Endless Love ( Ep 30 )

Raara and Joker's PART

          Raara dan Joker berjalan jalan tepi pantai. Joker mengenakan cermin mata hitam agar B2UTY tidak mengenalinya. Joker memegang tangan Raara dengan erat sekali. Mereka boleh diibaratkan pasangan couple yang paling bahagia pada masa itu.

          "Jun-ahh ~" Raara memanggil Joker. "Yeah bb ?" Joker bertanya dengan lembut. "Err. Hyunseung .. I .." Raara bercakap dengan tersekat sekat. 'Hish. Pehal aku gagap pulak nie. Nak cakap ke tak eh ?' Raara bermonolog kejap dalam hatinya.

          "Hyunseung ? Kenapa dengan dia ? and You ?" suara Joker dapat dikesan mudah bahawa dia sekarang cemburu. Joker tidak suka kalau perempuan kesayangannya menyebut nama lelaki lain. "Actually, Hyunseung single or not ?" Akhirnya. Terlepas jugak pertanyaan yang selama ini membelenggu fikiran Raara.

          'Eh, kenapa Raara tanya si Hyunseung tu single ke tak. Ade skandal ke ape diorang berdua nie. No way. Hyunseung, how dare you T.T' Joker mengutuk ngutuk Hyunseung dalam hatinya. Raara menggoncang bahu Joker. "Yahh ! Jun-ahh !" suara Raara menyentakkan lamunan Joker.

          "Why you ask like that ? Hmm ?" Joker menduga Raara. "None of your business. The point is now Hyunseung single or not ?" tanya Raara. "What ?! You say that is not my business ? Woahh. Why are you being like this ?!" Joker melepaskan tangan Raara dengan kasar.

          "I can't told you why I have to ask you that type of question. Mian ..." Raara tidak akan sesekali membocorkan rahsia antara dia dengan Nia walaupun Joker salah satu orang paling penting dalam hidupnya. Baginya, kawannya adalah segala gala untuknya.

          "Why ? Nak masuk line ke ? Mentang mentang lah Hyunseung dah handsome sekarang kan ? Ramai lah perempuan tergila gilakan dia kan ?" Joker bersuara dengan nada mengejek. "Yahh ! I only love you ! Only you okay ?!" Raara menjerit dengan kuat. "Proof ?" Joker ingin bukti daripada Raara. "What ?! So, selama ni you dont ever trust my love for you ?!" Raara tidak sangka yang Joker curiga akan kesetiaan cintanya. Ya, dia hanya mencintai Joker sahaja. No men can replace Joker in her heart.

          "So, why you ask me about Hyunseung ?!" Joker inginkan jawapan daripada Raara. "Fine if you want to know. Nia. Dia pernah datang rumah Jojo hari tu tolong bersihkan rumah Jojo. Dia suka Hyunseung. So, dia suruh I tanya Hyunseung yang dia tu single lagi ke tak. Tapi, I tak jumpa pun dengan Hyunseung. Number dia pun takde so, I tanyelah you. I dah janji tak akan bocorkan rahsia ni dekat orang lain tapi you yang paksa I kan sekarang ? Okay. Titik. So, I need to go now. Annyeong Yong Junhyung." Raara meninggalkan Joker dengan cepat dan segera.

          "Raara !" Joker menjerit nama Raara dengan kuat. Raara tidak menghiraukan jeritan Joker. Joker berasa amat menyesal kerana menuduh melulu dan dia juga telah curiga akan cinta mereka berdua. 'Aku kena jumpa Raara malam nie jugak. Haihh. Pabo me.' Joker berkata dengan perlahan lahan.

Raara's POV

          'So, selama ni mamat tu tak percaya dekat aku lah ? Aku mati mati cinta dekat dia. Hmm.' Raara bercakap seorang diri dalam biliknya. Arghhhh ! I hate him ! All man are same ! Go To Drain lah ! Bencinya aku. Haihhh. Its okay lah. Baik aku tidur.

Joker's POV

          Dengan beraninya, aku mengambil handphone aku dan dail nombor perempuan kesayangan aku, Raara my HunnyBee. Aku harap dia angkat panggilan aku. Aku menunggu dengan penuh sabar. Tidak terjawab pun panggilan daripada aku. Dia merajuk lagi ke ? Aku cuba mendail nombornya dan tunggu dengan penuh sabar.

