Endless Love ( Ep 19 )

Jojo's PART

"Aku kat mane nie ?" Jojo bertanya dalam hati. Dia sekarang berada di kawasan taman. Ya, taman yang indah. Dipenuhi dengan bunga bunga yang cantik.
"Jojoooo !!" suara lelaki mengejutkan Jojo.
"Dongwoon ? No !! Dont come here !" Jojo berlari ingin mengelak daripada Dongwoon.
"Why you always run from me ?" Dongwoon bertanya pelik.
"Because you humiliate me ! You didnt know what happen 1 years later ?!" Jojo menjerit dengan kasar.
"Okay. Fine. I'm sorry. I really really sorry. Gikwang .." Dongwoon ingin menerangkan lebih lanjut tetapi dihalang oleh Jojo.
"Gikwang ?! Eh, pehal eh kau nie ?! Pasal 1 tahun lepas tu ?! Gikwang peluk aku masa dekat airport ?! Dia peluk aku sebab dia terlalu gembira yang adik aku si Jaja tu suka dekat dia ! Gikwang pun suka dekat dia !" Jojo menjerit dengan kuat.
"I .. I dont know. Fine, masa Gikwang pergi rumah kau tu ?! Kau siap cium bibir dengan Gikwang lagi !"
"B .. bila masa ?" tanya Jojo dengan pelik.
"Masa kau datang hotel dan makan malam dengan B2ST and sebelum kau pergi kau cium pipi aku ! Kau tak ingat ?!"
"Dongwoon Dongwoon. The one who is kissing with Gikwang is Jaja. Not me. I dont know that you will follow me. Masa tu aku tak sampai lagi di rumah sebab aku singgah dulu dekat kedai nak belikan kau hadiah tapi esok tu kau dah hina aku macam macam !" Dongwoon sudah diam ...
"Kenapa kau baik sangat nak belikan aku hadiah ?!" tanya Dongwoon.
"Sebab AKU CINTAKAN KAU !"

-----------------

"Jojo !!!" Bibim menjerit. Jojo segera membuka matanya.
"Bibim !" Jojo memeluk Bibim dan menangis teresak esak.
"Kau tak ape ape ?" tanya Bibim.
"Aku okay. Kenapa aku ada dekat sini ?" tanya Jojo.
"Kau pengsan tadi. Masa kau keluar dari rumah ni, and selepas kau nampak si Dongwoon, kau terus lari keluar. Dongwoon pun kejar kau. Tengok2, kau dah pengsan. Dia angkat kau and kau mengigau." Jaja menerangakn satu persatu.
"Ohhh. Aku dah sihat. Lapar lah pulak." Jojo segera bangun dari katil dan keluar.

"Hello Jojo." Hyunseung menegur Jojo.
"Hello Carrot."
"Carrot ? Lol" Hyunseung ketawa.
"Err. I love calling you carrot." Jojo tersengih.
"Hahahaha. Its okay. I love it ;)" Hyunseung tersenyum.

"Makan ubat." Dongwoon memberi ubat kepada Jojo. Jojo mengambilnya dan minum air mineral yang diberi oleh Dongwoon tadi.
"Gumawo." Jojo berterima kasih.
"Badan kau makin berat." Dongwoon membisik di telinga Jojo dan ketawa.
"Yahhhh !" Jojo mengetuk kepala Dongwoon.
"Kekekekeke." Dongwoon ketawa. Jojo terdiam melihat Dongwoon ketawa. Ya, Dongwoon's smile make Jojo's day always full of cheer.

"Hmmm, so. Korang semua boleh stay kat sini dulu sebelum aku cari kan rumah sewa yang bagus untuk korang semua. Okay ?" Yoseob memberi cadangan.
"I will stay with Raara !" Eisya mengangkat tangannya.
"Aku nak duduk rumah Raara jugak boleh ?" Jojo bertanya.
"Dia cakap dah penuh. Sorang je lagi. So, itu aku. Sorry." Eisya menerangkan satu persatu.
"Aigooo." Jojo merungut.
"Hmmm, we will stay here." Bibim akhirnya memberi kata putus.
"Kami nak tidur kt mane ?" Jaja bertanya.
"Dekat ruang tamu boleh ? ;\" Yoseob tanya dengan muka bersalah.
"Okay." Bibim tersenyum.
"Mianhae bb. I will find the house faster." Yoseob berjanji.
"Kekeke. Nevermind. Kita boleh berjumpa selalu kan ? :P" Bibim gedik xD Yoseob tersengih.

"Stop the drama -.- Kau pun Gikwang." Jojo menyampuk. Dari tadi lagi dia tengok Gikwang asyik sangat dengan kembarnya, Jaja.
"Dengki :P" Gikwang mengusik.
"Tak pun. Aku pun dah ade pakwe. Kan Hyunseung my Carrot ?" Jojo mengenyit mata kepada Hyunseung.
"Kekekekeke." Hyunseung ketawa.
"Can I lend Jojo first ?" Dongwoon menarik tangan Jojo dan mereka ke balkoni. Agak jauh lah jugak.

"Jojo ..." Dongwoon memanggil Jojo.
"Yes ?" Jojo membuat muka innoncent dan tengok ke arah mata Dongwoon.

Dongwoon segera melingkarkan tangannya di pinggang Jojo. Jojo sudah terkaku. Dongwoon mendekatkan mukanya ke muka Jojo. Hidung mancung Dongwoon terkena pipi Jojo. Jojo terkejut dan ingin menolak Dongwoon. Tiba tiba ..

"Jojo .. Saranghae .." Jojo terkejut dan Dongwoon segera mencium bibir Jojo dengan lembut. Selepas beberapa minit, Dongwoon melepaskan bibirnya dari bibir Jojo. Jojo terduduk di atas lantai.
"Jojo, I love you. I love you a lot." Dongwoon meluahkan isi hatinya kepada Jojo. Jojo memeluk Dongwoon dan menangis teresak esak.
Wait for another chapter. Dongwoon so cruel next episode ! -.-"

1 comment:

babydinojjong said...

aaaaa , HOOOOOOOOOOOOOOOOT GILOOOSSSS !