? Aduhh." Jojo menjawab dengan gelisah. Eh, ada ke macam tu ? Pelajar didenda kerana datang lewat ke Prom Night. Err. 
          "Siapa nak tolong kita sekarang, Jojo ? Kenapa semua orang tengok kita ? Diorang semua kenal kita ke ?" Aku bertanya kepada Jojo. Jojo hanya diam. 
          Aku rasa aku dengan Jojo sahaja yang memakai mask. Jojo cakap nak kelihatan lain daripada yang lain. Jojo memakai mask yang berwarna pink+putih atau lebih dikenali sebagai Casiphia Pink Ciuffo ivory/silver. Aku pula memakai mask hitam+putih atau dikenali sebagai Punta Star Ciuffo Extravaganza black/silver/crystals, ostrich/coque feathers.  
To be continued ...              

2 comments:

NANA said...

updettttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

Jojo said...

-.-"