The Cinderella Meets Gay : Mission Start ! [6]

No One's POV
              Pada keesokan paginya, Juliana dan Jojo kelam kabut bangun kerana mereka sudah lewat. Mereka bergelak ketawa, bercerita sampai pagi buta semalam. 
              "Jojo ! Macam mane nak pakai benda alah ni ?!" Juliana menunjukkan benda yang harus dipakainya agar dadanya kelihatan seperti lelaki. 
              "Hahahahaha. Mari, aku pakaikan." Jojo memakaikan benda yang boleh membuatkan badan kita kelihatan seperti lelaki pada Juliana. Jojo mengambil masa selama 10 minit untuk pakaikan benda itu.
              "Done all ?" Juliana bertanya kepada Jojo. Jojo mengangguk tanda sudah siap semuanya. Mereka memandang diri mereka sendiri di depan cermin besar tiba tiba ..
              "Hahahahahahahaha. Juliana ! Comel lah kau !" Jojo memegang perutnya kerana ketawa dengan kuat. Juliana turut ketawa melihat mukanya dalam cermin itu. "Kau pun ape kurangnya. Comel lagi adelah. Hahahahahaha. Diorang akan percaya ke kita lelaki ?" Jojo hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.
              "Kajja." Juliana menarik tangan Jojo keluar dan berjalan gaya seperti lelaki. 
Shinhwa High School
Juliana dan Jojo berlakon sebagai lelaki dan tiada yang perasan akan mereka semasa mereka masuk ke dalam sekolah itu. Juliana sebagai Jason dan Jojo sebagai Jae Jin. Mereka menyamar sebagai lelaki berumur 17 tahun. Cikgu bertugas dikehendaki menghantar Juliana/Jason dan Jojo/Jae Jin ke kelas mereka. Cikgu bertugas, Mr.Park ialah kawan pengetua sekolah Yoonique High School. Mr.Park sudah tahu akan identiti Juliana dan Jojo.
No One's POV 
              Sampai sahaja mereka di kelas mereka, kelihatan cikgu sedang mengajar. Mr.Park mengetuk pintu kelas mereka. Juliana dan Jojo hanya diam di belakang Mr.Park.
              "Mr.Choi, these are the new students from Busan. They're in this class." Mr.Pak menerangkan kepada cikgu yang sedang mengajar itu, Mr.Choi. Mr.Choi mengangguk dan tersenyum memandang Juliana dan Jojo. Mr.Park menyuruh Juliana dan Jojo masuk ke dalam kelas dan tersenyum memadang mereka lalu meninggalkan mereka kepada Mr.Choi.
              "Cutenya dua budak lelaki tu." suara sayup sayup kedengaran membuatkan Juliana semakin benci dengan Shinhwa. Pelajar di dalam kelas itu berbisik bisik sesama sendiri.
              "So, both of you may intorduce yourself." Mr.Choi memberikan arahan. Juliana dan Jojo mengangguk tanda faham.
              "Annyeong, I'm Ju-" Jojo terus menyiku Juliana. Juliana hampir tersilap cakap. Lelaki yang duduk di belakang sekali terus bangun daripada tidur.
LJoe POV
              Aku terus bangun daripada tidur sejurus aku terdengar suara macam pernah aku dengar. Aku melihat dua lelaki di hadapan kelas. Comelnya lelaki tu. Eh ? LJoe ! You a guy ! A pure man. How come you praise that have same gender with you. Paboya. Aku duduk menunggu ayat yang keluar dari lelaki itu.
            "Annyeong, I'm Jason." Juliana memulakan misinya. Dia menunduk sopan di hadapan kelas. Semua pelajar menjerit kerana kecomelan Juliana. "Annyeong, I'm Jae Jin." Jojo pula memperkenalkan dirinya. Baro yang berada di tepi Jinyoung terus memandang Jojo. Aku sudah terkaku melihat kecomelan Jason. 
            "Okay. Jason and Jae Jin. You may sit there." Mr.Choi menunjukkan dua tempat kosong iaitu di depan tempat duduk aku dengan CAP-hyung. Aku ingin melompat kegembiraan kerana Jason duduk berdekatan dengan aku. Wait .. Kenapa dengan aku ni ?! LJoe ! Wake up ! Aku menampar kedua dua pipi aku dengan lembut. Aigooo. 
Juliana POV
            Susah juga nak berlakon jadi lelaki ni. Sabar lah wahai Juliana ataupun Jason. Kekekeke. Sesak nafasnya pakai benda ni. Grrrr. Aku melihat Jojo yang berada di tepi aku. Comel juga kawan baik aku ni kalau menyamar jadi lelaki. Hahahaha. Aku dapat rasa seseorang merenung aku. Aku memandang tepi kanan dan kiri ku tetapi tiada pun. Aku memandang ke arah belakang dan aku dapat seorang lelaki rambut blonde yang merenungku.
            "Orang tua ?!" Aku tercakap di depan lelaki blonde itu tetapi suara aku tidak berbunyi. Cuma buat mimik mulut sahaja. Harap dia tidak perasan. Urghhh. Stupid you Juliana. Kau ni tak hati hati betul.
LJoe POV
            "Orang tua ?!"
