Endless Love ( Ep 5)

Di hotel, ahli B2ST berehat di bilik masing masing. Satu bilik manager mereka tempah tetapi di dalam bilik tu terdapat banya bilik lagi.

B2ST's PART

"Yahhhhhhhhh !!!!" Dongwoon menjerit.
"Ape ? Ape ?" Yoseob pelik dengan sikap Dongwoon.
"Pehal buku lagu aku lain pulak ?! Hish ! Siap cover B2ST depan nie. Hish. Mesti minah tu punye" Dongwoon membebel bebel.
"Nak tengok nak tengok !" Hyunseung segera rampas buku tu dari Dongwoon.
"Aku nak tengok jugak !" Joker menyampuk.
"Eh Yoseob. Ni buku perempuan comel cardigan tu ke ?" Hyunseung bertanya.
"Yep. Tadi dia langgar Dongwoon nie, Dongwoon marah dia. Kesian jugak aku tengok dia. Hish. Kau pun Dongwoon, jagalah adab sikit." Yoseob menasihati kawannya.
"Comel jugak perempuan tadi. Hish. Pehal lah mulut aku ni ikut sedap je marah orang." Dongwoon mengutuk perangainya di dalam hati.
"Profile dia nie ! Nama JOJO, comel nama dia. Mean of Jojo is SWEETHEART. Kekeke. AGE 17, muda muda. Birth date 3 Sept, OMG ! 3 Sept ! Same as me -.-" Hyunseung melompat lompat macam orang gila.
"Favourite food dia sama macam aku ! Roti canai ! Hahaha" Doojoon juga menjerit.
"Nak tackle dia lah. Hehe. Mesti malam ni dia ada kan ? Nanti aku panggil nama Jojo lah bila fanmeeting. Hehehe." Hyunseung memulakan rancangannya.
"Woi ! Mane boleh ! Dia dengan aku !" Dongwoon berhenti bercakap seketika.
"Yoseob ~ Budak mana tadi dok menghina awek2 dekat Malaysia ?" Joker mengejek.
"Entahlah kan. Hahaha. Dok kata awek2 Malaysia tak secomel Jiyeon lah HyunAh lah. Sekarang tengok ?" Yoseob pulak mengusik Dongwoon.
"Aku masuk bilik dulu. Nak call Raara. Hehe. Tadi aku call, dia tak angkat. Hish. Macam macam je perempuan kesayangan aku tu. Hehe" Joker tersengih dan segera masuk ke dalam biliknya.
"Booooo ah kau Jun ~" Doojoon mengusik Joker.
"Aku tak nak ah dekat perempuan tu ! Hish. Benci aku -.-" Dongwoon terus menafikan.
"Hmmm, takpe jugak kau tak nak sebab dia pun tak nak dekat kau pun -.-" Doojoon menjawab.
"Pehal ? Aku kan handsome, takkan orang taknak. Beribu ribu orang nak dekat aku -.-" Dongwoon perasan sorang3.
"Ni. Tengok nie dia tulis .. Crush with Lee Gikwang a.k.a Kiki. Hahaha. Dia minat dekat Kiki rupanya." Doojoon ketawa.
"Ape ?!" Dongwoon segera rampas buku tu dari Doojoon.
"Betul lah -.- Try kau baca elok3" Doojoon menyuruh Dongwoon baca elok elok. Yoseob turut membaca buku itu juga.
"A'ah lah. Kau cari perempuan lain lah. Kekekeke." Yoseob pula mengusik.
"Aku masuk bilik dulu lah !" Dongwoon segera masuk ke dalam biliknya lalu menghempaskan pintu dengan kuat.
"Maknae dah mengamuk. Haihh." Hyunseung merungut.
"Sabo jelah ~ Nampak sangat dia nak dekat si Jojo tu." Yoseob jelas gembira kerana Dongwoon sudah pandai fall in love. Bolehlah dia tackle si Bibim. Hehe.


Doojoon mengarah mereka semua berehat terlebih dahulu kerana mereka ada show malam nanti. Dongwoon hanya duduk meniarap atas katil sambil merenung biodata Jojo dan gambar Jojo.

"Hmmm, kau suka Kiki ke Jojo ?" Dongwoon bertanya dalam hati.
"Aku badmood tadi jadi sebab tu lah aku marah kau. Sorry" Dongwoon berkata perlahan lahan. Ya, dia memang rasa bersalah terhadap Jojo lagi lagi Jojo tu seorang B2UTY. Memang tak patut seorang artis terkenal memarahi fans mereka.

Jojo and the geng's PART

"Aku benci Dongwoon !!!! Arghh !!!!" Jojo menjerit sambil menutup mukanya dengan tangan.
"Pehal dengan kau ni Jojo ?" Eisya bertanya sebab dia pelik Jojo menangis dan menjerit tiba tiba.
"Tadi, dia terlanggar Dongwoon dari B2ST tu then ..." Bibim tidak dapat meneruskan kerana Eisya sudah menjerit macam orang gila.
"What ?! Dongwoon ?! OMG ! Pehal kau tak panggil aku ?! So, camne Dongwoon ?! Dia baik tak ?!" tanya Eisya. Bertalu talu soalan dia keluarkan.
"Dia jahat ! Jahat gila ! I hate Dongwoon ! Dongwoon gila ! Takde adab ! Sombong !" Jojo memaki Dongwoon dalam esak tangis.
"Kenapa ?" Raara segera berlari lari anak selepas dia bergayut di telefon entah dengan siapa dia cakap, dia terus jenguk Jojo yang tengah menangis.
"Dongwoon marah dia tadi sebab dia langgar Dongwoon. Tu lah kau Jojo ! Sape suruh kalut semacam !" Bibim memarahi Jojo.
"Woi ! Kau ni pihak sebelah siapa ?! Tahulah Dongwoon tu artis tapi takkan kau lupa kawan yang kau dah lama kenal terus !" Jojo membebel.
"Hehe. Aku pun terkejut tengok perangai Dongwoon tadi. Tak macam Yoseob. Dia sopan." Bibim memuji crushnya.
"Betul ke Dongwoon macam tu ?" tanya Raara kepada Jojo.
"Ye. Swear." Jojo buat PEACE SIGN sambil mengelap air matanya.
"Nasib baik lah Hyunseung bukan macam tu. Oh my carrot " Eisya memuji crushnya pulak.
"Joker ada tak masa tu, Jojo ?" tanya Raara.
"Tak. Dia dah naik dengan Doojoon dan Hyunseung ke hotel. Pehal ?" Bibim menerangkan satu satu.
"Hehehe. Aku rindu dia jeaa :P"" Raara menggedik.
"Weh, korang ni memang tak pernah kesian dekat aku ke ? -.-" Jojo tak puas hati dengan perangai kawan kawannya.
"Ehehe. Yela3. Gila betul Dongwoon ! Nanti malam, kita kasi hentam sama dia ! Fighting girls !" Raara menjerit dengan semangat berkobar kobar.
"Agree !" Bibim, Jojo dan Eisya ketawa gembira.

To be continued ...

No comments: