The Cinderella Meets Gay : Secret Revealed .. [7]

Jojo POV
               Aku berjalan jalan dengan Jinyoung dan Baro. Mereka masih tidak perasan kot dengan muka aku. Nasib baik. Kalau mereka perasan, habislah misi sekolah Yoonique.
              "Jae Jin !" Baro tiba tiba datang dan mencubit pipiku. Aku menggosok gosok pipi ku dan menjeling tajam ke arah Baro. 
              Baro membisikkan sesuatu kepadaku. "Jojo, tak payah nak menyamar lah because I know who are you." Aku ternganga. Nasib baik Jinyoung tidak ada pada masa itu. Aku berpaling ke arah Baro.
             "H .. how did you know ?" Aku tanya Baro dengan suara tergagap gagap. Baro berjalan jalan mengelilingiku.
             "Jojo sshii, I never forget your face, your eyes, your lip, your body and whatever you have." Baro mengenyit mata kepadaku. Aku hanya tersenyum malu. Oh wait. This is not time for love.
             "B .. Baro oppa. Please dont told anyone. Please. I'm begging you. You want me kneeling to you ? I'll do it if you want." Aku bersungguh sunguuh meminta Baro agar tidak membongkarkan rahsia aku. Aku ingin melutut depannya tetapi dia segera memegang tangan aku.
             "No no. I will keep it as secret but one thing you must do with me." Baro mengenyit mata kepadaku. Aku mengangkat sebelah keningku. "Apa dia ?" Aku bertanya kepadanya.
             "Be my girlfriend ?" Baro menyatakan syaratnya. Aku ternganga. 
         "G .. girlfriend ? B .. but kita baru ke kenal ? And and .. sekolah kita .. kita kena jadi .." Belum sempat aku menghabiskan ayat aku, Baro mencium bibirku dengan lembut. Aku memejam mata.
Juliana POV
              Semakin hari, aku semakin rapat dengan LJoe. Selepas aku dapat tahu, dia ialah presiden sekolah Shinhwa jadi aku ingin kenal lebih rapat dengannya. Memang aku ada niat untuk berkawan dengannya. Aku melihat LJoe mendekatiku. Dia duduk di tepi aku. Dia memberikan aku yogurt kegemaran aku.
              "LJoe, aku nak tanya kau sesuatu boleh ?" Aku ingin bertanya sesuatu yang amat penting kepadanya. LJoe mengangkat keningnya. "Apa dia ?" 
              "Kenapa Shinhwa dengan Yoonique berpecah ? Maksud aku, bukan ke dulu kedua dua sekolah ni satu nama je. Shinhwa High School je ?" Akhirnya terkeluar jugak soalan itu dari mulut aku.
              "Hmmm. Kau jangan beritahu siapa siapa kalau aku beritahu kau. Okay ?" Aku terus mengangguk angguk setuju. LJoe tergelak kecil lalu dia mencubit pipiku.
LJoe POV
              Aku mencubit pipinya. Dia amat comel. Ya. Jason terlalu comel. Aku tidak boleh padam nama dia dari ingatan aku. Perasaan ni sama macam perasaan aku jatuh cinta dekat Juliana. Sekarang aku jatuh cinta dengan Jason. Gay ? Aku tak tahu. Aku memang sayang dekat Jason. Sayang sangat sangat. Hmm.
            "YunYun ?" Jason sahaja yang memanggil aku dengan panggilan YunYun. Aku tersenyum memandangnya dan menarik nafas dalam dalam.
            "Dulu, moyang pengetua Yoonique High School kan perempuan. Nama dia Puan Kim Mi Jung. Dia ada suami. Nama suami dia Encik Lee Shin Dong. Mereka berdua mempunyai sekolah yang memang terkenal di Seoul iaitu Shinhwa High School dan Yoonique High School. Pada mulanya, mereka menggabungkan kedua dua sekolah tu menjadi Shinhwa High School. Selepas itu, pada satu hari. Puan Kim Mi Jung ditangkap sedang berkhalwat dengan teman lelaki barunya. Encik Lee Shin Dong amat marah lalu menceraikan Puan Kim Mi Jung dan memutuskan sekolah Shinhwa dan Yoonique berpecah. Puan Kim Mi Jung tidak dapat berbuat apa apa jadi dia hanya bersetuju. The end." LJoe menyudahkan ceritanya.
            "Memang tak patut lah ! Kenapa sampai nak libatkan hal peribadi ? Keputusan pelajar akan merosot and pelajar pun akan pening. Tengok ? Sekarang, keputusan pelajar Yoonique High School semua turun. Dari 89% jadi 65%." Jason memberitahuku dengan perasaan yang sukar difahami. Dari mana dia tahu tentang peratus Yoonique High School ?
            "YunYun !" Jason menjerit nama ku sekali lagi. Aku hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.
Flashback Juliana memanggil LJoe sebagai YunYun.
Juliana POV
            "Kamu berdua dikehendaki belajar bersama sama kerana kedua dua mendapat keputusan yang kurang memuaskan. LJoe, kamu sebagai presiden sekolah kena tunjuk contoh kepada pelajar. Bukan macam ni. Kamu berdua kena belajar selama 2 jam lebih." Mr.Kim membebel kepada kami berdua. Hanya aku dan LJoe sahaja berada di dalam kelas. Jojo mendapat keputusan yang baik kecuali aku dan LJoe.
            Sejurus sahaja Mr.Kim keluar. Aku mengeluarkan buku English. Susah betul nak faham English. Grrrr. Aku melihat LJoe sedang mendengar lagu dengan iPod nya. Eh dia ni. Cikgu suruh belajar, dia dengar lagu. Gila ke ?
            "LJoe !" Aku memanggilnya dengan niat untuk ajaknya study bersama sama. Dia tidak mendengar jeritan aku. Aku memanggil namanya sebanyak 5 kali tetapi masih yang sama. Tiada tindak balas. Aku segera bangun dari kerusi aku dan berjalan ke arah meja LJoe. Aku dengan kasar membuang earphone dari telinganya dan menjerit. "YunYunnnnn !!!"
            
