Endless Love ( Ep 14 )

Jojo menarik tangan Dongwoon dan segera berlari. Semua B2UTY sudah memegang kamera dan menangkap gambar Dongwoon yang sedang berlari. Macam paparazi dan mamarazi je =='

"Aku dah lettih la Jojo." Dongwoon merungut sambil berlari.
"Woii. Cepatlah lari. Kau ni kan badan je besar sasa macam tu, tapi lari macam siput sedut." bebel Jojo.
"Arghhhhh ! Cepat ! Orang2 gila kat belakang dah nak dekat tu." Dongwoon pula yang menarik tangan Jojo dan berlari macam lipas tercabut kakinya.

Selepas 15 minit lebih mereka berlari, akhirnya mereka berjaya keluar dari shopping mall dan ke tempat yang sunyi. Mereka terduduk sambil nafas mereka tercungap cungap.

"Haaaa ~ Semput aku. Hish. Malang betul aku hari ni." bebel Jojo.
"Adoii. Letihnya aku. Takleh nak bernafas dah nie." Dongwoon merungut.
"Kau tu hidung mancung tapi lubang hidung besar so senang lah oksigen nak masuk semasa kau nak bernafas." usik Jojo sambil ketawa.
"Jahat gila kau. Eleh, lubang hidung besar pun ramai suka dekat aku. Booooo" Dongwoon membalas balik.
"Whatever. Okay ahh. Aku gerak dulu. Esok dah kena balik rumah aku dah." Jojo bangun dan melambai lambai ke arah Dongwoon.
"Kat mane rumah kau ? Aku hantar." tanya Dongwoon.
"Lol. Aku dengan Bibim stay jauh sangat dari Kuala Lumpur nie."
"Kat mane ? Korang balik naik ape nanti ?" tanya Dongwoon balik.
"Naik flight lah cik abang sayang. Hish. Okaylah. Nanti aku tak sempat pack barang untuk balik esok. Anyway, aku happy for showcase semalam. Kekekeke. Byebye Woonie oppa !" Jojo membuat muka dan suara comel. Dia segera berlari lari dan meninggalkan Dongwoon. Dongwoon terkaku sebentar.

"Woonie ? Oppa ?" kata Dongwoon perlahan perlahan. Dia tersenyum tiba tiba. Tetapi dia baru teringat yang Jojo akan balik ke negeri dia esok. Dongwoon segera balik ke hotelnya.

Di hotel mereka, semua ahli B2ST sudah berkumpul. Mereka berbual bual sambil tonton televisyen manakala Joker sedang bertweet tweeting.

"Woon, kau dah balik ?" tanya Yoseob sejurus sahaja dia tengok Dongwoon.
"Dah balik lah nie." jawab Dongwoon.
"So, best tak ?" tanya Yoseob lagi.
"Tak. Aku dengan Jojo kena kejar dengan B2UTY. Hak tuihh betul." jawab Dongwoon.
"What ? Jojo okay tak ? Dia ada cedera ape ape ?" tanya Gikwang bertalu talu.
"Kau pehal ? Risau sangat dekat dia ?!" Dongwoon mula bengang dah.
"Yes. Aku memang risau dekat dia. Aku pergi rumah dia dulu" Gikwang segera bangun dan ingin keluar dari bilik hotel itu.
"Woi !" Dongwoon ingin menghalang tetapi tidak sempat.

"Biarkan jela dia. Nampak sangat nak dekat Jojo." Yoseob menghalang Dongwoon.
"Jojo aku punya ==" Dongwoon jawab dengan selamba tetapi perlahan.
"Kau suka Jojo ?!" tanya Yoseob perlahan. Dongwoon hanya mengangguk.
"OMG OMG OMG. Semput ~" gurau Yoseob.
"Pehal ? Tak sesuai ke aku dengan dia ?" Dongwoon tak berpuas hati.
"Kalau Jojo dengan Gikwang sesuai lah sebab ketinggian diorang nak same je. Kau dengan Jojo macam langit dengan bumi. Kau tu tinggi gila. Jojo tu pendek. Takdelah pendek sangat dia. Badan maintain seksi." Yoseob ketawa dan gelak.
"Woii ! Ni aku benci kaau nie !" marah Dongwoon.
"Kekekeke. Okay2. Jokejoke. So, camne ? Jojo dengan Bibim tersayang aku dah nak balik esok :'( Kita pun kena balik jugak esok." Yoseob merungut.
"Why not kita pergi airport bersama sama mereka ?" Doojoon menyampuk.
"Agree !" semua menjawab.
"Yay ! Aku call Bibim dulu. Chow !" Yoseob berlari lari dan masuk ke dalam biliknya.

Jojo and the geng's PART

"Guys !" jerit Bibim.
"Ape ?" tanya Eisya dan Raara serentak.
"B2ST ajak kita jumpe malam nie. Di hotel mereka. How ?" tanya Bibim.
"Nakkk !!!" jerit Raara.
"Hmmm, okay lah. Dongho ajak aku jumpe esok pagi. Flight kita petang. Okay. No hal." jawab Eisya.
"Kau Jojo ?" tanya Bibim.
"Aku letih laa. Pening2 lagi nie." Jojo menjawab lalu tidur.
"Okay2. Kau rehat. Kiteorang pergi dulu. Btw, Dongwoon harap sangat kau pergi." Bibim berkata dan meninggalkan Jojo. Eisya dan Raara mengikut Bibim keluar.

Bibim, Eisya dan Raara mengetuk pintu bilik B2ST. Selepas itu, Yoseob membuka pintu lalu memeluk Bibim.

"Bibim Bibim ! I miss you" Yoseob meluahkan kerinduannya dengan pelukan.
"Lol. Okay2. I miss you too Seobie." jawab Bibim dan merenggangkan pelukannya.
"Dah dah lah." Eisya meluat tengok aksi Bibim dengan Yoseob.
"Kalau dengki, cakap jela. Boooo ~" usik Yoseob.
"Diam ah lu !" marah Eisya.

Tiba tiba Dongwoon mencelah,

"Er, mane Jojo ?" tanya Dongwoon.
"Dia tak datang." jawab Bibim dengan selamba.

To be continued ...
OMG. Kesian Dongwoon. Bodoh betul Jojo tu ==" Wait for next chapter ;)

No comments: