The Cinderella Meets Gay : I'm in love ? [3]

Jinyoung POV
               "Presiden Yoonique High School" Penjelasan Jojo membuat aku dan LJoe ternganga. Presiden ? Ohmygoodness. Siapa pula dia tu ? Aku tidak pernah nampak muka dia sebelum ni.

LJoe POV
               Dia presiden Yoonique High School ? M .. musuh ketat aku ... Aku mengeluh kecewa. Kenapa dia dari Yoonique High School ? Kenapa dia presiden Yoonique High School ? Wae ? Wae ? Wae ?
              "Uhm ... LJoe ?" Jojo menyedarkan aku dari pelbagai persoalan yang membelenggu diriku. Aku memandang sayu muka Jojo.
              "Presiden sekolah kami nak minta maaf dekat korang semua pasal dia terpanggil korang 3 Ekor pagi tadi. Dia tak sengaja. Dia minta maaf dan .." Belum sempat Jojo menghabiskan kata katanya. Jinyoung menyampuk dengan garang.
               "Jadi presiden sekolah korang lah ?! Tiada adab ke perempuan tu ?! Ingat kami ni binatang ke ?! Adab budi bahasa dia letak kat mana ?! Dia .. " Aku terus menyampuk kerana tidak tahan apabila seseorang memarahi perempuan yang membuatkan aku gila separuh hari untuk hari ini dan mungkin selama lamanya.
             "Diam ! Shut up Jinyoung ! Close your mouth." LJoe mematikan kemarahan Jinyoung. Dia merenung tajam ke arah Jinyoung. Jinyoung diam.
             "Jojo, back to topic. Presiden sekolah kau minta maaf dan ?" LJoe bertanya dengan penuh tanda tanya. "Dan .. dia ajak korang semua keluar. Boleh ke tak ? Dekat Coffee Cafe after school hari ini. Arrasso ?" Jojo memandang LJoe sambil mengangkat keningnya.
             "Aku okay je !" Baro mengangkat tangan dan mengenyitkan mata ke arah Jojo. Jojo tertunduk malu. Jinyoung dan LJoe masih berfikir fikir. "LJoe ? Jinyoung ?" Jojo bertanya. Jinyoung masih berfikir. "
             "Okay." Jinyoung dan LJoe menjawab serentak. Tiffany dan Jojo tergelak kecil melihat keletah mereka. LJoe menggosok gosok belakang tengkuknya. 
             "Okay then. See you after school. Jom Fany." Jojo menarik tangan Tiffany dan berlalu meninggalkan Shinhwa High School. Tiffany sempat mengenyitkan mata kepada Jinyoung dan LJoe. LJoe tidak memberikan respons tetapi Jinyoung sebaliknya. Dia sempat memberi flying kiss kepada Fany. Playboy.
           
Juliana POV

              Aku merenung seketika. Di mana Jojo dan Fany ? Diorang kena serang dengan pelajar Shinhwa High School ke ? Pelajar Shinhwa bukannya ada adab sopan. Macam binatang pun ada perangai pelajar di sekolah itu.

             "Juliana Juliana Juliana !" suara Jojo membuat aku tersenyum. Aku berpaling ke arah Jojo dan Fany. Jojo kelihatan gembira. Fany hanya tersenyum manis.

             "Kau kenapa ni ? Sihat tak ? Pelajar Shinhwa ada buat apa apa dekat korang ke ?" Aku memandang Jojo dan Fany dari atas ke bawah. Tiada apa yang luka. Bagus. Good.

             "Aku okay jelah. Diorang setuju. Coffee Cafe, pukul lepas sekolah. Okay ?" Jojo memberitahuku. Aku ternganga seketika. "Kenapa sampai macam nak dating ?" Aku bertanya. Fany hanya mendiamkan diri.

             "Kau nak jumpa diorang dan minta maaf kan ? So, aku dah set semuanya. Jangan banyak cakap. Aku sepak kau nanti. Don't break your promise." Jojo memberi amaran kepadaku. Aku hanya mengangguk lemah. Fany menepuk perlahan bahu aku.

LJoe POV

              Aku akan dating dengan perempuan tu selepas sekolah nanti. Ya .. Selepas ni .. Aku akan bertemu dengan gadis idaman aku. Tapi, boleh ke presiden Shinhwa High School dan presiden Yoonique High School ? Hmm. Kenapa nasib aku macam ni ? Eh kejap. Byunghun ! Kau takkan suka pada mana mana perempuan kan selepas kau patah hati 3 tahun lalu kan ?! Stop being crazy Byunghun !

             Aku berjalan jalan menuju balkoni bilik presiden yang aku duduki selama ini. Aku menongkat dagu. Tapi, aku tak boleh hilangkan nama dia, rambut dia, perangai kelam kabut dia, badan dia dari otak fikiran aku.. Er, badan dia ? Ya. Badan dia boleh menggoda mana mana lelaki tetapi nasib baik dia tidak tunjukkan bentuk badan dia dan memakai baju yang tidak menampakkan susuk tubuh badannya.

            Aku sudah jatuh cinta ke ? Dengan perempuan clumsy ? Aku memasukkan tangan kananku ke dalam poket seluar dan mengeluarkan rantai yang dia tercicir pagi tadi. Aku merenung kosong rantai itu. Bulan berada dalam bentuk bintang ? Apakah maksudnya ? Tak lain tak bukan mesti maksudnya ... Juliana akan selalu dilindungi oleh bintang. Siapakah bintang tu ? Boyfriend dia ke ? Dia dah ada teman lelaki ke ? Shit. It can't be ! Dia aku punya ! Forever mine ! Andwae andwae andwae ! Aku kena jumpa dia nanti !

Baro POV

            "Jinyoung ! Kita nak pakai baju apa nanti ? Dating nanti dengan 2 perempuan cantik yang mempunyai badan yang seksi. Suka suka suka." Aku meletakkan tangan kananku di atas bahu Jinyoung sambil berjalan untuk pulang. Waktu sekolah dah tamat. Sekolah hari ni berjalan seperti biasa.

            "Baju sekolah sudah. Tak payah nak cantikkan diri kau. Kau dah comel kot ?" Jinyoung mengusik aku. "Yahhh !" Aku menghentakkan kaki macam anak kecil.

            "Jom balik !" Tiba tiba Sandeul muncul dari mana entah. Gongchan dan CNU turut berada di belakang Sandeul. CNU merenung kami dengan tajam. Jinyoung menelan air liurnya.

            "Yo CNU-hyung !" Jinyoung menepuk bahu CNU. CNU hanya mendiamkan diri. Aku ingin memohon maaf kepada CNU kerana asyik membuli dia tentang teman wanita dia.

            "CNU-hyung. Kami nak minta maaf sebab ejek kau pasal teman wanita kau. Kami janji tak buat lagi. Please forgive us ?" Aku menyiku Jinyoung tanda isyarat menyuruhnya membuat puppy eyes. Tanpa membuang masa, aku dengan Jinyoung membuat puppy eyes dan memandanng CNU.
       
Jinyoung POV

              "Yela yela yela. Aku maafkan korang. Lain kali, jaga sikit mulut korang tu. Tak salah bercinta dengan perempuan lebih tua daripada kita. Lagipun 2 tahun je beza. Gongchan menjelirkan lidahnya kepadaku dan Baro. Aku menjegilkan mataku kepada Gongchan.

               "Arrasso." Aku dengan Baro mengangguk angguk. "Jom balik ! Makan steambot !" Sandeul menjerit kesukaan. Gongchan turut tersengih sengih.

               "Sorry. Hari ini tak boleh kot. Aku dengan Baro ada kerja yang belum selesai. Jom lah Baro. See you later CNU, Gongchan and Sandeul !" Aku menarik tangan Baro dan meninggalkan mereka.

LJoe POV

               "Yo LJoe ! Pehal kau nampak monyok je hari ni ?" CAP bertanya kepadaku. Aku hanya tersenyum kepadanya. CAP mengangkat keningnya. Aku tidak menjawab pertanyaan CAP.

               "Weh, kenapa dengan LJoe tu ?" CAP bertanya kepada Ricky. "Dia entah lah. Selepas aku cakap yang perempuan dia langgar hari ni tu presiden Yoonique High School, dia terus monyok je. Pelik." Ricky menjelaskan kepada CAP. CAP mengangguk angguk.

                "Guys. Aku ada hal. Annyeong." Aku meninggalkan mereka dan segera menuju ke pintu pagar sekolah. Aku berhenti seketika. Aku memandang bangunan bangunan Yoonique High School. Mengikut sejarah Shinhwa High School, Yoonique High School sebenarnya sebahagian sekolah Shinhwa juga. Sebab Shinhwa berpecah masih tidak dapat dikesan. Aku mengeluh dan berjalan menuju ke Coffee Cafe.

To be continued ...