LJoe POV
             YunYun ? Siapa pulak tu ? Aku memandang ke arah Jason yang merenungku dengan tajam. Mata dia cantik. Alis matanya memikat hatiku. Sungguh. Dia sangat menawan macam perempuan.
             "Yahh ! YunYun YunYun YunYun !!" Jason memanggilku dengan panggilan YunYun ? Eeee. Macam pondan lah pulak. Aku bagun dari tempat duduk ku dan merenung sinis pada Jason.
             "YunYun, cepatlah study. Nanti Mr.Kim marah. Nahas kau." Jason memberitahuku dengan lembut. Satu je aku tidak suka. Kenapa YunYun ?
             "Kenapa kau panggil aku YunYun ? Gila ke ?!" Aku memarahinya. Dia ketawa kecil. Dia menjelirkan lidahnya kepadaku. Kenapa perangai dia macam perempuan ?
             "YunYun YunYun YunYun !!" Jason segera berlari mengelilingi kelas kami. Nak lari daripada aku eh ? Siaplah kau. Aku mengejar Jason dengan pantas. Dia ingat aku ni lambat ke berlari. Hahaha. Aku pantas menangkap tangan kirinya dan dia hilang imbangan lalu jatuh di atas aku.
              Keadaan sunyi seketika. "YunYun, aku nak panggil kau YunYun boleh ? Pleaseee. Hehe." Jason membuat muka comel di depanku. Jarak muka kami cuma dalam 3 inci sahaja.
             "Boleh tak ni ?" Jason bertanya sekali lagi. Jason masih berada di atas aku. Aku hanya menangguk setuju. Dia terus bangun dan melompat kegembiraan. Aku tersenyum melihat dia gembira. Aku memang dah gila sekarang. I'm in love with you Jason.
End of flashback
Juliana POV
             Aku dengan Jojo berjalan jalan di taman selepas sekolah. Aku rindu bilik kerja di Yoonique High School. Bila lah nak selesai peperangan ni ?
            "Jojo .. Aku dah dapat jawapan kenapa Yoonique dan Shinhwa berpecah. Sebab dia buat aku bengang tahu tak. Boleh ke hal peribadi moyang pengetua dulu dilibatkan dalam urusan sekolah. Benci aku." Aku meluahkan kesemuanya kepada Jojo.
            "Apa sebab dia ?" Jojo bertanya kepadaku. Aku terus menceritakannya hal sebenar.
            "What ?! Memang tak logik betul ! So, kita dah jumpa jawapannya. Jadi ... kita kena berhenti lah bersekolah di Shinhwa ?" Jojo bertanya dengan suara yang sedih. Aku tahu dia sedih. Hubungan dia dengan Baro baru sahaja bermula. Nasib baik Baro rahsiakan identiti aku dengan Jojo.
            "Yeah. Mr.Park dah inform dekat pengetua sekolah Shinhwa yang kita akan berhenti esok. Mianhae Jojo. Aku tidak boleh buat apa apa." Aku minta maaf pada Jojo. Jojo hanya tersenyum. "Tak ape." Itulah jawapan Jojo yang aku rasa paling menyedihkan bagi aku.
Juliana POV
             Pada keesokannya, aku dan Jojo berdiri di hadapan kelas. LJoe turut berada di dalam kelas. LJoe dan rakan yang lain sudah memandang pelik ke arah kami. Mungkin tertanya tanya kenapa aku dan Jojo berdiri di hadapan kelas. Selepas itu, Mr.Xiah masuk ke kelas kami.
