Endless Love ( Ep 9 )

Jojo mengheret ketiga tiga kawannya ke belakang pentas. Dia amat bengang masa tu gara gara sikap maknae Dongwoon. Kawan kawannya rasa ada sesuatu yang berlaku tadi.

Jojo and the geng's PART

"Kenapa ni Jojo ?" tanya Bibim dalam keadaan risau. Jojo segera menangis teresak esak.
"Jojo ?" Eisya dengan Raara bertambah risau melihat Jojo menangis.
"Dongwoon jahat.." Jojo meluahkan isi hati dia.
"Dia buat ape dekat kau tadi ?!" Eisya naik bengang.
"Dia cengkam tangan aku. Kuat sangat. Nak patah tulang aku. Tahulah dia tu lelaki kuat.  Takkanlah nak cengkam kuat sangat. Memang aku akan gembira kalau aku dipanggil masa fanmeeting tadi tapi biarlah aku dengan Gikwang. Dengan orang lain pun takpe. Asalkan bukan dengan dia. Kalau dengan dia, baik aku tak payah datang je showcase malam nie." terluah juga kemarahan Jojo.
"Hish ! Dongwoon tu pehal eh ?! Takk puas hati ape dengan kau Jojo ?!" Raara pun dah naik bengang.
"Betul tu ! Pehal dengan Dongwoon ?!" Bibim turut naik bengang.

Tiba tiba ...

"Hello girls. Kita kena practise nie sebelum naik pentas nanti." Yoseob, Gikwang, Joker dan Hyunseung pun ada kecuali Dongwoon yang hilang entah ke mana dan Doojoon yang sedang berlatih menari dengan Hanna.
"E ... Er," Bibim tergagap. Yoseob ketawa kecil melihat Bibim.
"Hahaha. Come Bibim." Yoseob menarik tangan Bibim dan meninggalkan mereka. Bibim syok gila dah.
"Eisya ?" Hyunseung tersenyum sambil menghulurkan tangannya kepada Eisya.
"Okay." Eisya tersenyum dan menyambut huluran tangan Hyunseung. Mereka pun meninggalkan tempat itu.
"Raara my dear ?" Joker tersengih kambing.
"Hahaha. Okay okay. Lets go. Bye Jojo." Raara segera mengikut Joker. Joker lantas merangkul pinggang Raara. Nasib baik di belakang pentas. Kalau di atas pentas, mahu gila B2UTY semua tu.

Eisya's and Hyunseung's PART

"Hmmm, kita nak menari lagu ape eh ?" Hyunseung bertanya.
"Fiction ! Kekekeke" Eisya menjawab dengan gembira.
"Hahahaha. Arrasso arrasso. Pandai tak menari lagu Fiction nie ?" Hyunseung mengusik.
"Pandailah. Sob sobs." Eisya buat buat merajuk.
"Alololol." Hyunseung mencubit geram pipi gebu Eisya. Eisya ketawa mengekeh.
"Hehehe. Yoseob really2 macho and handsome in MV FICTION. I love his voice a lot." Eisya memuji Yoseob.
"No way. My voice better. Hish." Hyunseung jawab dengan nada cemburu.
"Hahahaha. Okay okay. My carrot is better than others." Eisya berkata dan senyum.

Raara's and Joker's PART

"Raara ! I miss you bb. Hehe." Joker melepaskan kerinduan dia dengan memeluk Raara.
"Hahaha. Stop hugging me." Raara merenggangkan pelukan Joker.
"Nehhh, okay. Hmmm, now we want dance what song ?" Joker segera bertanya.
"Maybe Shock ?" Raara pro kalau menari lagu Shock. Well, lagu favourite dia pulak tu.
"OMG. Shock ? Hahaha. Ganasnye bb nie. Kekekeke" Joker mengusik.
"Well, Raara kan ni ~ " keperasanan Raara dah start.

Bibim's and Yoseob's PART

"I love you" Yoseob dengan selamba cakap.
"Bo ?" Bibim bertanya lagi sebab dia kurang dengar.
"Err, I love your blouse. Yeah, blue. I like it." Yoseob menggaru kepala dia yang tidak gatal.
"Kamsa." Bibim tersenyum dengan manis dan itu membuatkan Yoseob terpaku.
"Okay. What song you want now ?" tanya Yoseob.
"Soom ! Kekekeke. I love that song. I love when Hyunseung take off his shirt. Kyaaa." Bibim memuji Hyunseung. Dia tidak sedar yang Yoseob sudah jealous.
"What ?! Pergilah dekat Hyunseung tu. Pergi pergi ~" Yoseob buat nada merajuk.
"Hahahaha. But, I love you more. At my eyes, you are the hottest. ^^" Bibim memujuk.
"Kekekeke. I know." Yoseob perasan dah -.-

Hanna's and Doojoon's PART

"Hanna Hanna Hanna Hanna." panggil Doojoon.
"Yes ?" tanya Hanna.
"I love calling your name. Your name so sweet." Doojoon menjawab sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal. Hanna tunduk sahaja. Mukanya dah merah.
"Hahaha. Dont be shy with me. ^^" Doojoon mengusik dan mengenyit mata kepada Hanna.

Jojo's and Gikwang's PART

Tinggal lah Gikwang dan Jojo sahaja. Jojo sudah malu malu. Muka dia, usah dikata macam TOMATO dah. Gikwang pula awkward nak bercakap dengan Jojo. Masing masing malu. Syasya mana ? Syasya si gedik tu dah ditinggalkan Gikwang. LOL.

"Err. Hello Jojo." Gikwang menegur Jojo sambil tersenyum. Apa lagi Jojo, lagilah berdetak detuk hati dia.
"H .. hello Kiki." Jojo tergagap gagap.
"Kiki ? Hahaha." Gikwang mengusik.
"Y .. Yeah. Kiki. I love that name. Its like for us. Kiki Jojo." Jojo mula dah gediknya -.-
"Woah. So sweet. I like that name. Kiki Jojo. Kekekeke" Gikwang tersengih sengih babun.
"Jinjja ? Awww" gagap Jojo dah hilang entah ke mana.
"Yeah. I'll remember thats name forever." Gikwang berkata dengan manis.

Dongwoon's PART

"Aku kena minta maaf juga dengan Jojo pasal tadi. Kesian dia. Hmmm," Dongwoon berkata dalam hati.
"Aku tak boleh benarkan kau pergi dari aku Jojo .." Dongwoon berkata dengan perlahan dan dia segera bangun dan mencari Jojo.

Gikwang's and Jojo's PART

"Jom. Dance ?" Gikwang mengajak Jojo dan menghulurkan tangannya kepada Jojo..
"Okay." Jojo segera bangun dan menyambut tangan Gikwang dan tersenyum.

Gikwang menari dengan Jojo. Lagu LIKE A MOVIE by 2PM. Mereka menari belakang pentas sahaja. Lagu dimainkan dengan menggunakan MP3. Gikwang memegang pinggang Jojo. Jojo memegang bahu Gikwang. Jarak mereka amat dekat. Jojo naik malu bila step dia salah. Tiba tiba, Jojo nyaris jatuh tetapi nasib baik Gikwang segera merangkul pinggang Jojo dan memeluk Jojo. Jojo dan Gikwang sudah terkaku. Mereka tidak perasan dengan kehadiran Dongwoon. Dongwoon hanya mengintai belakang speaker yang besar.

"How could you do this to me Jojo ..." Dongwoon berkata perlahan dengan hati yang amat sakit. Tanpa disedari air mata Dongwoon menitis juga.
Sensitif jugak si Dongwoon nie. Wakakaka xD

1 comment:

Sarah Bieber said...

Hahah, lawak part Gikwang dgn Jojo XD