Endless Love ( Ep 27 )

Jojo terkejut. Betulkah apa yang dia lihat ? Dongwoon sedang bermesra dengan seorang perempuan di luar rumahnya. Patutlah dia cari di dalam rumah, takde kelibat Dongwoon. Jumpa perempuan kesayangan rupenya. Dongwoon perasan dengan kehadiran Jojo. Dia duduk jauh sikit daripada perempuan itu.

"Hai Jojo. Come meet my friend." Dongwoon memanggil Jojo berkenalan dengan perempuan itu tadi. Perempuan itu segera berpaling ke arah Jojo. Cantik jugak perempuan nie, desis hati Jojo. "Who are you ?" perempuan itu bertanya sinis kepada Jojo. "She my friend. I meet her at Malaysia last year." Dongwoon menerangkan status Jojo. "Friend ? Wah, kawan rupanya. Tadi bukan main kau cakap yang aku ni girlfriend kau lah, bakal isteri kau lah." Jojo membebel dalam hatinya sambil mengutuk Dongwoon. "Ohh, oppa. Since when you friend with this type of girl ?" perempuan itu menjeling sombong dekat Jojo. "Shut up Suzy." Dongwoon menyuruh perempuan tu diam. "Ohh, Suzy namanya." Jojo berkata dalam hatinya.

"Dongwoon, kau dah letak ubat dekat tempat melecur tadi ?" Jojo sudah mengubah panggilannya. Jojo menganggap mungkin Dongwoon hanya main main menganggapnya sebagai girlfriend. Hati Jojo remuk dan terluka. Dia rasa ingin menangis dengan kuat tetapi ditahan jugak. Dongwoon terkejut kerana Jojo sudah mengubah panggilan mereka ketika bercakap. "Dah. Aku tolong sapukan." Suzy menjawab dengan kasar. "Ohh, baguslah. Okay. Byebye." Jojo segera masuk ke dalam rumahnya dan meninggalkan Dongwoon dan Suzy di luar rumah.

Selepas 2 jam berlalu, Dongwoon dan Suzy masih tidak masuk masuk ke dalam rumah. Jojo sudah siap memasak. Dia masak agak special hari nie tanda terima kasih untuk semua orang. Dia masih terasa hati dengan Dongwoon."Yay ! Dah siap akhirnya makanan !" Yoseob melompat kegembiraan. Dia sudah berpeluh peluh. "Hahahaha. Lapar ek ?" Bibim bertanya kepada lelaki kesayangannya itu. Yoseob mengangguk angguk. Gikwang, Doojoon, Jaja, Eisya, Ary, Nia, Hyunseung, Raara dan Joker keluar. Mereka juga nampak letih dan berpeluh peluh. "Hmmm, ape kata korang semua bersihkan diri dulu ?" Jojo tersenyum dan mengangkat keningnya. "A'ah kan. Busuk pulak. Hehehe." Yoseob tersengih busuk. "Eh, mane Dongwoon ?" Doojoon bertanya kepada Jojo. Jojo hanya mengangkat bahu.

Selepas 1 jam berlalu, mereka semua nampaknya sudah siap bersihkan diri. Masing masing nampak happy dengan pasangan masing masing. Ary dengan Minwoo. Yoseob dengan Bibim. Raara dengan Joker. Eisya ? Dongho dia tak dapat datang. Jaja mestilah berkepit dengan Gikwang. Doojoon pulak ? Leader B2ST tu bile lah nak dapat jodoh. Nia ? Dah berkepit dah dengan Hyunseung. Hyunseung nampaknya berjaya pikat Nia. Kekekeke, desis hati Jojo. "Okay ! Lets eat !" Jojo menjerit dengan kuat sekali. "Yay !" semua menjawab serentak. Rumah Jojo sudah kemas dan cantik. Mereka duduk bersila di atas lantai. Gikwang mengangkat meja lipat yang agak besar dan meletakkannya di tengah tengah ruang tamu. Jaja dan Ary pula menghidangkan makanan. Selepas menghidang makanan, mereka semua duduk di tepi pasangan masing masing. Di tepi Jojo, Minwoo sudah duduk di tepinya. Di tepi sebelah kanan Jojo, Jaja  yang duduk.

Mereka makan dengan gembiranya dan tiba tiba pintu rumah Jojo dibuka. "Dongwoon, jomlah makan. Hehe. Sorry makan tak ajak." Hyunseung tersengih comel. Tiba tiba, seorang perempuan masuk pulak. "Suzy ?!" semua ahli B2ST berkata serentak. Jaja, Bibim, Eisya, Raara, Nia dan Ary hanya diam tidak terkata. Mungkin mereka tidak kenal dengan perempuan itu. "Hello oppa oppa semua. Hehehe." Suzy tersengih gedik.  Dongwoon hanya diam. Jojo pun. "Err, jemputlah makan jugak Suzy. Dongwoon, bila mase kau ajak girlfriend kau nie ?" Doojoon bertanya dengan selamba. Kawankawan Jojo semua ternganga. Jojo yang sedang minum tersedak. "Jojo ? Are you okay ?" Minwoo bertanya dengan penuh prihatin. "I'm okay." Jojo memberikan senyuman yang manis kepada Minwoo. Dongwoon menahan geram kerana Jojo tidak pernah memberikan senyuman yang begitu manis kepadanya. "Bukan aku ajak dia. Dia yang nak datang." ujar Dongwoon dan duduk di tepi Doojoon. "Oppaaa .." Suzy memanggil Dongwoon dengan nada yang gedik.

"Nah, makan tomato nie. Baik untuk kulit." Minwoo memberikan tomato kepada Jojo. "Hahaha. Thanks Minwoo comel." Jojo hanya nak tengok reaksi Dongwoon. "Eh, baik untuk kulit eh ?" Yoseob bertanya dengan lurus bendul. "Yelaa. Tak belajar science pe ?" Minwoo tersenyum. Yoseob hanya mengangguk angguk. "Bibim pun kena makan jugak lah." Yoseob memberikan tomato kepada Bibim. Semua ketawa tengok sikap comel dan penyayang Yoseob. Bibim hanya mengangguk malu sambil makan tomato yang diberi Yoseob tadi. Jaja dan Gikwang pulak main suap suap. "Dah dahlah suap suap tu. Muak aku. Eww." Jojo mengusik mereka berdua. "Elehh. Jeles ! Kau takde orang nak suapkan :P" ujar Jaja dan itu membuatkan Jojo berasa amat malu kerana Dongwoon mase tu tengah tengok kepadanya. "Ape ? Elehh, aku pun boleh orang suapkan. Minwoo sayang ~ Suapkan baby boleh ?" Jojo membuat suara comel dan bertanya kepada Minwoo. Minwoo sudah tahu rancangan Jojo dan dia pun turut berlakon. "Alolol, comelnya baby Minwoo sorang nie. Nah, makan nie." Minwoo menyuapkan ayam halia kepada Jojo. Semua ketawa terbahak bahak bila melihat lakonan Jojo dan Minwoo. Dongwoon sorang je yang tidak ketawa. Marah ?

Selepas siap makan, Jojo dan Jaja mengemaskan meja makan dan mencuci pinggan mangkuk gelas semua. Selesai mencuci semua, Jojo dan Jaja ke ruang tamu. Jaja menyertai mereka semua. Jojo berjalan keluar rumah. Dia hendak mengambil angin. Tiba tiba, seseorang duduk di tepi Jojo. "Jojo." Dongwoon memanggil dengan suara yang mendatar. "Pehal ?" soal Jojo. "Best sangat ke main suap suap tadi ?" Nampaknya Dongwoon sedang memerli Jojo. "Best sangat sangat. Lagi lagi Minwoo yang suapkan. Eh, best tak bermesra  mesra dengan Suzy yang kau sayang tu ?" Jojo pulak mengejek Dongwoon. "Best sangat sangat. Dia cantik. Cun pulak tu." Dongwoon berkata dengan selamba. Jojo terasa hati dengan sikap Dongwoon. "Oh, okay then. Memang dia cantik. Sesuai dengan kau. Kekekeke." Jojo berpura pura ketawa padahal dalam hati tiada siapa yang tahu betapa sakitnya hati Jojo pada masa tu. "Eh, minah ni tak cemburu ape ? Aku punyelah tahan cemburu aku tadi. Dengan Minwoo boleh pulak dia suap suap. Hish !" desis hati Dongwoon.

"Oppaa ~" Suzy sudah datang memanggil Dongwoon. Jojo berpaling ke arah Suzy. Suzy datang dengan lenggang lenggoknya yang mengancam itu. Ya, Suzy memang cantik dan mempunyai bentuk badan yang menggoda. Patutlah Dongwoon pun gilakan dia. Tidak pelik. "Okay then. Aku masuk dulu. Bye." Jojo segera berlari masuk ke dalam rumah tanpa menghiraukan Dongwoon. Jojo fikir mungkin Dongwoon dengan Suzy nak privacy. So, dia masuk ke dalam rumah dan menyertai semua orang yang berada di ruang tamu itu. Jojo hanya duduk diam di ruang tamu. Semua sudah pelik dengan perangainya. "Jojo ! Kau tidur sorang eh malam nie ?" soal Bibim kepada Jojo. Jojo hanya mengangguk. Bibim sudah pelik dengan Jojo. "Er, dah lewat nie. Kami balik dulu eh." Eisya, Ary, Raara dan Nia meminta diri untuk pulang ke rumah mereka. Jojo bangun dan melambaikan tangan ke arah mereka dan masuk ke biliknya. "Weh, pehal dengan Jojo tu ?" soal Eisya. "Gaduh dengan Dongwoon lah tu." Doojoon tolong menjawab. "Dongwoon pun sorang, dia pergi bagi alamat rumah Jojo tu dekat si betine gedik tu pehal. Hishh." Hyunseung membuat mulut itik tanda tidak puas hati.

"Kami balik dulu lah. Byebye alls." Mereka semua meminta diri untuk pulang. Minwoo juga meminta diri untuk pulang bersama sama mereka. Jojo sudah masuk ke dalam biliknya. Selepas 15 minit kemudian, ahli ahli B2ST pun ingin pulang. Jojo keluar dari biliknya untuk minum air. "Kami pulang dulu Jojo." Yoseob dengan sopan meminta diri. "Oh, okay. Thanks btw Yoseob." Jojo tersenyum. "No hal. Bibim ahh, promise that you take care of yourself okay ?" Bibim hanya mengangguk mendengar pesanan Yoseob. "Hmm, kan best kalau ade pakwe caring macam Yoseob." ujar Jojo dan itu membuatkan Dongwoon tersentak. Yoseob tersengih busuk.
Lol.  No idea. Sorry :)

1 comment:

Nieesa said...

i want more please!!!