            "Okay pelajar. Hari ni merupakan hari terakhir mereka berdua bersekolah di sini. Mereka berdua akan berpindah di Busan semula. Jadi diharapkan anda semua jangan sedih ke atas berita ni." Mr.Xiah menerangkan satu persatu. LJoe bangun dari tempat duduknya dan merenungku tajam. Aku memalingkan kepala aku ke arah lain.
             Aku dan Jojo duduk di tempat kami. Mr.Xiah terpaksa membatalkan pengajarannya untuk hari ni kerana ada mesyuarat yang diadakan oleh pengetua sebentar tadi. Aku ingin tidur sekejap. Tiba tiba, meja aku diketuk kuat. Aku bangun dan melihat siapa yang ketuk meja aku. LJoe ! Dia yang ketuk meja aku !
            "Ya ?" Aku bertanya dengan selamba. "Ya je kau boleh cakap dengan aku ?!" LJoe menarik tanganku keluar dari kelas.
LJoe POV
           "Kau ni kenapa ?!" Jason bertanya kepadaku. Aku boleh gila. Dia nak berpindah ? Hari ni hari terakhir dia ? Kenapa dia nak pindah ? Aku ade buat salah ke ?
           "Kenapa kau tak cakap kau nak pindah ?!" Aku bertanya kepadanya dengan kasar. Jason hanya diam dan tunduk memandang lantai.
           "Jawablah !" Aku memarahinya. "Suka hati aku lah nak pindah ke apa ke ! Kau susah tu kenapa ?!" Jason menjawab balik dengan kasar.
           "Sebab aku cintakan kau !" Aku meluahkan isi hatiku kepada Jason. Aku sudah tidak kira dengan pandangan orang lain.
           "Don't be silly Lee Byunghun. Kau nak semua orang fikir kita gay ke ape ?" Jason mengingatkan aku. Jason, kalaulah kau tahu aku sangat cintakan kau ...
Juliana POV
           YunYun ni gay ke ? Aku ni perempuan wahai LJoe. Tak sangka kau ni gay. Aigooo. Aku menggeleng geleng.
           "Kenapa kau geleng ? Okay. Aku tahu aku pelik sikit cintakan kau. Tapi, aku memang sayang sangat dekat kau. Aku tak pernah ada perasaan ni terhadap semua kawan kawan aku. Kau je yang boleh buat aku gila dan macam macam lagi. Jason .." Aku tersentak dari lamunan. LJoe, aku presiden sekolah Yoonique dan aku bukan gay. Aku bukan lelaki. Aku perempuan ! Kata kata itu dapat aku luahkan dalam hati aku sahaja.
           "Let go of me. Aku bukan gay macam kau !" Aku berlari lari meninggalkan LJoe. Aku dapat dengar LJoe memanggilku berulang kali.
To be continued ...

3 comments:

ErianaIsmail said...

Orang tua gayy :P

nanajoe said...

jojo ~ ! tak offff lagiiiii ke ? #LOL . jap nak baca #tak baca lagi

nanajoe said...

HAHAHAHAHA . how cute 'yunyun' . actually ejaan dye 'yunyunn' . err nevermind . kyaaaa ~ sukaaa ! XDD best cter kauuu XDD #eksaited