Raara's POV

          'Ishh. Sebok je call orang. Ni tak suka nie. Kaki jeles. Benciii laki macam tuu. Main tuduh je tanpa usul periksa. Urghhh. Lepas tu. sebok terhegeh hegeh nak call lah mesej lah. Hishh. Bengangnya.'

-I'm gonna make you love me-

           Ringtone handphone aku sudah berbunyi sebanyak 4 kali. Dengan malas, aku mengangkat juga panggilan dari manusia yang aku sayang. Grrr.

          "Hello. Raara here." Raara menjawab dengan suara mendatar.

          "Baby-ahh ~ You still angry of me ?" Joker bertanya dengan penuh berhati hati. Takut menyakiti perasaan Raara.

          "Nope and I dont who is your baby ? You already married ?" Raara membuat lawak bodoh yang Joker anggap memang bodoh lawaknya itu.

          "Raara-ahh. Mianhae..." Joker meminta maaf dengan ikhlas.

          "Mianhae ? Awak tak percaya dekat cinta kita selama ni. Memang kite buta lah sayang dekat awak. Sia sia saje. Faham tak ?! And awak curiga terhadap Hyunseung. Your bestfriend and B2ST's member !" Raara memarahi Joker dengan suara yang kuat.

          "..... I ...." Joker sudah tidak terkata apa apa. Kelu sekejap mulutnya untuk bercakap.

          "Huh. Kalau dah takde apa apa, kite nak putuskan panggilan ni." Raara ingin menekan punat warna merah tapi panggilannya sempat ditahan dengan suara seseorang.

          "Jokerr !!! Are you okay ?!!" suara seseorang dalam perbualannya dengan Joker. 'Eh ? Joker kena ape ? Omoo ~' Raara bermonolog dalam hati.

          "Hello ? Anyone there ? Hoiii ~" Raara tidak jadi memutuskan panggilannya kerana risau akan keadaan Joker.

          "Hello. Ni aku, Hyunseung. Joker pengsan tiba tiba." Hyunseung menjawab panggilan daripada Raara tadi.

          "What ?! Joker pengsan ?! Omooo ~ Wait for me ! Aku pergi hostel korang jap !" Raara ingin memutuskan panggilannya tetapi ...

         "Eh ! Ajak Nia sekali ~ Kbye." Hyunseung memutuskan panggilannya dengan cepat. Malu.

         'Eh, mamat ni. Sempat lagi. Grrr. Aku punyelah kalut.' Raara memarahi Hyunseung dalam hati sambil menukar baju, memakai kasut dan keluar dengan cepat.

Joker's POV

          "Woii. Kena tampal dekat bawah tangan lah. Bukan atas tapak tangan. Apa kebodohnya kau nie." Hyunseung memarahi Gikwang. "Eh, pehal pulak ? Betul lah. Aku tengok orang sakit tampal dekat atas tapak tangan." Gikwang memarahi Hyunseung balik. Mereka berdua dan Joker berpakat untuk mengenakan Raara. Semua ni idea Joker.

          "Woi. Cepatlah ! Nanti Raara datang. Aku kena pura pura sakit ni. Hyunseung yang betul ! Tampal dekat bawah tangan ni." Joker terus bersetuju dengan Hyunseung. "Yela yelaaa." Gikwang akhirnya mengalah. Yalah, tetiba je dia kena paksa tolong mereka berdua.

          "Kekekekeke. Okay2. Kesian Raara nanti. Ade boyfriend yang perangai macam ape entah." Hyunseng menggeleng geleng sambil tersenyum. "Alaaa, aku saja je nak test Raara still sayang aku ke tak. Aku dapat idea macam ni pun dari drama Boys Over Flowers tuu. Jun Pyo pura pura sakit and Jandi dengan kuatnya berlari lari datang rumah Jun Pyo. Kahkahkah. Then, Jandi salah pakai kasut. Kasut dan selipar. Kahwin broo. Kekekeke." Joker tersengih sengih busuk.

          "Hahahaha. Kot2, Raara pun macam Jandi. Pakai kasut kahwin." Gikwang ketawa terguling guling. Tiba tiba, loceng hostel B2ST berbunyi. "Eh ?! Cepatnye minah tu sampai ! Cepat Hyung !" Hyunseung menyelimutkan Joker dengan cepat. "Gikwang, kau pergi buka pintu. Aku ? Aku kena letak air kat bawah mata aku nie. Pura pura nangis konon ~ Dah cepat !" Hyunseung memberi arahan. "Siap boss !" Gikwang membuat tabikk spring kepada Hyunseung tanda kagum dengan kecekapan Hyunseung.

++++++++++++++++++++
          Gikwang segera membuka pintu. Ya. Memang Raara dengan Nia. "Tepi lah !" Raara menolak badan besar Gikwang dengan kuat. Dia segera berlari lari masuk ke dalam hostel. Gikwang dan Nia ternganga kerana Raara begitu kuat menolak badan Gikwang.
          "Jun !" Raara terkejut melihat Joker terbaring di atas katil. Hyunseung pula tengah menangis di sisi Joker. "Hyung-ahh.. Raara already come. Open your eyes please.." Hyunseung berpura pura sedih padahal dalam hatinya sudah ketawa dengan kuat. Raara segera duduk di sisi Joker atas katil sambil memegang tangan Joker. 
          "Kenapa dengan dia ?" tanya Raara yang menangis itu. "Dia ... " Hyunseung terpandang badan dan muka Nia di hadapannya. "Eh Nia !" Hyunseung terus tersenyum memandang Nia. "Err." Nia sudah membuat muka blur. "Woi ! Tak payah lah bercintan cintun kat sini ! Aku tanya kenapa dengan Joker ?!" marah Raara dengan kuat. Gikwang hanya menahan ketawa dan berpaling ke arah lain. Apa yang lucu ?
          "Yela yela. Hish. Hmm, dia tiba tiba je pengsan lepas bercakap dengan kau dalam telefon. Kau cakap apa dekat dia sampai dia pengsan ? Hish. Kau tak sayang dia ke ?! Dia mati mati sayang kau tahu tak ?!" Hyunseung meninggikan suaranya. Berpura pura marah.
          'Eh Hyunseung. Lebih lebih pulak kau. Jagalah kau nanti lepas penipuan ni selesai. Kau tinggikan suara dekat Raara aku ?! Eh eh. Ada jugak nak kena cepuk -.-' Joker memarahi Hyunseung dalam hatinya dalam keadaan mata pejam rapat.
          "Mane ade ! Aku sayang dia sangat sangat ! Sangat sangat ! Jun ... Bangun lah ! I love you a lot ! A lot  and a lott ! I really really really really love you." Raara menyebamkan mukanya di dada Joker sambil menangis teresak esak. 
          "Jeongmal ? Betul ke ?" Joker tiba tiba bersuara. "Ya. Betul. I .. Eh ?" Raara tidak sempat menghabiskan kata katanya dan memandang ke arah Joker. Joker hanya tersengih. "What ?! Semua ni tipu la ni ?!" Raara mengesat air matanya. "Ya. Kite okay je. Kite buat semua ni sebab nak tahu yang awak masih sayang kite ke tak. Kite nak minta maaf sebab buat awak marah. I really love you Raara." Joker menjawab dengan penuh keikhlasan.
          Raara mengetuk kepala Joker dengan perlahan. "I also love you. Forever .." Raara tersenyum dengan penuh gembira. "Yay !" Joker memeluk Raara dengan erat. Tiba tiba ...
          "Hyung, kau memang bertuah lah ada perempuan macam Raara ni. Tahu tak kenapa ? Sebab, dia punyalah kuat tolak badan aku ni tadi and then kau tengoklah dia pakai apa dekat kaki dia." Gikwang terus ketawa dengan kuat. Joker memandang ke arah kaki Raara. Hyunseung dan Nia juga memandang kaki Raara.
          "Lol. Kau pakai kasut kahwin ke Raara ?! Hhahahaha." Hyunseung ketawa dengan kuat sambil memegang perutnya. "Err. Sorry Raara. Aku tak sempat nak tegur kau. Kau punyelah kalut berlari lari tadi. Mian ..." Nia memohon maaf. "Hahahahaha. Eh, macam aku cakap tadi. Kot2 Raara macam Jandi dalam BOF tu. Ternyata betul. Kekekeke." Gikwang ketawa dengan kuat. Raara menjuihkan bibirnya.
          "Dah dah. Elehh, korang takde kan awek macam Raara ni. Dengki laa tu. I love you Raara. I love you a lot walaupun pakai kasut kahwin. Hahaha." Joker turut ketawa. "Yahhh !" Raara menumbuk perlahan dada Joker menahan malu. 
          "Saranghae ..." Joker membisik ke telinga Raara. 
Fuhh. Siap juga aku buat part Joker dengan Raara nie -.-

No comments: