Fake Love or True Love ? : Jealousy [7]

LJoe's POV :
               Entah kenapa aku berasa risau akan Eunmi. Entah kenapa aku dapat rasa yang Eunmi sekarang dalam bahaya. Arghhhh. 
               *LJoe, Jaerin dengan Bomi just bawa Eunmi jalan jalan je kan ? Lagipun diorang baik.*
               Tapi, kenapa aku masih tidak senang duduk ?
               "LJoe, kenapa awak macam cacing dalam kepanasan ? Sakit ke ?" Cikgu Kim bertanya kepadaku.
               "Er .. Y .. yeah." Aku kena pergi jumpa Eunmi untuk memastikan dia okay ke tak. Aku dapat lihat CAP, Chunji dan Niel menggelakkan aku. Mereka dah tahu isi hati aku. 
               "Awak pergi bilik rawatan. Nanti jadi semakin buruk pulak." Cikgu Kim memberikan arahan. Aku segera bangun dan meninggalkan kelas.
               "Hwaiting LJoe !!" Aku dapat dengar CAP, Niel dan Chunji. Korang ni memang cari nahas dengan aku je. Mati lah mereka nanti aku kerjakan. Grrrr.
               Aku segera mencari Eunmi, Jaerin dan Bomi tetapi kelibat mereka tidak kelihatan. Di mana mereka ? Eunmi ditimpa masalah ke ? Eunmi tiada kawan kecuali aku, Chunji dan Jineul. Hampir seluruh pelajar di sekolah membenci dia kerana sifat nerd dia. Aku rasa dia comel dan cantik cuma dia tidak pandai hal hal fesyen zaman kini.
               "Weh, kau nampak tak Eunmi dengan Top Girls ?" Aku bertanya kepada pelajar yang bernama Lee Hyeri itu. 
               "Diorang pergi ke bilik Paradise." Hyeri membalas. Ohh. Bilik Paradise rupanya. Tapi, diorang buat ape kat situ ? Aku segera mempercepatkan langkah aku menuju ke bilik Paradise yang disebut oleh Hyeri.
               Sejurus sahaja aku sampai di depan bilik Paradise, aku mengetuk pintu. Tidak sampai 2 minit, kelihatan Bomi yang membuka pintu itu.
               "Mane Eunmi ?" soalku.
               "Eunmi ~ Boyfriend kau dah datang ~" Amboi Bomi. Pandai kau nak memalukan aku. Aku segera masuk ke dalam bilik itu tanpa menghiraukan Bomi. Aku lihat Eunmi sedang berbual dengan Jung Jinyoung dari B1A4. Entah kenapa aku berasa begitu benci melihat Eunmi berbual dengan lelaki lain. Perasaan apakah yang menyelinap masuk ke dalam diriku ini ? 
               "Yahh Park Eunmi !" Aku menjerit namanya dengan kuat kerana dia masih tidak perasan akan kehadiranku. Ralit benar bercakap dengan Jinyoung ?
Eunmi's POV :
               Aku masih berbual dengan Jinyoung. Nampaknya, Jinyoung dan kumpulan B1A4 takde seteruk mana yang aku sangkakan. Dia baik dan peramah. Sedang aku berbual dengan Jinyoung sampai tidak ingat dunia luar, tiba tiba ...
              "Yahh Park Eunmi !" Suara LJoe mengejutkan aku. 
              "What ?" soalku. Kacau daun betul si Byunghun ni.
              "Baby ~ I've been wait for you at the class." jawab Byunghun. Baby ? Oh ye. Aku "teman wanita" dia. Jinyoung jelas terkejut akan panggilan Byunghun untuk aku. LJoe segera duduk di tepiku dan merangkul pinggangku. Jinyoung menggosok gosok belakang lehernya.
              "Err. Eunmi, LJoe ni boyfriend Eunmi ke ?" Jinyoung bertanya kepadaku. Belum sempat aku nak menjawab, si Byunghun dah menjawab.
              "Baby ~ Why don't you tell him that I'm your boyfriend ?" Byunghun mengenyitkan mata kepadaku. Hantu mana yang merasuk LJoe ni ?
              "Y .. yeah. He is my boyfriend." 
              "Uwaaa ~ Hyung loves noona !" Gongchan menjerit keriangan. Aku ? Aku hanya ternganga. 
              "Yahhh Gongchan !" Jinyoung mengetuk kepala Gongchan dengan kuat. Gongchan memuncungkan bibirnya. Jaerin dan Sandeul sudah hilang entah ke mana. Bomi pula ? Dia hanya menumpukan perhatian ke arah telefonnya. Baro sudah pergi ke tandas. 
               "Babe. Come ~" Byunghun menarik tanganku dan meninggalkan bilik yang cantik itu.
LJoe's POV :
               Duduk lama lama dalam bilik itu boleh membuatkan aku jadi gila. Hampir gila. Amboi kau Jinyoung. Berani kau nak rampas girlfriend aku ? Shit. Aku segera menarik tangan Eunmi dan meninggalkan bilik itu.
               Aku membawa Eunmi ke belakang bangunan sekolah. Aku menolaknya duduk di bawah pokok. Pokok yang besar tu dah jadi macam tempat persembunyian aku dengan Eunmi pula. Aku rasa ingin menjerit je. Arghhh. Kepala aku asyik teringat ingat akan gelak tawa dan senyuman yang Eunmi berikan kepada Jinyoung sebentar tadi.
             "Park Eunmi !!!!"

TO BE CONTINUED ! *o* SHORT CHAPTER ! MIANHAE ! *Bow*

1 comment:

ddhil said...

mama ! cepat sambung~! tau tau ! :P