The Cinderella Meets Gay : Discussion .. [8]

No one's POV
               Juliana berjalan menuju ke bilik pengetua Yoonique High School. Dia memakai pakaian seperti biasa. Pakaian Juliana. Dengan penuh rasa yakin, Juliana mengetuk pintu bilik Pengetua.

Juliana POV
              Aku mengetuk pintu bilik pengetua. Pengetua mendengar ketukanku lalu dia menyuruh aku masuk. Aku dengan perlahan menolak pintu bilik itu. Aku melihat pengetua sedang duduk di atas kerusi kerjanya dan mukanya kelihatan stress.
             "Kenapa pengetua nampak stress ? Tertekan pasal ape ni ?" Aku dengan sikap prihatin bertanya kepadanya yang aku telah aku anggapnya sebagai bapa sendiri. Dia tersenyum memandangku lalu menggelengkan kepalanya. Aku hanya tertunduk faham.  
             "So Juliana, awak dah tahu rahsia itu ? Maksud saya punca Shinhwa dan Yoonique berpecah ?" Pengetua bertanya kepadaku. Aku hanya mengangguk tersenyum.
             "Apa rahsianya ?" Aku segera menceritakan kepadanya punca Shinhwa dan Yoonique berpecah.
             "Ohhh. Tu jawapannya ? Hmmm. Saya rasa saya kena berbincang dengan pengetua Shinhwa nanti. Okay Juliana. Terima kasih untuk info itu." Dia memuji yang aku sentiasa cekap dan bagus melaksanakan tugas. Aku hanya tersenyum bangga dan menunduk lalu meninggalkan bilik pengetua.

Jojo POV
             "Jue ..." Aku memanggil Jue yang sedang membaca buku. Dia berpaling ke arah ku dan mengangkat keningnya. 
             "Aku rindulah sekolah Shinhwa. Hmmm, kau tak rindu ke dekat LJoe ?" Aku dapat rasa bahawa Juliana turut merindui Shinhwa lagi lagi LJoe.
             "Entahlah. Malas nak ambil tahu. Esok aku kembali jadi President Yoonique ! Hooray for me ! Terlepas juga aku daripada LJoe. Kau tahu tak ? Dia tu gay." Kata kata Juliana membuatkan aku terbatuk batuk. Gay ? Lee Byunghun the kingkas a.k.a president Shinhwa is a gay ? Is it true ?
             "Biar betul kau ni ? Macam mana kau dapat tahu ? Dia cium dengan lelaki ? Dia tidur dengan lelaki  ? Or dia tengah *** dengan lelaki ?" Macam peluru berpandu aku bertanya kepadanya.
       
Juliana POV
             "Hahahahaha. Bukanlah. Kau pun satu, nak tanya aku pun, satu satu lah." Aku menegurnya sambil ketawa. Muka Jojo kelihatan merah. Marah atau merajuk. Tiada siapa yang tahu.
             "Yela3. Sebenarnya ... LJoe luahkan perasaan dia pada aku." Selamba sahaja aku memberitahunya. Ternyata tekaan aku benar. Mulut dia sudah ternganga.
             "Bo ? What ? J .. jadi kau terima tak ? Terima tak ?" Jojo menggongcang gongcang bahuku. Nampaknya, dia sudah tidak sabar hendak tahu jawapan aku.
             "Jojo-sshii. Dia gay. LJoe love Jason not Juliana. Don't you get it ? Duhh ~" Aku menerangkan dengan jelas. Perkataan "Jason" aku tekankan volume suara aku jadi kuat. 
             "T .. tapi .." Jojo ingin membalas balik tetapi aku sempat menghalang.
             "Tiada tapi tapi. TITIK. Dah, aku nak mandi kejap. Kau tidur dulu." Aku segera masuk ke dalam tandas dan mengunci pintu. Aku duduk terjelepok lalu air mata ku menitis. Aku rindu LJoe. Aku rindu nak panggil dia YunYun. Aku rindu nak tengok senyuman dia. Aku rindu nak main rambut dia dan aku tahu aku dah jatuh cinta pada LJoe. Tetapi, LJoe sayang Jason. Dia cintakan Jason. Pabo Juliana Lee. Stop thinking of that. Aku tak layak untuk dia ...

LJoe POV
              Jason sudah pergi. Dia sudah berpindah. Kenapa hati aku macam nak pecah ? Aku cintakan dia walaupun dia lelaki. Kenapa setiap kali aku nampak Jason, aku seperti nampak Juliana. Juliana Lee .. Where is she ? Aku nak cari dia dekat mana ? Wait a minute .. Muka dia sama dengan Jason. Mungkin dia ada pertalian darah dengan Jason ? Mungkin dia saudara Jason ? Mungkin dia tahu kedudukan Jason sekarang ?
              "Hyung.." Kelihatan Changjo di depan pintu bilik aku. Sejak bila lelaki tu ada dalam bilik aku ? Dia tak reti ketuk pintu ke ?
              "Kau tak reti ketuk pintu ke ?" Aku memarahinya. Dia membuat muka mengajuk kata kata aku.
              "Hyung, I already knocked your door for 8 times. Tapi, no answer. Asyik sangat mengelamun ?" Changjo mengenyit mata kepadaku. Ahhh. Dia mengusikku lagi.
              "Apehal kau ni ? B - bila masa aku mengelamun ? Pelik je kau ni." Aku cuba sembunyikan perasaan gementar aku. Bagaiman kalau Changjo tahu aku jatuh cinta pada seorang lelaki ? Kelihatan Changjo hanya ketawa sambil memegang perutnya. Lucu ke ?
              "Changjo ... Teman aku pergi Yoonique esok ?" Aku bertanya kepada Changjo.
                            Changjo ternganga.

To be continued ...

No comments: