The Cinderella Meets Gay : Prom Night 1 [9]

Juliana POV
               Aku bergegas memakai uniform sekolah aku dan menarik tangan Jojo. Kami sudah lewat. Grrr. Aku tahu aku selalu bangun lewat. Semua salah Jojo. Gara gara dia aku tertidur lewat semalam. Hari ini ada perhimpunan penting di sekolah ! Gahhh, aku dah lupa ! Aku kena datang awal ! Ni semua LJoe punya pasal !

LJoe POV
              "Hyungg !!!!!!!" suara Ricky dan Changjo membingitkan telinga aku. Mereka menjerit memanggilku walaupun aku sudah memberi amaran agar mereka berhenti menjerit. Aku tidak mahu ke sekolah. Aku nak Jason. Aku nak Jason ada di sekolah baru aku pergi. Kenapa aku tiba tiba jadi macam ni ?
              "LJoe !" suara CAP membingitkan telinga aku sekali lagi. 
              "Lee Byunghun !! Bangun lah !! Kita dah lewat ni !" Niel dan Chunji cuba menarik tangan aku daripada terus tidur. Aku mengeraskan badan aku.
              "Suka hati kau lah. Lets go guys." CAP sudah putus asa untuk memujukku ke sekolah. Aku memang degil. Tiada siapa yang dapat meruntuhkan kedegilan aku kecuali Jason. Kenapa aku asyik fikirkan dekat dia ?! Jason Jason Jason ! Asyik2 Jason !
              Mereka sudah pergi ke sekolah. Sekarang hanya aku sahaja keseorangan di rumah. Aku hanya berbaring di atas katil dan mengelamun. Aku pantas berdiri setelah teringat akan sesuatu.
             "OMG. Hari ni ada perhimpunan dekat sekolah ! Haishhhh !!!" Aku segera bergegas gegas mencapai uniform dan tuala lalu masuk ke dalam tandas. Semalam pengetua menelefonku agar datang ke sekolah hari ni. Aku sudah lewat. Argghhh. Ni semua Jason punya pasal.

Jinyoung POV
             Aku dan ahli ahli B1A4 hanya duduk di dalam dewan sambil mendengar lagu. Aku cuba mendapatkan idea untuk mencipta sebuah lagu. Aku nak buat satu lagu khas untuk future-wife aku. Hehe. Tiba tiba, kelihatan pengetua dan cikgu2 sudah sampai di dewan. LJoe pula kelihatan duduk di atas pentas bersama cikgu cikgu. Maklumlah, dia kan president.

No on POV
             Di dewan sekolah Shinhwa, selepas Cikgu Xiah berucapan di depan. Seterusnya, pengerusi majlis mempersilakan pengetua memberikan ucapan.
             "Annyeong semua. Hari ni saya nak mengumumkan sesuatu. Diharapkan semua pelajar bersabar. Okay. Pada malam esok jam 7.30 malam, semua pelajar diminta hadir ke sekolah. Pihak sekolah memutuskan untuk mengadakan acara Prom Night. Seperti biasa, salah satu sekolah perempuan akan turut dijemput hadir ke Prom Night esok. Jadi, sekolah yang akan dijemput hadir pada hari esok ialah Yoonique High School."
             "Yoonique ? Bukan ke sekolah tu musuh kita ?" "Yoonique ?" "Eh, kenapa jemput musuh ?" "I bet there will many HOT chicks" "Mesti ramai perempuan yang seksi seksi." Sayup sayup kedengaran suara pelajar mengata terhadap sekolah Yoonique.

LJoe POV
              "Yoonique High School ?! Musuh .. Kenapa pengetua buat macam tu ? Kenapa dia jemput sekolah tu ? Why Why Why ?" Aku sudah pening memikirkannya. Kalau ada Jason di sisi, Jason lah yang memujuk aku, mendengar masalah aku, memberi sokong kepada aku. Jason .. Where are you ..
              Eh .. Kejap. Yoonique High School ! Juliana Lee ! Aku nak pergi Yoonique High School, tiada orang nak teman aku. Shit. Changjo pun taknak teman aku. Wait for me Juliana Lee ...

No one POV
               "Sekolah kita dijemput hadir ke Prom Night di dewan Shinhwa High School." Pengetua Yoonique High School menyudahkan ucapannya dengan segera. Juliana terkedua. Pelajar lain menjerit kegembiraan.

Juliana POV
               Shit. Kenapa ? Kenapa ? Aku kena jumpa dengan LJoe lagi ke ? Andwae ... Kalau aku tak pergi, pengetua akan marah. Lagipun, aku president sekolah. Omoo ... Otokke ? Hmmmmm.

The next morning ...

Jojo POV
                Malam ni, aku akan bertemu dengan Baro. Kyaaaaaaaaaaa. Suka suka suka. Sejak aku dan Juliana berhenti Shinhwa, kami langsung tak jumpa. Text dan calling sahaja. Rindu Hambaro aku sangat sangat. Aku tengok jam. Jam 2 tengah hari.

Jinyoung POV
                Malam ni .. Yoonique High School akan datang. Aku pasti mesti ramai perempuan yang seksi dan hot hot datang. Kyaaaaa. Tak sabarnya aku. Aku hanya duduk di atas sofa sambil makan spaghetti yang dibuat oleh CNU-hyung. Aku melihat Baro sedang asyik ber-SMS dengan siapa entah.
               Aku masuk ke dalam bilik aku untuk menyediakan pakaian malam ini. Girls, wait for Jinyoung ...

LJoe POV
               Aku sudah tidak sabar untuk malam ini. Juliana. Hmmm, I need to see her. Jason .. Juliana .. Orang tua ... Both of them call me Orang Tua. Grrr. Pening. Pusing. Naik gila otak aku memikirkannya. Aku segera masuk ke dalam tandas untuk bersiap siap memandangkan jam sekarang pukul 6.30 petang.

To be continued ...

No comments: