Endless Love ( Ep 4 )

Diorang tiba di airport pukul 3 petang. Jojo, Bibim, Raara dan Eisya segera ambil beg masing masing and keluar dari airport.

"Hmmm, korang pergi Sunway naik ape ?" Jojo tanya Eisya and Raarra.
"Kiteorang pergi naik teksi je. Hehe. Takde duit nak upah driver bagai nie." Eisya menerangkan satu satu.
"Eh, jomlah naik kereta aku sekali. I mean bukan kereta aku. Pakcik aku tinggal area Sunway nie. Tu dia." Bibim menunjukkan jarinya ke arah sebuah kereta BMW.
"Ha'ah. Jom ah korang." Jojo mengajak pulak.
"Seganlah pulak kiteorang." Eisya memang seorang yang mudah segan -.-
"Cehh. Jom lah. Pakcik aku dah lama tunggu tu." Bibim menggesa Raara dan Eisya.
"Aku no hal. Rezeki jangan ditolak ba." Raara mengusik.
"Okaylah. Jom xD" Eisya akhirnya mengalah.
"Good. Lets go team !" Jojo menjerit lagi -.-
"Dahla menjerit. Haihh." Bibim sudah lali menasihati Jojo.

Jojo berlari lari masuk ke dalam kereta Pakcik Bibim. Dia pulak yang macam anak saudara pakcik Bibim. Bibim, Eisya dan Raara hanya menggeleng tengok telatah Jojo yang mencuit hati mereka semua. Pakcik Bibim hanya menggeleng sambil tersenyum. Setengah jam kemudian, diorang semua tiba di Sunway Pyramid. Bagasi mereka ditinggalkan di bonet kereta pakcik Bibim. Selepas kereta pakcik Bibim sudah hilang dari pandangan mereka, Jojo mulakan perangai tak betulnya.

"Hooray !!!! B2ST !! I'm coming !!" Jojo menjerit dengan kuat sampai orang sekeliling memandangnya. Ada yang ketawa, ada yang menjeling, ada yang tersengih sengih kambing.
"Woii ! Malulah sikit ! Jaga adab kau tu !" Bibim menasihati Jojo.
"Kau ni selau dok pot pet pot pet dekat aku. Tengok Eisya dengan Raara. Diorang buat dunno je. Kau membebel macam mak nenek pulak -.-" Jojo membebel pulak.
"Kami tak kenal anda" Eisya dan Raara menjawab sambil tersengih.
"Ha ! Padan muka kau tu. Sampai ade orang tak anggap kau kawan. HAHAHAHA" Bibim mengetawakan Jojo.
"Takpelah korang. Rugi je aku datang." Jojo buat muka sedih dan suara yang macam meraih simpati.
"Byebye Jojo" Bibim, Eisya and Raara meninggalkan Jojo sendirian.
"Woiii ! Yela, aku tak menjerit macam orang gila dah. Mana boleh aku nak tinggalkan sini. B2ST dah tunggu aku tu. Wakakakaka." Jojo berangan angan.
"Berangan lah kau petang3 nie" Raara mengusik Jojo.
"Jom ah masuk Sunway Lagoon. Takkan kita nak duduk tunggu sampai pukul 8.30 ? Tak ke gila ? Masuk Sunway dulu ke. Rehat rehat dalam tu. Amacam ?" Eisya memberikan pendapat.
"No hal !" Raara menjawab.
"Okay. Kami ikut kau je cik Eisya comel." Bibim bersetuju dengan rancangan Eisya.
"Jom lah." Eisya segera berlari lari anak menuju ke kaunter Sunway.

Selepas diorang masuk ke dalam Sunway Lagoon, diorang mencari tempat berehat. Pada masa tu sudah pukul 4 petang. Eisya dan Raara tengah bermandi manda. Manakala Bibim dan Jojo berada di dalam tandas. Bibim dan Jojo tidak bawa baju salinan sekiranya mereka mandi. Diorang terpaksa tahan nafsu nak mandi. Bibim dan Jojo keluar dari tandas. Pada masa tu, sedikit je orang lalu lalang di situ. Tibe2, Bibim ternampak someone sedang turun tangga.

"O EM JAY !" Bibim menjerit.
"Tengok ? Kau pulak menjerit macam orang gila. Kau dok membebel dekat aku yang ..." Bibim menyekat pembebelan Jojo.
"Woi ! Tu ! B2ST !" Bibim menunjukkan jarinya ke arah sekumpulan lelaki yang diawasi oleh bodyguard yang tengah turun tangga.
"Orang lain tu -.-" Jojo still anggap bahawa itu hanya khayalannya.
"Bukanlah weh ! Jom lah! Snap gambar !" Bibim menarik tangan Jojo dan berlari lari.
"Oii ! Diorang bukan B2ST lah. Hish !" Jojo dalam keadaan terpaksa hanya mengikut Bibim.
"Tengok ! Kau dah lambat ! Hish !!" Bibim membebel pulak.
"Betul ke diorang ?? -.-" Jojo bertanya.
"Betul lah ! Serius nie ! Sumpah !" Bibim membuat PEACE SIGN.
"Pehal kau tak cakap ?!" Jojo memarahi Bibim.
"Aku dah cakap kau tak percaya. Stupid betul kau nie. Lembap" Bibim membalas balik.
"Hmmm, kita tunggu jela. Jom duduk di atas kerusi tepi tangga misteri semacam tu" Jojo segera duduk di atas kerusi tu dan Bibim duduk di tepinya.
"Taknak panggil Raara dengan Eisya ke ?" Bibim bertanya.
"Diorang tengah mandi tu. Kau tak dengar ke diorang cakap ape tadi ? NO DISTURD US PLEASE. KITEORANG NAK MANDI. Tak ingat diorang cakap macam tu ?" Jojo mengingatkan Bibim.
"Betul jugak. Yelaa. Aku nak tidur kejap." Jojo segera melelapkan matanya.
"Sleeping tak seberapa Beauty betul kawan aku nie -.-" Bibim mengusik.

Jojo segera melelapkan matanya ...

B2ST's PART

"Weh korang, tak perasan ke dua budak perempuan comel tadi ?" Yoseob bertanya kepada ahli B2ST. Gikwang still tak sampai lagi. Tadi je baru Gikwang sent SMS that dia baru bertolak dari Korea.
"Ha'ah. Diorang macam sedang tengok kita. Yang blouse biru menjerit macam orang gila. Yang pakai cardigan jarang2 warna putih pulak muka blur je. Tapi, seblur blur dia, dia comel jugak. Hehe." Hyunseung memuji Jojo sebentar tadi.
"Aku rasa yang pakai blouse biru comel momel macam aku. Sesuai lah dengan aku. Wakakaka." Yoseob menggedik and pasang angan angan. Dia tak tahu kalau Bibim mendengarnya cakap macam tu, boleh gila si Bibim tu nanti -.-
"Woii korang ! Focus lah ! Malam ni nanti tak jadi pulak ! Hish !" Doojoon memarahi Yoseob dan Hyunseung.
"Kau lah nie !" Hyunseung marah dengan suara perlahan terhadap Yoseob.
"Peace!" Yoseob buat muka comel sambil menunjukkan PEACE SIGN.
"Hish. Tiru gaya PEACE SIGN aku lah tu. Dahla. Focus." Hyunseung membebel.

Selepas 1 jam, B2ST selesai practise lagu lagu yang diorang akan nyanyi pada malam nanti. Diorang pun segera menaiki kereta yang diawasi oleh bodyguard. Pada masa tu juga, Jojo sudah masuk ke dalam tandas. Manakala Bibim tunggu di luar. Tiba tiba ...

"Yoseob !!" Bibim berlari lari ke arah kumpulan B2ST.
"Er, annyeong" Yoseob bow and smile.
"Kau layan lah fans kau elok3. Aku, Joker dan Hyunseung naik dulu" Doojoon membisik dekat Yoseob.
"Okay" Yoseob membisik balik dekat Doojoon.
"I ... L ... Like you perfomance..." Bibim tergagap gagap. Mukanya sudah merah menyala.
"Jinjja ? Kamsa ! Kamsa ! Such a happiest day when I have a cute and aegyo fans." Yoseob memuji kecomelan Bibim.
"What ?! He say me cute and aegyo ?! OMG!" Bibim say in her heart.

Tiba tiba, Jojo keluar dari tandas and dia tengok Bibim tengah berborak dengan Yang Yoseob ! Mak aii, Bibim dah mulakan misi mengorat dia tu. Jojo segera berlari and ...

GEDEBUK !!!

"Adoiiii ! Hari ni berapa kali dah aku kena langgar ! Hish ! Kacau betul lah. Aku baru nak jumpa dengan ahli B2ST tu ! Benci benci benci !" Jojo segera bangun dan membebel panjang.
"Amboii2, kau tu yang langgar aku ! Salahkan aku pulak ! Tengok ! Kau dah tumpahkan air dekat baju aku nie ! Hish. Bodoh betul perempuan nie !" pemuda tu memarahi Jojo balik.

Jojo segera tengok ke arah pemuda itu dan ...

"D ... Dongwoon ?" Jojo tergagap gagap kerana terkejut.
"Ha ! Ape Dongwoon Dongwoon ?!" Dongwoon terus terusan memarahi Jojo.
"Dongwoon, dahla tu." Yoseob menasihati Dongwoon.
"Kau tengok baju aku nie ! Hish ! Kau perempuan ! Nahaslah kau nanti kalau jumpa aku lagi -.-" Dongwoon segera naik dengan menaiki tangga dan menuju ke hotel. Sebelum tu, dia ambil buku lagunya yang terjatuh tadi.
"Sorry pasal kawan saya tadi cik" Yoseob dengan sopan santun meminta maaf.
"Takpe." Jojo senyum memandang Yoseob.
"Okaylah Bibim. See you this night ! Bye girls !" Yoseob segera berlari lari macam kanak kanak naik ke hotelnya dengan perasaan gembira.
Pehh. Jahatnya Dongwoon. HAHAHA. Nantikan chapter seterusnya ~ (:

No comments: