Endless Love ( Ep 17 )

Dongwoon segera berjalan menuju Gikwang dan Jojo dan ...

"Pinjam minah nie kejap." Dongwoon terus meleraikan pelukan Jojo dan Gikwang. Gikwang senyum dan tidak berkata apa apa.

"Adoii. Berhentilah ! Sakit tangan aku kau tarik macam tu." rungut Jojo. Dongwoon berhenti. Sekarang mereka berada di kawasan airport. Belakang airport kot tetapi memang kawasan tu takde orang.
"Ape kau nak ?" tanya Jojo.
"Aku nak kau !" Dongwoon ingin mencium leher Jojo tetapi Jojo segera menolak badan Dongwoon dengan menggunakan sepenuh tenaga.
"Woiii ! Pehal kau nie ?!" Jojo menjerit dan dia menangis teresak esak.
"Aku nak kau layan aku ! Tak boleh ?! Kau layan Gikwang boleh pulak ?!"
"B .. bila mase aku layan Gikwang ?!" tanya Jojo.
"Suka hati kau lah nak layan bile si Gikwang tu ! Perempuan gedik ! Gatal ! Mu ..."

Pangggg !

Jojo menampar Dongwoon sekuat hati. Dongwoon berhenti menghina Jojo.

"Diammm ! Berhenti hina aku ! Untuk pengetahuan kau, bila aku layan Gikwang ? Tadi tu ? Fine. Kalau yang tadi, dia peluk aku sebab something. Dia terlalu gembira dengan berita yang aku beritahu dia.Tak perlu lah kau tahu. Pehal kau sampai hina aku macam tu ?!" marah Jojo dan dia menangis tersedu sedan.
"Eh perempuan. Tak payah nak alim sangat lah. Kau kan minat Gikwang sejak dulu lagi. Crush with Lee Gikwang lah. Mampus la ! Gikwang layan kau dengan baik, kau tak layan ke dia dengan "baik" ?" Dongwoon mengejek.
"Memang aku suka Gikwang dulu ! Pehal ?! Tak puas hati ?!" jerit Jojo.
"Fine ! Kalau kau suka Gikwang, layan aku !" arah Dongwoon.
"Hello ? Kau ingat aku ape ?!" marah Jojo.
"Yang aku tahu kau ni jenis perempuan yang takde maruah." Dongwoon menghina Jojo.
"Ohyeah ? Thanks then. Btw, aku harap aku takkan jumpa kau lagi selepas nie." Jojo segera berlari lari dan dia sempat memberi bungkusan baju dan seluar yang di pinjam kelmarin kepada Dongwoon.

Dongwoon masuk ke dalam airport selepas flightnya diumumkan akan bertolak. Dia sempat mencari cari kelibat Jojo. Tetapi takde.

"Jojo dengan Bibim dah pergi. Bibim kirim salam." Yoseob berkata dan meninggalkan Dongwoon. Dongwoon hanya diam dan mengikut Yoseob dan naik flight.

After 1 years later ...

Jojo's PART

"Omma !!" Jojo menjerit memanggil mamanya.
"Yes dear ?" mama Jojo muncul dari dapur.
"Jojo dapat surat nie ! Kyaaaaaaaa ! I will go to Korea ! Omma ! I will go to Korea !" jerit Jojo sambil meloncat loncat.
"Betul ke ?! Congratz dear !" mama Jojo jelas gembira dengan berita yang didengarinya tadi.
"I want to call Bibim first." Jojo segera masuk ke dalam biliknya dan mendail nombor Bibim. Selepas beberapa minit menunggu, Bibim mengangkat telefonnya.

"Hello. Bibim here." tegur Bibim.
"Bibim ! Aku dapat surat tu ! Surat melanjutkan pelajaran ke Korea ! OMG !" Jojo menjerit macam orang gila.
"Aku pun dapat." selamba je Bibim berkata.
"Pfft -.-' Yelaaa. Aku baru ingat nak suruh kau jeles. Haremm betul." bebel Jojo.
"Wakakakaka. Korea ! Yoseob tunggu aku dah ! Kekekeke." gedik Bibim.
"Whatever. Anyways jumpa esok dekat mall biasa ! Kbye !" Jojo meletak gagang telefonnya.

Ya, selepas keputusan SPM nya keluar, dia dan Bibim mendapat anugerah pelajar paling cemerlang di sekolah mereka. Jojo dan Bibim membuat rayuan kepada JPA untuk melanjutkan pelajaran di universiti di Korea. Raara sudah pergi beberapa bulan lepas. Tiba tiba pesanan ringkas masuk ..
Jojo, aku dapat surat ! Melanjutkan pelajaran ke Korea ! Kyaaaa !
Jojo tersenyum apabila membaca pesanan ringkas itu daripada Eisya. Walaupun dia dan Eisya stay jauh tetapi mereka masih contact sampai kini. Kini, mereka sudah mencapai impian mereka iaitu jejak kaki ke negara Korea dan belajar bersungguh sungguh.

Yoseob masih setia akan cintanya terhadap Bibim. Kadang2, Bibim akan menerima hadiah setiap bulan daripada Yoseob. Jojo ? Dia hanya memendamkan perasaanya terhadap seseorang hingga kini. Kembarnya pulak ? Si Jaja juga mendapat tawaran ke Korea untuk melanjutkan pelajaran bersamanya. Esok, mereka akan bergembira for last time di negeri mereka sebelum ke Korea. Jojo hanya tersenyum dan membetulkan rambutnya yang dah makin panjang.
Episod ni agak memboringkan. Sorry. Aku dah blank idea ;)

No comments: