Endless Love ( Ep 16 )

"I hate you Jojo ..." Dongwoon menjerit dalam hati dan segera berlari ke sesuatu tempat yang boleh menenangkan dirinya.

Dongwoon tiba di taman yang agak sunyi. Dia segera duduk di atas bangku yang disediakan. Dongwoon tiba tiba teringat kejadian sebentar tadi. Jojo dan Gikwang berciuman.

"Arghhhh ! Sial korang !!!" Dongwoon menjerit lalu melemparkan sejambak bunga ros dengan sekuat hati.
"Sial kau Jojo ! Kau pura pura mesra dengan aku then lepas tu kau boleh pulak cium bibir Gikwang sial tuu !" jerit Dongwoon dan air matanya menitis dengan lebat.
"Aku akan balas dendam Jojo .." Dongwoon berazam lalu mengelap air matanya.

Gikwang's PART

"Woopsie. Sorry." Gikwang segera bangun dan menghulurkan tangannya kepada perempuan yang dia anggap Jojo.
"Nevermind. Btw, I think I know you ==" Gikwang right ? From B2ST ?" perempuan tu bertanya.
"Yeahh. Lol. Jojo ? Youu didnt remember me ?" Gikwang pelik.

"I'm back !" suara seorang perempuan mengejutkan Gikwang dan perempuan itu.
"Jojo ?" Gikwang membulatkan matanya dan memandang berkali kali kedua dua perempuan di hadapannya.
"Woo woo woo. Ape yang dah jadi nie ? Dua Jojo ? Huh ? Yang mana asli yang mana hantu ?" Gikwang bertanya.
"Lol. I'm Jojo." perempuan yang berdiri di pintu itu memperkenalkan dirinya.
"And I'm Jaja." perempuan yang Gikwang tercium itu memperkenalkan dirinya.
"Jojo Jaja ? Huh ?" pening Gikwang -.-
"Hahahaha. I have a twin. She is. Jaja." Jojo gelak kecil.
"Lol. I didnt know it. Patutlah pelik, Jojo tinggi and perempuan yang ni rendah. Ape name dia ? Jaja kan ?" tanya Gikwang.
"Pffft. Yela. Aku memang rendah dari kembar aku nie." jawab Jaja.
"Hehe. Aku joking jela." Gikwang tersengih busuk.
"Lol. Korang ni pehal ? Ade ape ape ke ?" Jojo menaruh syak.
"Hehe. Nothing." Gikwang tersengih.
"Dah. Kau boleh blah. Esok kita jumpa di airport." Jojo menghalau Gikwang.
"Yelaaa. Jaja, see you tomorrow !" Gikwang memberi flying kiss kepada Jaja dan segera keluar dari rumah.

"Haaaaa, ade ape ape ke nie ?" Jojo segera bertanya kepada kembarnya.
"M .. mane ade." Jaja menafikan kejadian tadi.
"Eh eh eh. Bibir kau asal pelik semacam je eh ?" tanya Jojo.
"W .. woi ! Ape nie ?!" Jaja menggosok kasar bibirnya. Mana lah boleh di melupakan kejadian tadi
"Kau dengan Gikwang Cupp Cupp ke ?" usik Jojo.
"Ha'ah. Pehal ? Jeles ? Boooo ~" selamba badak je Jaja jawab.
"Apeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ?! Betul ke ?!!!" jerit Jojo.
"Yelaaaaaaaaaa ! Aku tersepak kerusi bodoh ni so dia nak tolong aku dengan dia sekali jatuh dan bibir aku dengan dia bercantum. Ha, macam tu lah. Tapi tak kire kissing lah sebab TERcium je. TERR okay. Pehal ? Dah jeles ? Wakakaka. Aku tahulah kau tu peminat setia Gikwang. Sorry kakak ku tersayang" terang Jaja.
"Hak tuihh. Aku taknak pun dia. Aku cuma setia dekat someone yang aku sayang sekarang." Jojo senyum.
"Sape ?" tanya Jaja. Jojo hanya tersenyum.

Di bilik B2ST, Gikwang sedang menonton televisyen. Dongwoon masuk dan hanya menjeling tajam kepada Gikwang.

"Yo Dongwoon !" tegur Gikwang.
"Huh. Kau pergi mane tadi ?" tanya Dongwoon dengan kasar.
"Aku pergi jumpa perempuan yang aku sayang tadi. Kekekeke." jawab Gikwang dengan gediknya.

Dongwoon terus masuk biliknya dan menghempaskan pintu biliknya dengan kuat.

"Sial kau. Perempuan yang kau sayang tu milik aku !" jerit Dongwoon dengan perlahan.

Pada petang itu, B2ST sudah bersiap sedia dan berkumpul di airport.

"Heyy guys !" Bibim menegur mereka semua. Eisya dan Raara bertolak pagi disebabkan perkara yang mustahak.
"Hello bb !" Yoseob tersenyum dan memeluk Bibim.
"Seobie ahh, I will miss you .." Bibim tersedu sedan di bahu Yoseob.
"Me too." Yoseob menggosok kepala Bibim.

Gikwang menarik Jojo yang jauh sedikit daripada mereka. Dongwoon menahan geram apabila melihat mereka. 

"Jojo, mane Jaja ? Dia tak datang ke ?" Gikwang bertanya.
"Tak. Dia ada kelas. Pehal ?" tanya Jojo pulak.
"Sedihnye T.T" 
"Dia bagi kau hadiah nie." Jojo segera beri kotak hadiah yang sederhana besarnya kepada Gikwang.
"Omooonaaa. Say to her that I love her." Gikwang tersenyum dan mengambil hadiah tersebut.
"Whatever." 
"Jojo, kau rasa kan .. Jaja suka tak dekat aku ?" Gikwang bertanya sambil tersengih.
"Dia pun suka kat kau." selamba badak Jojo jawab.
"Betul ke ?!" Gikwang tersangatlah gembira dan dia tak sedar yang dia sudah memeluk Jojo. Jojo hanya membiarkannya. Dongwoon sudah mengepal penumbuknya menahan geram.

Dongwoon sudah tidak tahan dan dia berjalan menuju Gikwang dan Jojo dan ...
Whats going on ? D:

No comments: