The Cinderella Meets Gay : The Date [4]

Coffee Cafe
Jinyoung POV
              "Mane budak dua orang tu ?!" Aku sudah bengang kerana sudah 5 minit kami berdua tunggu tapi tak sampai sampai juga.
              "Lol. Kita baru je tunggu 5 minit. Takkan dah marah ? Selama ni, kau keluar dengan girlfriend takde pun marah sampai macam ni kalau girlfriend kau lambat. Macam macam lah kau ni." Baro sudah membuat muka jelik dengan aku. Aku hanya diam dan terus menunggu.
               "Wassup Jinyoung ! Baro !" suara LJoe menyentakkan aku. Baro yang tengah minum tersedak. LJoe menggosok perlahan lahan belakang Baro.
               "Kau nak suruh aku mati ke ? Nak tegur pun guna lah cara elok." Baro menggosok tengkuknya untuk memberi keselesaan kepadanya. "Mianhae. Aku tak sengaja." LJoe meminta maaf dengan Baro. Baro hanya mengangguk tanda kemaafan diterima.
               "Mana lah 2 perempuan tu ?" Jinyoung bertanya sekali lagi. "Entahlah." LJoe dengan selamba duduk di depan Jinyoung.
Jojo POV
                Aku menunggu Juliana di luar sekolah. Sebentar tadi, pengetua memanggil Juliana ke pejabatnya. Tiba tiba handphone aku berbunyi .. "You have a text message ! You have a text message !" menandakan mesej baru masuk. Aku segera mengeluarkan handphone dari poket baju aku.
Jojo-ahh, mianhae. Aku ada banyak kerja kena buat. Pengetua panggil aku. Ada hal yang kena bincang. Kau tolong cakap dekat dorang AKU MINTA MAAF. Ohye, kau tolong cakap juga dekat lelaki rambut warna blonde kot. Entahlah. Aku tak pasti sangat bila aku langgar dia pagi tadi. Cakap dekat dia, AKU MINTA MAAF SANGAT SANGAT LELAKI BLONDE. Kau pergi dengan Fany lah. Aku dah suruh dia ikut kau. Byebye chingu. Xoxo. -Juliana
                "Jojo !" suara Fany sudah kedengaran. Dia dengan lenggok manjanya datang ke arah aku. "Jom lahh." Aku menarik tangan Fany dan segera ke Coffee Cafe. Aku tidak marah kepada Juliana kerana aku memahami dia. Dia seorang yang taat dan bertanggungjawab.

LJoe POV
                 Aku menunggu perempuan idaman aku dengan sabar. Dia tak jadi datang ke ? Andwae andwae. Dia kena datang atau dengan kata lain WAJIB datang. Jinyoung dengan Baro sudah tertidur di atas meja. Padahal baru 10 minit kami semua tunggu. Letih mungkin.

                 "LJoe !!!" Aku terdengar suara yang memanggil nama aku. Aku segera berpaling dengan senyuman yang manis. Sejurus sahaja aku melihat muka pemanggil aku tadi, senyuman aku mati. Fany and Jojo ?! Kenapa Fany datang ? Aigooo ~

                 "Diorang dah datang ke ?" Baro terus bangun walaupun dalam keadaan mamai. Dia tersenyum melihat Jojo. Fany pula hanya tersenyum manja memandang ke arah aku dan Jinyoung. Aku menggeliat kegelian. Bukan aku tidak suka dengan Fany tetapi dari pandangan, senyumannya aku dapat tahu bahawa dia perempuan yang tak baik atau pun kurang baik.

Fany POV
            Aku tersenyum manja memandang ke arah kedua dua kawan karibku sejak kecil iaitu LJoe dan Jinyoung. Aku amat gembira dan seronok kerana si Juliana yang bossy tu tidak dapat pergi dan menyuruh aku menggantikannya.

                  Aku dan Jojo segera duduk dengan mereka. Jinyoung membuka matanya dan terkejut melihat Jojo dan Fany berada di depannya. "Eh, mana presiden tu ?" Soalan pertama Jinyoung membuatkan hati aku sakit. "Yela. Mana Juliana ?" LJoe pula bertanya dan pertanyaan itu membuatkan aku amat cemburu terhadap Juliana.

LJoe POV
                  Kami memesan makanan dan minuman. 5 latte dan 5 potong kek coklat. "Kenapa Juliana tak datang, Jojo ?" Aku dengan berani bertanya.
                  "Dia ada kerja dengan pengetua. So, tidak dapat datang dan dia suruh aku beritahu kau something." Jojo mengeluarkan handphone dari poketnya dan menunjukkan kepada aku.
Jojo-ahh, mianhae. Aku ada banyak kerja kena buat. Pengetua panggil aku. Ada hal yang kena bincang. Kau tolong cakap dekat dorang AKU MINTA MAAF. Ohye, kau tolong cakap juga dekat lelaki rambut warna blonde kot. Entahlah. Aku tak pasti sangat bila aku langgar dia pagi tadi. Cakap dekat dia, AKU MINTA MAAF SANGAT SANGAT LELAKI BLONDE OR LELAKI TUA. Kau pergi dengan Fany lah. Aku dah suruh dia ikut kau. Byebye chingu. Xoxo. -Juliana
                    Aku tersenyum sendirian. Dia panggil aku lelaki tua ? Blonde tu okay lah juga. Tua ? Hahahahaha. This girl quite interesting. 
                   "Ahh, mianhae. Dia tidak bermaksud panggil kau lelaki tua. Dia dia .." Jojo cuba mencari alasan yang bagus. "Nahh ~ Its okay. Send my regards to her then. So, I need to go. Till here. Annyeong." Aku bangun dan mengenyit mata kepada Jojo. Kenapa ? Aku gembira kerana perempuan tu panggil aku lelaki tua ? Dia perempuan pertama panggil aku macam tu. Dia perempuan pertama berani cakap macam tu dengan aku. Dia memang perempuan istimewa ...

Jinyoung POV
                   Kenapa aku sedih perempuan tu tak datang ? Hmmm. Nak menghadap si Fany ni dah naik muak tengok muka perempuan ni. Si Baro sibuk dengan Jojo. LJoe sudah pulang. Aku terima kemaafan daripada perempuan itu dengan ikhlas. Mungkin dia sibuk kot. Lain kali jela. Lain kali ? Err. Aku masih berharap dapat berjumpa dengan dia ke ?

                   "Lets go Baro. CNU-hyung will mad at us if we late. Mianhae guys." Aku menunduk tanda sopan aku terhadap mereka. Baro hanya mengangguk tanda setuju. Baro dan Jojo sempat bertukar nombor telefon. Fany pula asyik memegang tangan aku.

                   "Fany. Lepaskan tangan aku. Aku kena balik. Annyeong." Aku menolak tangan Fany dengan kasar. Aku pun segera berlari keluar dari cafe itu. Baro mengikut Jinyoung.

Fany POV
                   Shit. Dia tolak aku macam tu je ?! Just wait and see Jinyoung and LJoe ...

To be continued ...