            Aku ternganga selepas Jason memalingkan mukanya daripada aku. Walaupun suaranya tidak berbunyi tapi aku tengok dari gerak mulut dia bahawa dia cakap yang aku ni ORANG TUA. D .. dia Juliana ke ?! Cuma Juliana orang pertama panggil aku "Orang tua". No way. Juliana perempuan. Dia lelaki. Stop thinking like that LJoe.
            Mr.Choi meneruskan pengajarannya. Aku tidak dapat menumpukan perhatian kerana asyik terfikir akan Jason dan Juliana. Kenapa dengan aku ni ?!
Juliana POV
             Akhirnya kelas sudah tamat. Waktu rehat sudah bermula. Jojo sudah hilang entah ke mana. Dia sudah dapat 2 kawan iaitu Jinyoung dan Baro. Mereka berdua tidak perasan bahawa Jae Jin ialah Jojo. Aku pula ? Kesunyian. Aku segera keluar dari kelas dan menuju ke cafe. Perut sudah memulas kelaparan.
             Sejurus sahaja aku sampai di cafe, aku melihat ramai pelajar tengah makan, berbual sesama sendiri. Hmmm. Persekitaran yang bagus. Aku memandang satu persatu bangunan Shinhwa. Ada 3 bangunan yang tidak digunakan. Hmmm. Mungkin bangunan tu khusus buat Yoonique pada masa dulu ?
             Aku berjalan jalan sekitar cafe dan tiba tiba aku dapati ramai pelajar berkumpul dan membuat dua barisan. Tengah barisan dikosongkan. Kenapa ? Aku sudah membuat muka pelik. Ada apa ni ? Perbarisan ke ? Aku menuju ke arah mereka dan masuk celah celah pelajar. Senang untuk aku kerana badan aku kecil je. Aku bertanya salah seorang daripada pelajar.
            "Kenapa mereka buat barisan macam ni ?" Aku bertanya kepada seorang pelajar yang agak nerd. Dia berpaling ke arah aku dan aku melihat mata dia membulat. Kenapa ? Aku comel sangat ke ? Hehe.
             "Teen Top lah." lelaki itu menjawab pertanyaan ku. Teen Top ? Macam pernah dengar je nama Teen Top ni. Apa benda Teen Top ni ? Aku cuba berfikir. Tiba tiba aku dengar jeritan. "Teen Top are here !"
             Mereka dah datang ? Aku tengok ke arah mereka. Kelihatan 6 pelajar lelaki menuju ke cafe. Aku melihat teliti wajah mereka. Eh ? "Orang Tua ?" Aku menggerakkan mulut aku sahaja tetapi tidak berbunyi. Bahasa mulut.
LJoe POV
             Aku tengok ke arah Jason. Dia panggil aku Orang Tua lagi ! Aku sudah mula curiga. Aku merenung tajam ke arahnya. Dia terkedu tengok aku. Dia segera keluar dari barisan dan berjalan dengan cepat.
             "Tunggu ! Jason !" Aku berlari lari mendapatkan Jason. Pelajar lain sudah mula berbisik bisik sesama sendiri. Ahli Teen Top sudah ternganga.
             Aku mencengkam tangan kanan Jason dengan kuat. Dia cuba melepaskan tangannya dari aku. Lembutnya tangan dia. Putih pulak tu. Dia ni lelaki ke perempuan ? 
Juliana POV   
             "Yahh ! Lepaskan tangan aku lah !" Aku cuba melepaskan tanganku daripada tangannya. Dia masih buat muka tidak tahu. Eh lelaki ni, nak cari nahas ape ?
             "Yahhh !!" Oppss. Aku menutup mulutku dengan tangan kiriku. Macam mane lah suara perempuan aku boleh keluar ? Shit. Semua ni lelaki lembap punya pasal. 
             "Kau ni lelaki ke perempuan ?" LJoe bertanya kepadaku. Aku menelan air liur kerana takut rahsia aku terbongkar. Juliana Juliana. Kenapalah kau ni clumsy sangat ?
              "Kau boleh tak jangan tanya benda merepek macam tu ? Mesti lah aku ni lelaki ! Takkan perempuan kot." Aku cuba bergurau dengan dia. Mana tahu dia lembut hati sikit.
               "Betul ni ?" LJoe bertanya sekali lagi. Aku memikirkan cara macam mana nak bagi dia percaya. Aku mencapai kedua dua tangannya dan letakkannya di dada ku.
               "Nahh. Leper kan ? Takde bukit bukau kan ?" Aku bertanya kepadanya. Dalam hati, aku nak menangis. Omma, dia dia meraba Julia. Tsk Tsk Tsk. Padahal aku yang ambil tangan dia dan letak dekat dada aku. Aigooo. Nevermind. Berlapik kan ?
           
LJoe POV  
                 Aku terkejut dengan tindakan Jason. A .. Aku pegang dada dia. Eh, dada dia leper je. Macam dada lelaki. Tetapi kenapa aku rasa malu ? Aku segera melepaskan tangan aku daripada tangannya.

                 "Dah percaya ? Kalau dah, aku pergi dulu. Chow bro." Jason menepuk bahu aku dan tersenyum memandang aku. Aku terkedu lagi selepas tengok senyuman dia. Dia ni nak bagi aku gila ke ? Kenapa senyuman dia cantik macam perempuan ? Arghhh.

To be continued ...         

2 comments:

Atierah W. said...

Kewwlzzz

ErianaIsmail said...

Orang tua ? Haha kelakar lah part tu :P